Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman meikkiä lasta hakemaan -hoitaja syytti lomailusta

Vierailija
13.05.2015 |

Menin hakemaan lasta hoidosta. Jouduin pesemään kasvoni töissä vahingon vuoksi ja kun hain tavallisuudesta poiketen meikittömänä lapseni, hoitaja alkoi puhua siitä, että vapaapäivinä täytyy lapsikin pitää kotona. Selitin tilanteen ja tilanne selvisi.

Millaisia muita merkkejä vanhemmista etsitään? :D

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä porukka työttömänä kotona ja vie lapset hoitoon? Ei mitään järkeä. Ja muut maksaa.

Vierailija
2/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:24"]

Kyllä se pistää silmään jos vanhemmat tulevat kotivaatteissa hakemaan lasta. Tietää, että on lomailtu lapsen ollessa hoidossa.

[/quote]

Mä kirjoitan kotona päivät gradua mahdollisimman mukavissa lökäreissä, ja ne samat kamppeet päällä vien muksun päiväkotiin ja haen hänet sieltä. Oletan, että päiväkodin työntekijät eivät kuitenkaan ajattele mun vetävän lonkkaa päivät pitkät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan kans gradua kirjastossa tai kotona, en monesti kerkeä aamulla meikata ja kun kuljetaan pyörällä hoitopaikkaan niin yhtä kauhelta näyttäsin varmaan meikkien kanssakin. Ja olen just niitä kauheita mammoja jotka on aina rönttävaatteissa :D siinäpä tekevät päätelmiänsä, maksetaan kuitenkin miehen kanssa ihan itse päivähoitomaksut.

Vierailija
4/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:22"]

Menin hakemaan lasta hoidosta. Jouduin pesemään kasvoni töissä vahingon vuoksi ja kun hain tavallisuudesta poiketen meikittömänä lapseni, hoitaja alkoi puhua siitä, että vapaapäivinä täytyy lapsikin pitää kotona. Selitin tilanteen ja tilanne selvisi. Millaisia muita merkkejä vanhemmista etsitään? :D

[/quote]

Sun ei olis pitänyt ryhtyä selittelemään yhtään mitään. Kun itse tietää tilanteen, ei pidä alistua tuollaiseen höpötykseen. Jos toistuu, sano tiukasti ja ystävällisesti, että keskity kuule olennaiseen.

[/quote]

Ai? Ehkä hoitajalla ei ollut vielä tarpeeksi elämänkokemusta tuosta työhönsä liittyvästä asiasta. Nythän asia on selvitetty. Kyllä maailma on paljon helpompi paikka, jos ihmiset voivat nopeasti selvittää asiat ja elämä jatkuu.

Itse taas ihmettelen näitä asenteita av:lla, että "mikään ei kyllä kuulu kellekään", varsinkaan sellaisille tahoille, joiden kanssa ollaan tekemisissä päivittäin. Tuo hoitajahan ei ollut asiallinen mutta nyt kun asia on selvitetty, niin ei ole jatkossakaan. On se kumma, että jonkun mielestä vaihtoehto olisi ollut olla tyly ja sanoa, että "ei kuulu sulle", miten te tällaisen käytöksen kannattajat pärjäätte elämässä noin yleensä?

Vierailija
5/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 piti kirjoittaa *ei ole jatkossakaan asiaton

Vierailija
6/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, kuinka yleistä tällainen kyttääminen on. Mulle ei ole ikinä tullut tuollaista noottia, vaikka olen kaikenlaisissa releissä tullut lapsia hakemaan (töistä olen kuitenkin aina tullut). Kuulostaa niin uskomattomalta.

Vierailija
7/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te edes tiedätte, mitkä on kenenkin kotivaatteet"? Monella on töissä työvaatteet työnantajan puolesta, ja monet mukavuudenhaluiset kulkee siksi esim kollareissa työmatkat.

Vierailija
8/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:37"]

Menee pikkuisen yli aiheen, mutta ymmärrän hyvin jos 3 vuotiaana lapsi laitetaan hoitoon, koska sen ikäinen tarvitsee kavereita ja on enemmän tekemistäkin! Kerhoissa kuitenkin lapsi oppii sosiaaliset taidot ja päivittäin on kivaa puuhaa! En sano etteikö kotona olisi kivaa puuhaa, mutta onhan se välillä kivaa lapsen mielestä leikkiä ikäistensä seurassa kun aina vaan äidin tai iskän.

[/quote]

Juu. Mutta yli 7 h päivässä joka arkipäivä??? Ei todellakaan. Jos ei kerhot käy, voi valita tarhasta minimin eli max 11 pv/kk ja max 5 h päiviä. Eli käytänössä 2-3 päivänä viikossa klo 8-12.

Vierailija
9/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pistää silmään jos vanhemmat tulevat kotivaatteissa hakemaan lasta. Tietää, että on lomailtu lapsen ollessa hoidossa.

[/quote]

Mä luulen että aika nopeesti saisin palautetta jos hakisin lapset navetalle haisevissa työvaatteissa päiväkodista.

Vierailija
10/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:37"]Miksi tehdä lapsia, jos on niin vaikeaa olla niiden kanssa? Olen kyllä kuullut kaiken mahdollisen lässytyksen siitä, että lapsella kavereita hoidossa ja virikkeitä jne... Mutta MIKSI ihmeessä TYÖTÖN kotona oleva vie lapsen hoitoon 8h:ksi päivässä? Eikö silloin olisi aikaa keksiä ITSE OMALLE lapselleen virikkeitä.. Olisi aikaa käydä puistoissa, kävelyllä vieraissa. Ulkoilla vaikka ihan muuten vaan. Työttömien lapset vie hoitopaikan siltä ihan oikeasti sitä tarvitsevalta lapselta jonka molemmat vanhemmat käy töissä. [/quote] Jospa kysessä on pätkätyöläinen eikä pitkäaikaistyötön. Tein vuosia pätkätöitä ja lapsella oli kokopäiväpaikka aina, en tosiaan ruvennut vaihtamaan osapäiväiseksi tai ottamaan pois pätkien välissä kyn koskaanen tiennyt millainen seuraava työ tulisi olemaan ja kuinka pian.

[/quote]

Näin. Menisi päiväkodillakin hermot, kun ilmoittaisi, että päivähoitoa ei tarvita toukokuun jälkeen. Tällä viikolla ilmoittaisi, että eikus tarvitaankin kesä-heinäkuu. Elokuun eka päivä lapsi kotiin ja viides päivä saakin äkkiä jatkosopparin alkamaan seitsemäs päivä ja taas kunnan pitää keksiä hoitopaikka. Ja niin edespäin vuodesta toiseen.

Ja paikka pitäisi löytyä samasta päiväkodista tai muuten lapsi menee kohta pompottelusta niin sekaisin, että sitten haetaankin apuun eltoa ja psykologia ja ties mitä asiantuntijaa ja pidetään palaveria milloin kenenkin kanssa ja sovitaan erityistoimista, kun lapsella tulee vaikeuksia, kun pitää sopeutua jatkuvasti uusiin ryhmiin ja ihmisiin, eikä elämässä ole mitään ennakoitavuutta.

Vierailija
11/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Höpsis. Mä usein vienkin kotivaatteissa, kun vaihdan työpaikalla sitten työvaatteet päälle kuitenkin.

Vierailija
12/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:24"]

[/quote]

Mä luulen että aika nopeesti saisin palautetta jos hakisin lapset navetalle haisevissa työvaatteissa päiväkodista.
[/quote]
No mut ei kaikki oo navetassa töissä. Ja onko ne navettavaatteet sun kotivaatteet? Ne missä löhötään sohvalla ja leivotaan?

