Kuinka usein on normaalia käydä kakkoshädällä?
Itse käyn about kerran viikossa, ja ihmettelen kun tossa toisessa keskustelussa puhuttii että aina pitäisi pestä paikat kakkosen jälkeen, niin kuinka usein te sillä hädällä oikein käytte?
Kommentit (32)
Joka kolmas päivä suurinpiirtein. Uloste on ihan normaalia koostumukseltaan. Mitähän te mota kertaa päivässä käyvät syötte? Ruokani on kasvis painotteinen.
Parin kolmen päivän välein. Suoleni toimii hitaasti, vaikka syön terveellisesti.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:28"]Hyvä kysymys.... Itseäni juoksuttaa 4-8 krt päivässä ja se haittaa elämää. Olisiko syytä tutkituttaa sisuskalut?
[/quote]
tutkittu on. ap
[/quote]taisi puhua ittestään..
[/quote]
Ap on tutkinut tuon toisen tyypin
2-4 kertaa päivässä, riippuen siitä mitä on tullut syötyä. Miten joku voi edes olla käymättä päivittäin kakkosella??
Aamulla (klo 6.30) puuron päällä syödyt pakastemustikat ovat vilkkaimpina päivinä jo puolilta päivin tulleet läpi. Silloin ajatus suorasta suolesta käy mielessä, mutta kummasti suklaa on jäänyt tuohon keskivartalon kohdalle jumiin..
Lääkäriystäväni mukaan kaikki välillä 3 krt/pvä - 3krt/vko on normaalin rajoissa, kunhan koostumus ja väri ovat kunnossa :)
Kerran päivässä tai ainakin joka toinen päivä. Oikein nautin kun kakkapökäle loiskahtaa pyttyyn.
Kyllä siitä massiivisesta paskasta alkaa jo imeytyä myrkkyjä elimistöön, jos se viikon suolessa hengailee. Esim. vanhuksilla yleistä saada ihan myrkytysoireita ummetuksesta.
Ravinnon jämät on 8-12 tunnissa siellä suolessa venaamassa ulospääsyä. En voi olla huomauttamatta, että aika käynyttä jämisköä se viikon vanha staffi. Haisee varmaan rutolta?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:28"]Hyvä kysymys.... Itseäni juoksuttaa 4-8 krt päivässä ja se haittaa elämää. Olisiko syytä tutkituttaa sisuskalut?
[/quote]
tutkittu on. ap
[/quote]taisi puhua ittestään..
[/quote]
Ap on tutkinut tuon toisen tyypin
[/quote]sekin on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:55"]Minulle normaalia on käydä 1-2 kertaa viikossa. Ei ole ummetusta enkä panttaa mitään eikä ole tukala olla. Tiedän että monet käyvät päivittäin ja olen vain tyytyväinen ettei mun tarvitse niin usein käydä, ei se niin kivaa ole.
[/quote]
ihanaa että en oo ainut!:D ap