Ilman meikkiä lasta hakemaan -hoitaja syytti lomailusta
Menin hakemaan lasta hoidosta. Jouduin pesemään kasvoni töissä vahingon vuoksi ja kun hain tavallisuudesta poiketen meikittömänä lapseni, hoitaja alkoi puhua siitä, että vapaapäivinä täytyy lapsikin pitää kotona. Selitin tilanteen ja tilanne selvisi.
Millaisia muita merkkejä vanhemmista etsitään? :D
Kommentit (40)
Osalla on sama look töissä ja kotosalla. Mä en varmaan olettais hoitajana mitään meikittömyyden ja vaatetuksen perusteella.
Ei mulle hoitajat ikinä avautuneet, vaikka menin välillä hakemaan muksua "kotivaatteissa". Teen siis töitä etänä aina silloin tällöin. Aika outo avautuminen hoitajalta.
Minä olen työtön ja lapseni on joka päivä 8 tuntia hoidossa. Tietävät päiväkodissa että olen työtön eikä ole tullut sanomista.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:24"]
Kyllä se pistää silmään jos vanhemmat tulevat kotivaatteissa hakemaan lasta. Tietää, että on lomailtu lapsen ollessa hoidossa.
[/quote]
No ei tasan tiedä.
a) minulla on ollut etäpäivä
b) olen menossa rymyämään lasten kanssa suoraan päiväkodista jonnekin ja olen käynyt vaihtamassa vaatteet (koti on matkalla, tämä venyttää hoitopäivää n. 5 minuuttia)
c) muut jengi toimistolla on lomilla (meillä 5 hengen firma) ja olen yksin toimistolla - siis ihan sama mitkä vaatteet.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:33"]Minä olen työtön ja lapseni on joka päivä 8 tuntia hoidossa. Tietävät päiväkodissa että olen työtön eikä ole tullut sanomista.
[/quote]
Ootpa laiska.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:22"]
Menin hakemaan lasta hoidosta. Jouduin pesemään kasvoni töissä vahingon vuoksi ja kun hain tavallisuudesta poiketen meikittömänä lapseni, hoitaja alkoi puhua siitä, että vapaapäivinä täytyy lapsikin pitää kotona. Selitin tilanteen ja tilanne selvisi. Millaisia muita merkkejä vanhemmista etsitään? :D
[/quote]
Sun ei olis pitänyt ryhtyä selittelemään yhtään mitään. Kun itse tietää tilanteen, ei pidä alistua tuollaiseen höpötykseen. Jos toistuu, sano tiukasti ja ystävällisesti, että keskity kuule olennaiseen.
Menee pikkuisen yli aiheen, mutta ymmärrän hyvin jos 3 vuotiaana lapsi laitetaan hoitoon, koska sen ikäinen tarvitsee kavereita ja on enemmän tekemistäkin! Kerhoissa kuitenkin lapsi oppii sosiaaliset taidot ja päivittäin on kivaa puuhaa! En sano etteikö kotona olisi kivaa puuhaa, mutta onhan se välillä kivaa lapsen mielestä leikkiä ikäistensä seurassa kun aina vaan äidin tai iskän.
Miksi tehdä lapsia, jos on niin vaikeaa olla niiden kanssa? Olen kyllä kuullut kaiken mahdollisen lässytyksen siitä, että lapsella kavereita hoidossa ja virikkeitä jne... Mutta MIKSI ihmeessä TYÖTÖN kotona oleva vie lapsen hoitoon 8h:ksi päivässä? Eikö silloin olisi aikaa keksiä ITSE OMALLE lapselleen virikkeitä.. Olisi aikaa käydä puistoissa, kävelyllä vieraissa. Ulkoilla vaikka ihan muuten vaan. Työttömien lapset vie hoitopaikan siltä ihan oikeasti sitä tarvitsevalta lapselta jonka molemmat vanhemmat käy töissä.
No, onneks en meikkaa.. mutta meillä on kuulemma liikaa lapsia, että niille vois järjestää tarvittavan hoidon, vaikka oltais molemmat töissä.. näin siis sanoi päivähoidon johtaja. En tosin antanu periks tuolloin ja saatiin hoito tarpeen mukaan, vaikka päivähoidon johtaja joutuikin sit tekemään töitä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:33"]Minä olen työtön ja lapseni on joka päivä 8 tuntia hoidossa. Tietävät päiväkodissa että olen työtön eikä ole tullut sanomista.
[/quote]
Ootpa laiska.
[/quote]
On se kumma että vaikka Suomella alkaa olla rahat loppu niin silti työttömien lapsia on varaa pitää kokopäivähoidossa?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:24"]Kyllä se pistää silmään jos vanhemmat tulevat kotivaatteissa hakemaan lasta. Tietää, että on lomailtu lapsen ollessa hoidossa.
[/quote]
Teen yli puolet työpäivistäni etätyötä kotoa enkä todellakaan silloin laittaudu. Hoitajien on ilmeisesti vaikea tajuta että sellainenkin työnteko on mahdollista
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:33"]Minä olen työtön ja lapseni on joka päivä 8 tuntia hoidossa. Tietävät päiväkodissa että olen työtön eikä ole tullut sanomista. [/quote] Ootpa laiska. [/quote] On se kumma että vaikka Suomella alkaa olla rahat loppu niin silti työttömien lapsia on varaa pitää kokopäivähoidossa?
[/quote]
Kyllä se joillekin lapsille on parempi paikka kuin koti. Ne lapset tulevat olemaan päiväkodissa, jos eivät vanhemman päätöksellä, sitten lastensuojelun. Ja se on yhteiskunnalle kalliimpi tapa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:24"]
Kyllä se pistää silmään jos vanhemmat tulevat kotivaatteissa hakemaan lasta. Tietää, että on lomailtu lapsen ollessa hoidossa.
[/quote]
Teen töitä kotona... aika moni nykypäivänä tekee.
No jotkuthan tekee töitä kotonaankin!Silloin voi olla,että jää konttorikuteet ja meikit niille sijoilleen.Ihmiset...voi jee.
Hain juuri 3x vk hoitoa taaperolle ja leikki-ikäiselle syksystä alkaen. Itselläni on vuorotyö ja mies päivätyössä, töitä minulla tuskin on ainakaan joka viikko tuota 3x viikossa päivävuoroa, mutta ihan rytminkin takia ajattelin kyllä säännöllisesti viedä sen 2-3x/viikko vaikka itse joitain päiviä kotona olisinkin. Jotenkin tuntuisi lasten kannalta hullulta viedä päivä siellä ja kolme täällä, koen sen säännöllisyyden (satunnaiset poikkeukset tuskin liikaa sekoittaa) aika tärkeäksi lapselle. Saa nähdä mitä siellä näistä ajatuksistani sitten sanotaan. Niin ja tottakai lyhyempää päivää sitten vapaapäivinä..
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:48"]
Hain juuri 3x vk hoitoa taaperolle ja leikki-ikäiselle syksystä alkaen. Itselläni on vuorotyö ja mies päivätyössä, töitä minulla tuskin on ainakaan joka viikko tuota 3x viikossa päivävuoroa, mutta ihan rytminkin takia ajattelin kyllä säännöllisesti viedä sen 2-3x/viikko vaikka itse joitain päiviä kotona olisinkin. Jotenkin tuntuisi lasten kannalta hullulta viedä päivä siellä ja kolme täällä, koen sen säännöllisyyden (satunnaiset poikkeukset tuskin liikaa sekoittaa) aika tärkeäksi lapselle. Saa nähdä mitä siellä näistä ajatuksistani sitten sanotaan. Niin ja tottakai lyhyempää päivää sitten vapaapäivinä..
[/quote]
Miksi turhaan kertoa niille, et ole tilivelvollinen.
Mielenkiintoista nähdä miten hoitajat suhtautuvat (vai suhtautuvatko mitenkään) kun mulla alkaa syksyllä opiskelut ja varmasti tulee päiviä jolloin ei ole tunteja koululla vaan etäopiskelua oman koneen ääressä web-kameran välityksellä. Todellakin aion viedä silloin muksun hoitoon jotta kotona opiskelusta saa irti edes jotain. Jos kommentoivat kotilookkiani lasta hakiessani niin kyllä ihmettelen.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:37"]Miksi tehdä lapsia, jos on niin vaikeaa olla niiden kanssa? Olen kyllä kuullut kaiken mahdollisen lässytyksen siitä, että lapsella kavereita hoidossa ja virikkeitä jne... Mutta MIKSI ihmeessä TYÖTÖN kotona oleva vie lapsen hoitoon 8h:ksi päivässä? Eikö silloin olisi aikaa keksiä ITSE OMALLE lapselleen virikkeitä.. Olisi aikaa käydä puistoissa, kävelyllä vieraissa. Ulkoilla vaikka ihan muuten vaan. Työttömien lapset vie hoitopaikan siltä ihan oikeasti sitä tarvitsevalta lapselta jonka molemmat vanhemmat käy töissä.
[/quote]
Jospa kysessä on pätkätyöläinen eikä pitkäaikaistyötön. Tein vuosia pätkätöitä ja lapsella oli kokopäiväpaikka aina, en tosiaan ruvennut vaihtamaan osapäiväiseksi tai ottamaan pois pätkien välissä kyn koskaanen tiennyt millainen seuraava työ tulisi olemaan ja kuinka pian.
Ei kuulu mitenkään hoitajalle, hän ei ole ollut hoidon tarpeesta päättävä henkilö alunperinkään ja hyvästä syystä, kuten tästäkin huomaa. Asiatonta käytöstä.