Vierailija
13/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh! En ole koskaan ajatellut, että hoitajat voisivat kokea asiakseen huomauttaa moisesta! Olen itsekin työskennellyt päiväkodeissa ja ainoa, mistä on huomautettu joskus on lasten hakeminen päiväkodin sulkemisajan jälkeen. Silloin on yhdelle perheelle jouduttu sanomaan, että se lapsi pitää tosiaan hakea ENNEN kuin menee tekemään ruokaostokset, koska pk menee kiinni. Kauppa oli tuolloin päiväkotia vastapäätä, joten näemmähän me hoitajat, että vanhemmat käveli kauppaan ja tulivat sitten sieltä lasta hakemaan. Tämä oli jatkuvaa, joten asiasta huomautettiin. Ystävällisesti tietenkin.

Omat lapset on säännöllisesti hoidossa, vaikka minä olen kotona. Ovat tuolloin 8:30-12:30 eli isoimman eskariajan. Hoitajat tietävät, että jos hoitopäivä on tuollainen, minä olen ollut pitkän vuoron töissä (joko 24h tai 16h, päättyy yövuoroon) ja nukun sen aamupäivän. Joskus olen potenut tästä(kin) huonoa omaatuntoa, mutta onhan se nyt selvä juttu, että äidin on pakko joskus nukkua edes se pari tuntia. Enkä kyllä usko, että 5-vuotiaalle tekee yhtään pahaa olla pari tuntia ikätovereiden kanssa ohjatussa kodin ulkopuolisessa toiminassa. On se ainakin parempi kuin katsoa kotona tv:tä, kun äiti ei vaan jaksa ilman parin tunnin unta.

Työstäni johtuen olen usein myös varsin kotoisen näköinen, kun töistä tulen. Verkkarit jalassa, huppari päällä ja hiukset vain sitaistu ponnarille. Erityisesti kesällä usein näin. Lisäksi työpaikka sattuu olemaan järven rannassa, joten joskus ehdin pulahtaa uimaankin ennen kuin lähden työvuorosta lapsia hakemaan. Hoitajat tietävät oikein hyvin, missä olen töissä, joten eivät luultavasti ihmettele ajoittain hyvinkin erikoista "työpukeutumistani". Meikkiä minulla ei ole kuin kokouspäivinä eli hyvin harvoin, mutta sitäkään ei usein ole enää työvuoron lopussa vaikka aamulla olisinkin meikannut. 

Vierailija
14/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:24"] Kyllä se pistää silmään jos vanhemmat tulevat kotivaatteissa hakemaan lasta. Tietää, että on lomailtu lapsen ollessa hoidossa. [/quote] Mä luulen että aika nopeesti saisin palautetta jos hakisin lapset navetalle haisevissa työvaatteissa päiväkodista. [/quote] No mut ei kaikki oo navetassa töissä. Ja onko ne navettavaatteet sun kotivaatteet? Ne missä löhötään sohvalla ja leivotaan?

[/quote]

Sen takia mä ne vaihdankin kotivaatteisiin ennen kun haen lapset hoidosta. Vai pitäiskö mun vielä laittaa hiukset ja meikata ennen kuin lapset haen?

Vierailija
15/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua mitä kyttäystä! Miten meikkaaminen liittyy töissä käyntiin mitenkään? Itse olisin tuosta kommentista hieman näreissäni, idiootti hoitaja.

Vierailija
17/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto. Olipa typerä muija.

Vierailija
18/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta, tee valitus tuollaisesta. "Vapaapäivänäkin" saa viedä lapsen kyllä hoitoon kun siitä on sovittu. Riippuu ihan päiväkodista miten siellä kytätään. Minun lapseni oli päiväkodissa, jossa oikein kehotettiin että tuo vaan muinakin päivinä kuin työpäivinä, jos haluat. (Olen vuorotöissä jossa arkivapaita). Lapsi viihtyi siellä hyvin.

Vierailija
19/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siis meikkaan. Luulen hoitajan sen vuoksi ajatelleen, että olen makaillut koko päivän kotona.

Ap

Vierailija
20/40 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

What?? :D meillä menee lapset kesäkuussa hoitoon 7h päivä, heti ku nuorempi täyttää 3v.
Jamiehen,kanssa ollaan työttöminä kotona, hah hah :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän