Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkän ja taiteellisen ihmisen paikka nykymaailmassa?

Vierailija
13.05.2015 |

Mitä tällainen herkkä ja kauneudentajuinen ihminen pystyy nykymaailmassa tekemään esimerkiksi elääkseen? Aika vähän on enää mitään käsityöammatteja verrattuna vanhoihin aikoihin. Vain kaikkein lahjakkaimmat pystyvät elämään taiteella, ja silloinkin olisi parempi tehdä jotain räikeää ja rajojarikkovaa, eikä niinkään nättiä.

Jotenkin tavallinen toimistoympäristö ja nykyinen arkkitehtuurikin saavat voimaan pahoin. Kaikki on sellaista teollisen palikkamaista. Olisi inhottavaa joutua työskentelemään tyypillisessä toimistossa ihan vain siksi kun ne ovat niin helvatin rumia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetta kannattaa harrastaa.

Harvassa taideammatissa pystyy oikeasti tekemään, mitä itse haluaa.

Vierailija
2/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:38"]

[/quote]

Tarkoitin ehkä taiteellisuudella enemmän kauneudentajua ja värisilmää etc., en niinkään sitä omaperäistä luovuutta mikä nykyään mielletään taiteellisuudeksi. Mutta olisi varmaan kauheaa myös olla joku graafinen suunnittelija, jonka pitää tehdä "dynaamisia" nettisivuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:38"]

[/quote]

Tarkoitin ehkä taiteellisuudella enemmän kauneudentajua ja värisilmää etc., en niinkään sitä omaperäistä luovuutta mikä nykyään mielletään taiteellisuudeksi. Mutta olisi varmaan kauheaa myös olla joku graafinen suunnittelija, jonka pitää tehdä "dynaamisia" nettisivuja.

[/quote]

Niin on, t: graafinen suunnittelija

Vierailija
4/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä elätät itsesi tällä hetkellä? 

Vierailija
5/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten voisi tehdä työkseen, että pystyisi edes välttämään rumat työympäristöt?

Vierailija
6/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaa pohdin. Olen taidealalla joka elättää huonosti ja joku leipäduuni pitäisi hankkia. En vain tahdo keksiä, mikä se työ olisi, kun on niin pahuksen huono stressinsietokyky. Jos olen kokopäiväduunissa, en todellakaan jaksa tehdä mitään taidetta enää iltaisin, jaksan vain maata sohvalla. Osa-aikatyö olisi paras, jos sellaisia vain olisi. Työympäristön rumuus ei niin haittaa, mutta nykyään ei taida olla montaa työtä, joka ei olisi jollain tavalla todella kuormittavaa. Joskus tuntuu ettei minulle löydy paikkaa maailmasta ollenkaan!

Vierailija
7/7 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeeko herkkyys ja huono stressinsieto käsikädessä? Mä itse koen että molemmat on mulla. Olen asiantuntija-tehtävissä, tykkään työstäni. Taidetta vaan harrastan nykyään, lopetin taidealan opinnot kun tajusin etten voi tehdä vaan mitä muut haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän