Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan melkein kuollut?

Vierailija
13.05.2015 |

Eli otsikon mukaisesti. Itse heti syntyessäni (huonokuntoinen keskonen) ja lapsena meinasin hukkua. 

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvin vaikeassa leikkauksessa. Kuolema kolkutteli, kun leikkaus meni pieleen. Selviytymiseni oli ihme.

Vierailija
2/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:11"]

Psykoosissa juoksin junaraiteille, mutta joku tuntematon raahasi minut pois sieltä. Juna olisi tullut siitä ehkä 5min päästä. Tuosta on kohta 2v. N17

[/quote]nonni täällä palstalla siis käy hulluja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:58"]

Synnytyksen jälkeen verenvuotoon, vuodin yli kaksi litraa ja olin nukutettuna vuorokauden.

Joskus otin lääkkeitä liikaa, jouduin sairaalaan. Olin ollut tajuton monta tuntia.

Vauvana sairastin pahan keuhkokuumeen, olin viikon sairaalassa. 

Nuo ne, jotka tiedän. 

[/quote]

Minäkin menetin ensimmäisessä sektiossa miltei 2 litraa verta, mutta en tietääkseni ollut vaarassa kuolla? Hemoglobiini laski 85 ja olin aika kalpea, mutta sain tietää tuon veren menetyksen määrän vasta synnytyskertomusta lukiessani. Seuraavassa sektiossa en menettänyt paljoa.

Vierailija
4/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:02"]Ex poikaystävä melkein viilsi kurkun auki
[/quote]

Miksi alapeukutus? Tästä on vuosia aikaa ja oli todella traumatisoiva kokemus. Mies istuu linnassa nykyään. Olen kiitollinen että elän vielä

Vierailija
5/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:02"]Ex poikaystävä melkein viilsi kurkun auki
[/quote]

Miksi alapeukutus? Tästä on vuosia aikaa ja oli todella traumatisoiva kokemus. Mies istuu linnassa nykyään. Olen kiitollinen että elän vielä
[/quote] niinpä, ymmärtäisin alapeukut ilman tuota ex-etuliitettä mutta kai joittenkin mammojen mielestä on typerää edes erehtyä suhteeseen jossa meinaa tulla tapetuksi.

Vierailija
6/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:21"]Viime vkl olin joutua auto-onnettomuuteen kun kuskilla lähti auto lapasesta lähes 200km/h vauhdissa. Myöhemmin selvisi lisäksi että toinen takarengas oli vain yhdellä pultilla kiinni. Luulin oikeasti kuolevani.
[/quote]

Miks kuski ajoi 200km/h?

Vierailija
7/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä jäin pyörällä auton alle. Silloin ei vielä käytetty pyöräilykypäriä, eikä se olisi mua pelastanutkaan jos pahin skenaario olisi toteutunut; lensin törmäyksen voimasta katuun vain 10 senttiä jalkakäytävän reunasta. Jos olisi niska osunut pahasti siihen reunaan niin olisin kuollut. Nyt selvisin pelkällä kallonmurtumalla.

Parikymppisenä verenmyrkytys. En edes tajunnut pariin päivään koko asiaa ja kun vihdoin menin lääkäriin olikin jo aika kiire. Tiputuksessa meni monta päivää.

Pari vuotta sitten jostain puskista iski keuhkoveritulppa. Kaipa siihenkin olisin voinut kuolla jos en olisi ymmärtänyt mennä ajoissa lääkäriin. Sairaalareissu ja pitkä sairausloma siitäkin toki tuli.

Vierailija
8/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä 3-vuotiaana tipuin korkeahkolta "kaupunkilaiturilta" mereen mutta joku ohikulkija hyppäsi perään ja pelasti.

Tuoreempana tapauksena olin alpeilla laskettelemassa ja hiihtelimme porukalla kohti off-pistelaskupaikkaa, kun suunnittelemallamme reitillä sattui lymivyöry. 15-30 minuuttia aikaisemmin lähtemällä olisimme jääneet alle.

Vierailija
9/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman nykylääketiedettä, 2 kertaa kohdunulkoiseen raskausteen.

Vierailija
10/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta nuorempi pikkusiskoni meinasi hukuttaa minut ollessani n. 10-vuotias. Olimme rannalla uimassa ja olin tuolloin vähän syvemmällä uimassa, joten pikkusisko seurasi sinne eikä yltänyt enää pohjaan -> hän tuli päälleni ja pääni painautui sen myötä pohjaan, enkä saanut itseäni pinnalle. Menin paniikkiin, vedin vettä keuhkoihin. Kaikeksi onneksi vanhemmat tulivat pelastamaan meidät molemmat syviltä vesiltä.

Vierailija
11/59 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:11"]

Psykoosissa juoksin junaraiteille, mutta joku tuntematon raahasi minut pois sieltä. Juna olisi tullut siitä ehkä 5min päästä. Tuosta on kohta 2v. N17

[/quote]nonni täällä palstalla siis käy hulluja!
[/quote]

Psykoosi voi iskeä ihmiseen tasan yhden kerran ja se jää siihen, ei iske uudestaan.

Eiköhän me kaikki olla hulluja, kaikkia ei vain ole diagnisoitu.

Vierailija
12/59 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti olen meinannut hukkua. En osannut vielä uida. Mutta suojelusenkeli kannatteli kunnes aikuinen ehti hätiin.

Vierailija
13/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein jäänyt kuorma-auton alle, paljolta olisin säästynyt jos en olisi ehtinyt alta pois.

Vierailija
14/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa.

Vierailija
16/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Useammankin kerran.

Vierailija
17/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammuin kerran hankeen

Vierailija
18/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa ollut lähellä, kun olen yrittänyt itsemurhaa.

Vierailija
19/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin pyörällä auton alle.

Vierailija
20/59 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi