Piilolinssit ja näön sumeneminen
En ole 10 vuoteen käyttänyt piilolinssejä ja nyt pitkästä aikaa kokeilin värillisiä ilman vahvuuksia. Minulla siis ei ole näössä normaalisti vikaa mutta nyt kun laitoin piilarit niin näyttää maailma vähän sumealta. Onko tämä normaalia? Oikein päin pitäisi olla. Eikö nää vain istu mulle vai missä vika?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:45"]
Jäikö sulla ilmaa sinne alle? Onko vanhentuneet piilarit?
[/quote]
Ihan uudet ovat. En ilmasta kyllä tiedä oikein... Välillä tuntuvat paremmilta silmissä ja välillä huonommilta. Mitä enemmän liikuttaa silmiä niin tuntuu että sitä sumeammaksi menee.
Ap.
Silmät kuivuu tai kaarevuus on väärä.
Itse käytän koko ajan piilolinssejä, minullakin tekee tuota aina aamuisin. Silmä varmaan vain totuttelee, minulla on aina muutaman minuutin jos sitäkään tuollaista, johtuu siitä nesteestä.
Olivat todella oikein päin koska kun koitin kääntää niin kirveli ihan hitosti... =)
Ap.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:55"]
Itse käytän koko ajan piilolinssejä, minullakin tekee tuota aina aamuisin. Silmä varmaan vain totuttelee, minulla on aina muutaman minuutin jos sitäkään tuollaista, johtuu siitä nesteestä.
[/quote]
Okei, no täytyypä pitää pidempään jos vaikka tottuisi. En tosiaan ehtinyt kuin vasta puoli tuntia ja nyt otin pois kun häiritsi. Myöhemmin uudestaan.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:55"]
Silmät kuivuu tai kaarevuus on väärä.
[/quote]
Joo täytyy miettiä tätäkin vaihtoehtoa.
Ap.
Oletko puhdistanut ne hyvin? Jos mä olen käsitellyt esim. Kalaa tai rasvannut käteni ja vaikka olen pessyt kädet hyvin, niin piilarit menneet sumeaksi.
Tiputa linsseihin tippa puhdistusnestettä ennen kuin laitat silmään, sekin voi auttaa. Tai piilareiden ollessa silmissä, kostutustippojen laitto.
Jos et ole kertaakaan nähnyt hyvin kummallakaan, niin ovat todennäköisesti vialliset.
Jäikö sulla ilmaa sinne alle? Onko vanhentuneet piilarit?