Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi on huutanut kaksi tuntia "ei äiti!"

Vierailija
13.05.2015 |

Nimittäin oma lapseni. Uhmaikä pahimmillaan ja tuo " ei äiti" on nyt oikea suosikki virsi ! Ei anna ottaa syliin , ei kiinnosta kirjoista tai legoista joten pitää vain antaa huutaa. Anteeksi naapurit!

Odottelen milloin on lastensuojelun tädit ovella..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täälläkin välillä, viimeksi aamulla kun ei halunnutkaan syödä hetkeä aiemmin pyytämäänsä puuroa ja kiisseliä. Mutta ei sitä saanut poiskaan ottaa, ja jäähyllekään ei olisi niin mitenkään saanut laittaa, ei ottaa syliin, ei rauhoitella ja lelujen ehdottaminen oli maailman SUURIN rikos lasta kohtaan...

Joopajoo, elämää uhmaikäisen kanssa, osa miljoona ja kappale kymmenentuhatta.

Vierailija
2/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se ipana vaikka vesileikkihommiin kylppäriin. Anna ammeeseen muovikulhoja, kuppeja, lusikoita, tratti... Mitä kaikkea keittiöstä keksitkin. Puhalla saippuakuplia!

Minusta se 2-vuotias tarvitsee apua jo tuossa vaiheessa (2h on hirveän pitkä aika olla ihan kiukunpuuskissaan)  päästäkseen ulos jumituksestaan, kun tekee mieli osoittaa omaa tahtoa ja testata mitä äiti kestää. Ohjaa leikkimään ja paremmalle tuulelle.

5lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain purra hammasta ja muistaa, Ettei tämä jatku ikuisesti. Seuraava helvetti onkin sitten teini ikä ! :-D
Silloin se kirkuu "eiei äiti! Kun en päästä bileisiin jonkun Pertsan mökille sadan kilometrin päähän

Ap

Vierailija
4/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:29"]Vie se ipana vaikka vesileikkihommiin kylppäriin. Anna ammeeseen muovikulhoja, kuppeja, lusikoita, tratti... Mitä kaikkea keittiöstä keksitkin. Puhalla saippuakuplia!

Minusta se 2-vuotias tarvitsee apua jo tuossa vaiheessa (2h on hirveän pitkä aika olla ihan kiukunpuuskissaan)  päästäkseen ulos jumituksestaan, kun tekee mieli osoittaa omaa tahtoa ja testata mitä äiti kestää. Ohjaa leikkimään ja paremmalle tuulelle.

5lasta
[/quote]

Kiitos, mutta minulla on 12 ja 10 v siskon lapset, joita läheltä seuranneena voin sanoa että lapset todella ovat erilaisia!
Noihin neiteihin kylvyn tms tarjoaminen aikoinaan saattoi tehotakin, muttei tähän omaan jästipäähän

Ap

Vierailija
5/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:16"]

Odottelen milloin on lastensuojelun tädit ovella..

[/quote]

Mä mietin tätä samaa yksi päivä, kun oma uhmaikäinen suuttui siitä, että piti tulla sisälle syömään ja päiväunille. Huusi kuin sikaa tapettais. Näitä ei sentään ole vielä julkisilla paikoilla tullut, mutta sitä odotellessa. :)

Vierailija
6/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap edes kokeillut tuota viiden lapsen äidin vinkkiä? Tai jos jaksat, niin anna huutaa vasn, kyllä se kersa joskus lopettaa, vaikka siellä teini-iässä.

Vierailija
7/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tuollaisen, siihen ei auttanut niin mikään, yltyi vaan. Parempi kai olisi jättää yksin huoneeseen ja mennä katsomaan kun huuto loppuu, kai se joskus loppuu.

Vierailija
8/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus. :D meillä seuraa sellaista "ei äiti älä minä pyydän anteeksi!" -huutoa ja "et voi tehdä näin mulle!" Kuulostaa todella pahalta, mutta usein siis joudumme menemään jäähylle yhdessä ja miettimään pojan tekosia ja silloin alkaa tämä huuto. Onneksi on omakotitalo, jospa ei lähinaapurit lasuilmoituksia tee vaikka huuto onkin välillä aivan kamalaa. :D

Vierailija
9/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jokseenkin eri mieltä tuosta jästipäisyydestä tai niin suuresta temperamenttierosta, että toisen lapsen saisi rauhoittumaan, toista vain synnynnäisesti ei.

2-vuotias on ennen kaikkea hyvin pieni lapsi, melkein vauva vielä. Hän ei mitenkään osaa itse rajoittaa tunnepuuskiaan tai hänellä ei ole kykyjä käsitellä niitä, koska minkäänlaista kokemusta ei ole. Minusta on ihan oikeasti aikuisen tehtävä auttaa lasta tyyntymään. Jos se ei ole leikkiin ohjaaminen, niin syli sitten. Kuitenkin tyynen, jakamattoman huomion antaminen, että maailma asettuu taas uomiinsa.

Jos lapsen antaa huutaa vaikka nyt sen 2 tuntia ja vetäytyy itse kuoreensa vaikka tietokoneen äärelle, on se lapselle kuin arestiin laittamista, hylkäämistä yksin niiden suurten tunnepuuskien kanssa.

Uhma muistuttaa kyllä kovasti murrosikäisen hallitsemattomia tunnepuuskia, mutta ei sen murkkuiänkään tarvitse mennä huutamiseksi ja tappelemiseksi, kun itse vanhempana muistaa, ettei se teini ole tahallaan "demonisen paha". Turvallisen olon hänelle voi luoda ihan samantapaisilla huomioimiskonsteilla kuin pikkutenavankin. Ei tietenkään viedä kylppäriin leikkimään... Mutta pyydetään vaikka mukaan keittiöön, tekemään yhdessä päivän ruuat. Äitiä hekin vielä tarvitsevat.

5lasta

Vierailija
10/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
11/11 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se huuto loppui?