Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka "helposti" amk pääsykokeissa täydet?

Vierailija
13.05.2015 |

Eli tarvitsen 27-35 pistettä pääsykokeissa sisään! Liiketalous siis. Onko tämä mahdotonta? Olen päntännyt materiaaleja n 3h päivässä, ja tahti kiristyy.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun ihmiset menee sinne amkiin vain odottelemaan että pääsevät yliopistoon. Sitten me ei saada niitä paikkoja, jotka oikeesti haluttaisiin sinne koska vaikka pohjapisteitä liian vähän.

Vierailija
2/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:20"]

No liiketaloudessahan on pelkkää monivalintaa, että teoriassa veikkaamallakin voi saada kaikki oikein.

[/quote]

Tämä pätee muutes lottoonkin. Miksi mennä veikkaammaan pääsykokeeseen - sen jälkeen kun pitää kuitenkin opetella, kun voi vetää EuroJackpotista 90 miljoonaa ja lekotella koko loppuelämän?

[/quote]

Sinäkö olit se miinuksen antaja? Eikös ap kuitenkin sanonut, että on lukenut valintakoemateriaaleja. Silloin voidaan olettaa, että vähemmistössä ovat ne kysymykset, joihin ei tiedä vastausta. Niistäkin on 25% mahdollisuus per kysymys veikata oikein, kun vastausvaihtoehdot ovat A-D. Lotossa lienee pienemmät tsäänssit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:22"]

Mua ärsyttää kun ihmiset menee sinne amkiin vain odottelemaan että pääsevät yliopistoon. Sitten me ei saada niitä paikkoja, jotka oikeesti haluttaisiin sinne koska vaikka pohjapisteitä liian vähän.

[/quote]

Toisaalta, mitä jos sinne yliopistoon ei sitten pääsekään ikinä? Pitäisikö sellaisen ihmisen heittää elämä hukkaan?

Vierailija
4/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:26"]

75% hakijoista ei pääse ammattikorkeakouluun. Ammattikorkeakoulun ovet aukenevat vain parhaalle neljännekselle eli aika hyvä pitää olla.

[/quote]

Ota huomioon, että iso osa hakijoista on amiksia tai muuten heikompaa ainesta. Tein joskus läpällä AMK-tekniikan (insinööri) pääsykokeen ja sain täydet. Helppoa kaavanpyörittelyä. Teknillisen yliopiston pääsykoe oli paljon haastavampi

[/quote]

Pikku välihuomautus: Ammatillisen perustutkinnon suorittaneellahan on parempi todennäköisyys päästä sisään, koska taustapisteet katsotaan vain keskiarvosta. Yo-kirjoitukset mokanneen on pakko menestyä valintakokeessa.

Jatkakaa toki.

Vierailija
5/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 10:22"]

[/quote]

Toisaalta, mitä jos sinne yliopistoon ei sitten pääsekään ikinä? Pitäisikö sellaisen ihmisen heittää elämä hukkaan?
[/quote]

Se on totta, joka paikassa tulee vaan vastaan tämä että "noo mä ny menin sinne amkiin ja haen yliopistoon enshaussa.". Linjalla mihin minä haen, on tosi iso keskeyttämisprosentti juurikin tämän takia. Ja pääsykokeissa ei ole haastattelua missä voisin vakuuttaa että jos pääsen sisään, minä olen 100% mukana enkä luovuta vaikka mikä olisi.

Vierailija
6/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:26"] 75% hakijoista ei pääse ammattikorkeakouluun. Ammattikorkeakoulun ovet aukenevat vain parhaalle neljännekselle eli aika hyvä pitää olla. [/quote] Ota huomioon, että iso osa hakijoista on amiksia tai muuten heikompaa ainesta. Tein joskus läpällä AMK-tekniikan (insinööri) pääsykokeen ja sain täydet. Helppoa kaavanpyörittelyä. Teknillisen yliopiston pääsykoe oli paljon haastavampi [/quote] Ai että mä pidän idiootteina sun kaltaisia ihmisiä. Amis ei ole sen huonompi kuin lukiokaan.

[/quote]

Voidaan me näin leikkiä, jos siitä tulee parempi mieli

Vierailija
7/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut sairaanhoitajaksi hakiessa täydet pisteet. En kylläkään ottanut paikkaa vastaan, kun pääsin samana keväänä myös lääkikseen.

Vierailija
8/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko luit materiaaleja?

Vierailija
9/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni ei ollut kovin vaikeat kokeet vaikken ollut lukenut lähes ollenkaan. En kyllä sisäänkään päässyt, kun olisin tarvinut myös täydet pisteet sisäänpääsyyn. Matikka oli helppoa ainakin.

Vierailija
10/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeaan pääsee suht helposti sisään. En noista täysistä pisteistä tiedä, mutta itse sain lukematta viimeksi amk-pääsykokeista 85/100 ja heittämällä sisään. 60/100 ois vaadittu sisäänpääsyyn. Itse kyllä valitsin toisen paikan.

Vierailija
11/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä paljon sain pisteitä. Sisään pääsin kyllä.

Vierailija
12/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liiketaloudessahan on pelkkää monivalintaa, että teoriassa veikkaamallakin voi saada kaikki oikein.

Vierailija
13/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaat nimesi kirjoittaa, ei pitäisi tulla ongelmia. AMK on vähän kuin aikuisten leikkipaikka. Mikset hae yliopistoon?

Vierailija
14/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:21"]Jos osaat nimesi kirjoittaa, ei pitäisi tulla ongelmia. AMK on vähän kuin aikuisten leikkipaikka. Mikset hae yliopistoon?
[/quote]

No ei se ole ongelmatonta jos on 1000 hakijaa joista 400 tämä linja ensimmäinen valinta, ja 40 pääsee sisään.

Vierailija
15/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk n pääsykokeet on yliopistoa "helpommat", mutta harvempi pääsee sisään. Tämän kertoo prosentuaaliset tilastot.

Lisäksi amk ssa yleensä testataan monia eri osa-alueita: matematiikka, fysiikka, englanti, ennakkomateriaali..

Vierailija
16/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

75% hakijoista ei pääse ammattikorkeakouluun. Ammattikorkeakoulun ovet aukenevat vain parhaalle neljännekselle eli aika hyvä pitää olla.

Vierailija
17/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oli hakemaani paikkaan sairaanhoitajaksii 800 hakijaa, 250 kutsuttiin pääsykokeisiin, joista 60 sisälle..

Itse jäin rannalle huutelemaan. Tänä keväänä uusi yritys..

Vierailija
18/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:26"]

[/quote]

Ota huomioon, että iso osa hakijoista on amiksia tai muuten heikompaa ainesta. Tein joskus läpällä AMK-tekniikan (insinööri) pääsykokeen ja sain täydet. Helppoa kaavanpyörittelyä. Teknillisen yliopiston pääsykoe oli paljon haastavampi

Vierailija
19/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:20"]

[/quote]

Tämä pätee muutes lottoonkin. Miksi mennä veikkaammaan pääsykokeeseen - sen jälkeen kun pitää kuitenkin opetella, kun voi vetää EuroJackpotista 90 miljoonaa ja lekotella koko loppuelämän?

Vierailija
20/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:26"]

[/quote]

[/quote]
Ai että mä pidän idiootteina sun kaltaisia ihmisiä. Amis ei ole sen huonompi kuin lukiokaan.