Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan melkein kuollut?

Vierailija
13.05.2015 |

Eli otsikon mukaisesti. Itse heti syntyessäni (huonokuntoinen keskonen) ja lapsena meinasin hukkua. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen verenvuotoon, vuodin yli kaksi litraa ja olin nukutettuna vuorokauden.

Joskus otin lääkkeitä liikaa, jouduin sairaalaan. Olin ollut tajuton monta tuntia.

Vauvana sairastin pahan keuhkokuumeen, olin viikon sairaalassa. 

Nuo ne, jotka tiedän. 

Vierailija
42/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex poikaystävä melkein viilsi kurkun auki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa-aortan repeämään meinasin kuolla. Onneksi tämä tapahtui sairaalassa kesken tähystysleikkauksen, joten apu oli todella lähellä. Joutuivat elvyttämään ja pitkään olin tapahtuneen jälkeen tehohoidossa.

Vierailija
44/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskaltaa synnyttää kun tuollaiset riskit :(

Vierailija
45/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:03"]

Vatsa-aortan repeämään meinasin kuolla. Onneksi tämä tapahtui sairaalassa kesken tähystysleikkauksen, joten apu oli todella lähellä. Joutuivat elvyttämään ja pitkään olin tapahtuneen jälkeen tehohoidossa.

[/quote]

Hui. Johtuiko repeymä itse leikkauksesta eli kämmäsikö joku?

Vierailija
46/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:04"]

Miten uskaltaa synnyttää kun tuollaiset riskit :(

[/quote]

Pienemmät riskit Suomessa on kuolla synnytykseen kuin omaan kotiin syystä tai toisesta tai kadulla auton alle.

Vierailija
47/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:03"]

[/quote]

Hui. Johtuiko repeymä itse leikkauksesta eli kämmäsikö joku?

[/quote]

Vähän sekä että. Oli osittain hoitovirhe. Lääkärit pitivät tuntemuksiani ja oireitani ennen tähystystä luulotautina. Jos olisivat ottaneet mut todesta niin tuolta olisi kuulemma vältytty. Tähystys tehtiin siis ihan toisen syyn takia mutta operaation luonne muuttui täysin kun tuo aortta repesi.

Vierailija
48/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin pienena suksilla autotielle ja mutkan takaa kurvasi juuri auto. Ehdin juuri ja juuri rapikoida pois alta, mutta muistan vielakin kaksi loistavaa valoa pimeydessa tulevan kovaa kohti. Muuten olen viettanyt aika vaaratonta elamaa, eika sairauksiakaan ole sattunut tielle.

Vierailija
49/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäminen on oikeasti vaarallista. Ilman nykylääketiedettä synnytykseen kuoleminen olisi yleisin 15-45 -vuotiaiden kuolinsyy. Miettikää tätä: Lapsivuodekuume tappoi synnytyslaitoksissa jopa 30% synnyttäjistä! Kätilöt levittivät käsissään bakteerit äidistä toiseen.

" Raskauden kahden ensimmäisen kolmanneksen aikana naisista kuoli noin 3%, syinä kohdunulkoinen raskaus, tulehduksellinen keskenmeno tai rikollinen raskaudenkeskeytys.

Synnytykseen ja lapsivuoteeseen kuoli synnyttävistä naisista noin 1,5 %, tärkeimpinä syinä raskausmyrkytys, pitkittynyt synnytys, verenvuoto ja tulehdukset. Synnytyslaitoksissa synnyttäjien kuolleisuus oli 1800-luvulla lapsivuodekuumeen vuoksi ajoittain paljon suurempi, usein 10 % ja joskus jopa 30 %.

Kuolleena syntyneiden lasten osuus oli noin 3,5 % elävänä syntyneiden määrästä.

Elävänä syntyneistä lapsista kuoli ensimmäisen elinvuoden aikana noin 20–30 %, mutta määrä vaihteli paljon yleisistä elämänoloista, ravintotilanteesta ja epidemioista riippuen. Äidit surmasivat joitakin vastasyntyneitä vuosittain."

Vierailija
50/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi juttu. Kun naisilla oli paljon raskausksia oli niissä jokaisessa riskinsä, joten elämän aikana raskauteen/synnytykseen kuolemisen riski oli melkoisen suuri.

Vierailija
51/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vkl olin joutua auto-onnettomuuteen kun kuskilla lähti auto lapasesta lähes 200km/h vauhdissa. Myöhemmin selvisi lisäksi että toinen takarengas oli vain yhdellä pultilla kiinni. Luulin oikeasti kuolevani.

Vierailija
52/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tuon nyt ottaa. Verenmyrkytys ja tukehtumiskuolema on liipanneet läheltä ( lääkärin mukaan). Lisäksi mulla on ollut vaikea raskaus myrkytys.

Vierailija
53/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena tipuin korkealta selälleen maahan ruohikolle. Metrin päässä oli asfaltti, ainakin äiti vieläkin kauhistelee että oli loppu lähellä..
Nyt aikuisiällä on ihan selvästi pari kertaa (sama?) auto kiihdyttäny kun ylitän suojatietä, ei kummempia.

Vierailija
54/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut niin pahan alkoholimyrkytyksen että tuli rytmihäiriöitä.

Vierailija
55/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä miten lähellä kuolemaa kävin, mutta löin pääni pahasti kaaduttuani pyörällä. Jälkikäteen olen miettinyt, olisiko lopputulos ollut erilainen jos minulla ei olisi ollut kypärää.

Vierailija
56/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:12"]

Seitsemän kertaa.

[/quote]

Jos olet kissa, sulla on enää kaksi elämää jäljellä.

Vierailija
57/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tipuin betonille 23:sta metristä.

Vierailija
58/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, clostridium difficile.

Vierailija
59/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kuolla syntyessäni. En mahtunut tulemaan alakautta. Minun ja äitini verenpaineet romahtivat, oma käyräni veti suoraa viivaa, hätäsektio, siinä rytäkässä äidiltä repesi melkein puolet kohdusta ja molempia elvytettiin.

Äitini oli nukutettuna melkein 2vuorokautta ja kun hän heräsi hänelle ei kerrottu että miten minun kävi. Isäni tuli paikalle ja kertoi että terve pikkuinen odottelee vauvalassa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi