Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla oli maistraatissa vihkiminen, kaduttiko jälkikäteen?

Vierailija
16.01.2022 |

Meillä harkinnassa vihkiminen maistraatissa jonka jälkeen suoraan häämatkalle Lapin erämaahan. Maistraattiin tulisi miehen äiti sekä veli ja minun vanhempani.

Miestäni kuitenkin arveluttaa että kaduttaakohan tämä päätös myöhemmin. Olen yrittänyt lohduttaa että jos jää harmittamaan niin voidaan pitää kunnon isot juhlat jonain ”tasavuotena” esim viiden vuoden kunniaksi.
Tai vuoden päästä jos talous yhtäkkiä kääntyy.

Joten miten on? Te jotka menitte maistraatissa naimisiin, onko kaduttanut jälkikäteen?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan juhlia, eikä maistraattivihkiminen ole kaduttanut lainkaan (menin toista kertaa naimisiin). Enemmän kaduttaa se, että ensimmäisessä avioliitossani järjestimme hääjuhlat muiden mieliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole kaduttanut. Paikalla oli meidän lisäksi vain neljä läheistä. 

Vierailija
4/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja ero siitä tuli joka tapauksessa, että ihan hyvä vaan.

Vierailija
5/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole täälläkään kaduttanut. Anoppi se juuri odottaa niitä juhlia mitä menin tyhmänä silloin lupaamaan. Saa odotella vielä..

Vierailija
6/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tahansa juhlat ovat kivemmat kuin häät. Joissakin hautajaisissakin olen viihtynyt paremmin.

Maistraattivihkimiset taas tunnelmaltaan herttaisia. Onnea teille ja juhlikaa, kun on sopiva hetki!

Vierailija
7/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole harmittanut mitenkään, päinvastoin. Ihanat muistot jäi ”salavihkimisestä”. Minusta kuulostaa vähän siltä, että miehesi ei jostain syystä saa kerrottua omia toiveitaan vihkimisestä sinulle.

Vierailija
8/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku erohullu tykkää alapeukutella..

Vierailija
9/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli todella tunnelmallinen vihkiminen 2 todistajan läsnäollessa. Ei kaduta.

Vierailija
10/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistraatti oli itsestään selvä ratkaisu meille, 1985 kun naimisiin menimme. Ketään muita tuttuja ei ollut läsnä, todistajatkin halusimme viran puolesta. Inhoamme kaikki juhlia ja sukukokouksia, näin sen vältimme. Parin viikon kuluttua vastasin anopille samalla sukunimellä ja sitten se paljastui. Tästä mallia ottaen myöskin pari muuta veljestä samasta sarjasta menetteli samoin.Kaikki ollan vieläkin naimisissa, monet hääteatterin läpikäyneet on eronneet

Vierailija
11/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Siitä liitosta olen eronnut vuosikausia sitten, mutta jos nykyisen avokkini kanssa päättäisimme mennä naimisiin niin tekisimme sanoin; vihkiminen maistraatissa, kaksi todistajaa, siinä kaikki.

Jos juhlia haluamme, niin mikään ei estä järjestämästä juhlia ihan minkä tahansa asian kunniaksi, ei siihen vihkimistä tarvita.

Vierailija
12/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole harmittanut mitenkään, päinvastoin. Ihanat muistot jäi ”salavihkimisestä”. Minusta kuulostaa vähän siltä, että miehesi ei jostain syystä saa kerrottua omia toiveitaan vihkimisestä sinulle.

AP: kiitos huolenpidosta mutta itseasiassa mieheni ehdotti tätä maistraattia ennen minua. Harkinnan jälkeen innostuin siitä enemmän kun perinteisistä häistä kun taas mies rupesi miettimään omia sukulaisiaan että he pettyvät.

Olen yrittänyt sanoa että ne ovat meidän häät.

Vierailija
13/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maistraatti oli itsestään selvä ratkaisu meille, 1985 kun naimisiin menimme. Ketään muita tuttuja ei ollut läsnä, todistajatkin halusimme viran puolesta. Inhoamme kaikki juhlia ja sukukokouksia, näin sen vältimme. Parin viikon kuluttua vastasin anopille samalla sukunimellä ja sitten se paljastui. Tästä mallia ottaen myöskin pari muuta veljestä samasta sarjasta menetteli samoin.Kaikki ollan vieläkin naimisissa, monet hääteatterin läpikäyneet on eronneet

Minäkin eksäni kanssa menin naimisiin 80-luvulla, pari vuotta teitä myöhemmin. Meidänkin piti mennä salaa, mutta emme tajunneet kieltää julkaisemasta kuulutuksia lehdessä, joten se paljastui. Niinpä otimme todistajaksi puolison siskon miehineen ja työnantaja antoi minulle koko päivän palkalliseksi vapaaksi eli emme käyneetkään vain lounastauolla. Ei sormuksia, ei kukkakimppua, vain vähän normaalia siistimmät vaatteet päällä ja siinä kaikki.

Vierailija
14/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole harmittanut. Puolisoni ja minä emme tykkää olla huomion keskipisteenä, emmekä olisi nauttinut ollenkaan siitä vaivasta mitä juhlien järjestäminen olisi vaatinut, joten maistraatissa vihkiminen oli ihan selvästi paras valinta meille. Rahaakin säästyi kaiken muun hyvän lisäksi.

Vierailija
15/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kaduttanut vielä kertaakaan näiden 25 vuoden aikana, minkä naimisissa olemme olleet. Vihkimistilaisuudessamme oli papin lisäksi läsnä vain kaksi hyvää ystävää todistajina + tuolloin vuoden ikäinen lapsemme. Ihan riittävästi porukkaa, yhtään enempää emme kaivanneet. :)

Vierailija
16/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku erohullu tykkää alapeukutella..

Tai joku bridezilla 🤷🏼‍♀️

Vierailija
17/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaduttanut.

Vierailija
18/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä menee nyt häät ja vihkiminen sekaisin. 

Vierailija
19/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vieraiden lukumäärä ja mahdollisten juhlien pitäminen liittyy siihen, onko vihkiminen maistraatissa vai kirkossa? Kummassakin voi tulla vihityksi vain kahden todistajan läsnäollessa ja kummassakin tapauksessa voi halutessaan pitää tai olla pitämättä isot juhlat.

Vierailija
20/89 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä