Teetkö itse viiliä?
Laitoin just viilit tekeytymään. En oo kyllä pitkään aikaan tehnyt, taitaa olla yli vuosi edellisestä kerrasta.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"]
Teen ja jugurttia myös.
[/quote]
Miten jugurttia tehdään? En ole koskaan kokeillut!
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"]
Teen ja jugurttia myös.
[/quote]
Miten jugurttia tehdään? En ole koskaan kokeillut!
Ap
[/quote]
En ole alkuperäinen jugurtintekijä, mutta kerron silti :)
Minä kiehautan ensin maidon (vähintään kevytmaitoa) ja sitten jäähdytetään käden/huoneen lämpöiseksi. Sitten sekoitetaan sinne valmista kaupan jugurttia, ei kevyttä. 1 litraan maitoa 2dl jugurttia. Sitten tämä seos uuniin, jossa on valo päällä. Ei lämpöä. Annetaan olla niin kauan että on valmista, suunnilleen yön yli. Kreikkalaisesta jugurtista ja punaisesta maidosta tulee parasta :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"] Teen ja jugurttia myös. [/quote] Miten jugurttia tehdään? En ole koskaan kokeillut! Ap [/quote] En ole alkuperäinen jugurtintekijä, mutta kerron silti :) Minä kiehautan ensin maidon (vähintään kevytmaitoa) ja sitten jäähdytetään käden/huoneen lämpöiseksi. Sitten sekoitetaan sinne valmista kaupan jugurttia, ei kevyttä. 1 litraan maitoa 2dl jugurttia. Sitten tämä seos uuniin, jossa on valo päällä. Ei lämpöä. Annetaan olla niin kauan että on valmista, suunnilleen yön yli. Kreikkalaisesta jugurtista ja punaisesta maidosta tulee parasta :D
[/quote]
Kiitos, pitääpä joskus kokeilla!
Ap
Viili on helpompaa kuin jugurtti. Astian pohjalle teelusikallinen 'viilinsiementä', eli valmista viiliä jossa on myös pintakerrosta. Paras viili tulee minun mielestäni ingmanin viilistä ja luomumaidosta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:39"]
Viili on helpompaa kuin jugurtti. Astian pohjalle teelusikallinen 'viilinsiementä', eli valmista viiliä jossa on myös pintakerrosta. Paras viili tulee minun mielestäni ingmanin viilistä ja luomumaidosta.
[/quote]
Vielä tarkennus: maitoa hämmennetään jotta sekoittuu, sitten annetaan olla noin vuorokausi huonelämmössä pimeässä, jäähdytetään.
Teen ja jugurttia myös.