Nainen ei halua muuttaa yhteen
Ollaan seurusteltu pian vuoden verran ja olen viime aikoina yrittänyt tiedustella hänen halukkuuttaan yhteenmuuttoon. Hän on suhtautunut asiaan varsin etäisesti ja tuntuu, ettei halua kunnolla edes keskustella siitä. Voiko tästä päätellä jotain suhteen tulevaisuuden kannalta ja onko nainen loppujen lopuksi kanssani edes tosissaan?
Kommentit (57)
Meillä on vähän vastaava tilanne, ollaan seurusteltu vähän pidempään. Aiemmin ollaan puhuttu yhteenmuutosta, ja mies suunnitteli jokin aika sitten jo innolla muuttoa minun asuntooni, mutta ilmoittikin vähän aikaa sitten puskista, ettei haluakaan ehkä ikinä asua yhdessä. Kiva tietää tässä kohtaa, kun on kohta pari vuotta panostanut suhteeseen, joka ei ehkä ikinä etenekään seurustelusta mikään vakavampaan.
se, että ei halua muuttaa yhteen ei välttämättä kerro siitä, että suhde ei etene mihinkään koskaan. esim. minä olin muuttamassa poikaystäväni kanssa yhteen, mut totesinki et haluun ensin asuu yksin ja hän ymmärsi sen. ollaan oltu 2 vuotta yhdessä ja meil on ikuisuus aikaa muutta yhteen, mikäli päätetään niin.
puhukaa kumppaninne kanssa, nii ei yksin tarvitse asiaa spekuloida ja arvailla.
Miten teillä on mennyt keskustelut aiheesta raha, menojen jakaminen, kotitöiden jakaminen, ajankäyttö?
Jos hän ei perustele mitenkään, niin outoa. Kysyitkö perustelut. Jos ei tule mitään perusteluita niin häntä ei vissiin kiinnosta edes sen vertaa vai eikö osaa selittää. Hyvä perustelu voisi mennä läpi ettei voida muuttaa yhteen vielä.
Vierailija kirjoitti:
se, että ei halua muuttaa yhteen ei välttämättä kerro siitä, että suhde ei etene mihinkään koskaan. esim. minä olin muuttamassa poikaystäväni kanssa yhteen, mut totesinki et haluun ensin asuu yksin ja hän ymmärsi sen. ollaan oltu 2 vuotta yhdessä ja meil on ikuisuus aikaa muutta yhteen, mikäli päätetään niin.
puhukaa kumppaninne kanssa, nii ei yksin tarvitse asiaa spekuloida ja arvailla.
Fiksu neuvo opetelkaa puhuaan asianomaisen kanssa oikeista asioista. niin monta kirjoitajaa ja lukiaa on myös eri mieltä.Koska emme tiedä tunne teitä ja ihmiset ovat erinlaisia.Olen 22 vuotta asunut yksin vuokralla. Päivääkään en katunut.Seurustelu suhde päätyi 22 v.jälkeen hänen kuolemaan. Oltiin oltu 3 v. yhdessä kysyi aviolittoa ja yhteen muttoa. Vastasin en vaan halua. Haluan säilytä itsenäisyyteni ja oman tilani. Minulle riitää rakkaus,rakkaus ei koskaan omista mitään eikä sillä voi vangita toista ihmistä.Lisäksi rakkaus kyllä on ikuista kohde voi vain vaihtua milloin vain!
Voi olla että hän ei halua muuttaa yhteen mutta ei nyöskään erota. Teidän pitäisi puhua asiasta. Kysy mutta älä painosta. Jos haluat ehdottomasti muuttaa yhteen mutta toinen ei niin siinä tapauksessa ero lienee paras ratkaisu. Haluatte eri asioiita elämässä, ei siinä sen dramaattisempaa.
Jos olet sitä mieltä, että tässä asiassa mennään nyt tasan tarkkaan sinun haluamaan tahtiin, tai ei jatketa suhdetta, niin lopeta suhde. Järkevä ja onnekas nainen, väisti ns. luodin.
Ei tuossa ole mitään kummallista. Ota asia puheeksi parin vuoden päästä uudelleen. Jos ei ole edelleenkään kiinnostunut niin kysy perusteluja ja ole valmis siihen ettei halua asua yhdessä ollenkaan.
Itse olen sitä mieltä tässä muutamankin avoliiton kokemuksella että ei kannata kiirehtiä.
Kannattaa varmaan kysyä asiasta tarkemmin. Jotkut ei halua edetä perinteisesti ollenkaan, tai sitten ei halua muuttaa sinun kanssa tai ei ole vielä valmis.
Kysy ja juttele. Mahdollisia syitä voisi olla esim
- ei ole varma suhteesta joten ei halua yhteen muuttoa
- epäilee sinun rahankäyttöäsi eli ei halua siksi muuttaa yhteen
- epäilee että et tule elämään siististi joten ei halua muuttaa yhteen tai sitten epäilee että olet niin paljon siistimpi ettei jaksaisi yhteiselämässä pitää sitä siisteystasoa
- jne
Kaikki ihmiset ei halua olla 24/7 yhdessä. Ei se vähennä sitoutumista, vaikka haluaa asua erillään.
Kysymällä selviää varmasti paljon.
Oman tilan ja ajan puute voi olla yksi syy. Tai taloudelliset asiat
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei perustele mitenkään, niin outoa. Kysyitkö perustelut. Jos ei tule mitään perusteluita niin häntä ei vissiin kiinnosta edes sen vertaa vai eikö osaa selittää. Hyvä perustelu voisi mennä läpi ettei voida muuttaa yhteen vielä.
Ap voisi perustella miksi on niin kova hinku yhteenmuuttoon?
Ei kannata ruveta arvailemaan mitään. Jos suoraa vastausta suoraan kysymykseen ei tule, niin teet omat päätelmäsi. Minä kannatan sellaista mallia, jossa jo alussa sovitaan speksit. Että milloinka mennään naimisiin ja halutaanko lapsia. Ei mitään: "ehkä mahdollisesti joskus kai sitten myöhemmin jotain jos tuntuu siltä" -systeemiä.
Jos olet kovin perinteinen mies, niin naisen ei kannata muuttaa yhteen.
Pistäisin eukon kiertoon ja ottaisin uuden ja nuoremman misulin tilalle.