Onko kukaan kuunnellut joitain tämän vuoden euroviisu-kappaleita??
Mua on viime aikoina alkanut ärsyttää mm. täällä esitetyt kommentit siitä, että "euroviisuissa ei ole kyse musiikista", "kaikki biisit on eurotrash-roskaa", "PKN on hyvä protesti sen tissi-peppu-moskan keskellä" jne. Mutta kiinnostaisi tietää onko joku tällaisten väitteiden esittäjä oikeasti kuunnellut tämän vuoden euroviisujen kilpailukappaleita? Kuuntelin nimittäin niitä viime viikolla ja hämmästyin miten oikeasti kivoja ja kaunismelodisia lauluja löytyi kilpailukappaleiden joukosta! Ainakin Venäjä, Viro, Unkari, Italia, Espanja, Ranska, Irlanti, Georgia ja moni Balkanin maiden lauluista, en edes tässä muista kaikkia suosikkikappaleitani. Mutta näyttäisi siltä, että takavuosien itäblokkien tissi-peppuketkutus on pääosin jäänyt onneksi taakse!
Siten PKN tulee erottumaan vielä enemmän epämusiikaalisena ja monotonisena rynkytyksenä oikeasti kivojen powerballadien ja tarttuvien popmelodioiden keskeltä. Ja sitä karmivammalta ja lahjattomammalta PKN valitettavasti kuulosti, tuli sellainen "mennään siitä mistä aita on matalin"-fiilis. Mutta kannattaa käydä youtubesta kuuntelemassa PKN:n kilpailukappaleet, aika eri sarjassa painivat onneksi :)
Kommentit (6)
En ole kuullut muita kun Ruotsin. Siitä jäi lähinnä mieleen se mitä näin, kuulemani on jo unohtunut. <3
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:18"]Oon kuunnellu kaikki tän vuoden biisit ja tykkään kovasti, taso ei todellakaan ole niin huono kuin monet väittää. Balladeja on toki paljon, mutta se nyt oli arvattavissa balladivoiton jälkeen. Suosikkini on Italia, aivan valloittava kappale...! Venäjänkin laulusta pidän, vaikka ärsyttääkin kun ne taas laulaa rauhasta, niin ristiriitaista. Iso-Britannia on guilty pleasureni :)
PKN:llä ei ole mitään mahiksia tuossa sarjassa. Mulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan, eikä edes punkkia, mutta tuo kyseinen kappale vaan on hirveä.
[/quote]
Lainaan itseäni. Unohtui kommentoida tuota "ei ole kyse musiikista" - juttua. Oon kuullu monilta, että PKN voittaa erikoisuudellaan, koska voittihan Conchitakin viime vuonna ja oli erikoinen. No juuh, mutta pelkällä erikoisuudella ei pitkälle pötkitä, tarvitaan hyvä laulu ja taitava laulaja.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:21"]En ole kuullut muita kun Ruotsin. Siitä jäi lähinnä mieleen se mitä näin, kuulemani on jo unohtunut. <3
[/quote]
Pitkästä aikaa en pidä Ruotsin kappaleesta. Se on korkeintaan keskiverto, ei todellakaan kärkisijoillani. Oon vähän pettyny, koska ruotsalaiset ei yleensä petä mua viisuissa.
2
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:18"]Oon kuunnellu kaikki tän vuoden biisit ja tykkään kovasti, taso ei todellakaan ole niin huono kuin monet väittää. Balladeja on toki paljon, mutta se nyt oli arvattavissa balladivoiton jälkeen. Suosikkini on Italia, aivan valloittava kappale...! Venäjänkin laulusta pidän, vaikka ärsyttääkin kun ne taas laulaa rauhasta, niin ristiriitaista. Iso-Britannia on guilty pleasureni :) PKN:llä ei ole mitään mahiksia tuossa sarjassa. Mulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan, eikä edes punkkia, mutta tuo kyseinen kappale vaan on hirveä. [/quote] Lainaan itseäni. Unohtui kommentoida tuota "ei ole kyse musiikista" - juttua. Oon kuullu monilta, että PKN voittaa erikoisuudellaan, koska voittihan Conchitakin viime vuonna ja oli erikoinen. No juuh, mutta pelkällä erikoisuudella ei pitkälle pötkitä, tarvitaan hyvä laulu ja taitava laulaja.
[/quote]
Joo muakin niin ärsyttää kun monet taas tänä keväänä näissä keskusteluissa ovat nostaneet Conchitan voiton erikoisuuskortin varaan, ja hänestä puhutaan pelkästään "parrakkaana naisena". Mutta se "parrakkaan naisen" laulama voittobiisi on aivan ihana ja Conchita on todella taitava laulamaan myös livenä. Epäilen, että ne jotka uskovat että viime vuoden voitto tuli outoskortilla, eivät ole tuota voittokappaletta edes kuulleet.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:18"]Oon kuunnellu kaikki tän vuoden biisit ja tykkään kovasti, taso ei todellakaan ole niin huono kuin monet väittää. Balladeja on toki paljon, mutta se nyt oli arvattavissa balladivoiton jälkeen. Suosikkini on Italia, aivan valloittava kappale...! Venäjänkin laulusta pidän, vaikka ärsyttääkin kun ne taas laulaa rauhasta, niin ristiriitaista. Iso-Britannia on guilty pleasureni :) PKN:llä ei ole mitään mahiksia tuossa sarjassa. Mulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan, eikä edes punkkia, mutta tuo kyseinen kappale vaan on hirveä. [/quote] Lainaan itseäni. Unohtui kommentoida tuota "ei ole kyse musiikista" - juttua. Oon kuullu monilta, että PKN voittaa erikoisuudellaan, koska voittihan Conchitakin viime vuonna ja oli erikoinen. No juuh, mutta pelkällä erikoisuudella ei pitkälle pötkitä, tarvitaan hyvä laulu ja taitava laulaja.
[/quote]
Joo muakin niin ärsyttää kun monet taas tänä keväänä näissä keskusteluissa ovat nostaneet Conchitan voiton erikoisuuskortin varaan, ja hänestä puhutaan pelkästään "parrakkaana naisena". Mutta se "parrakkaan naisen" laulama voittobiisi on aivan ihana ja Conchita on todella taitava laulamaan myös livenä. Epäilen, että ne jotka uskovat että viime vuoden voitto tuli outoskortilla, eivät ole tuota voittokappaletta edes kuulleet.
[/quote]
Jos viisuja olisi vielä viime vuonna kuunneltu radiosta, Conchita olis arvioitu maagisen äänensä eikä partansa perusteella. Pidän kyllä lavashowta tärkeänä mutta jos väki äänestää/ jättää äänestämättä sen ja/tai esittäjän ulkonäön perusteella, viisuidea kärsii.
2
Oon kuunnellu kaikki tän vuoden biisit ja tykkään kovasti, taso ei todellakaan ole niin huono kuin monet väittää. Balladeja on toki paljon, mutta se nyt oli arvattavissa balladivoiton jälkeen. Suosikkini on Italia, aivan valloittava kappale...! Venäjänkin laulusta pidän, vaikka ärsyttääkin kun ne taas laulaa rauhasta, niin ristiriitaista. Iso-Britannia on guilty pleasureni :)
PKN:llä ei ole mitään mahiksia tuossa sarjassa. Mulla ei ole mitään kehitysvammaisia vastaan, eikä edes punkkia, mutta tuo kyseinen kappale vaan on hirveä.