Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uraäidit tukemaan kotiäitiä

Vierailija
12.05.2015 |

Olen itse ollut kotona 25 vuotta. Poikani ovat jo täysikäisä mutta asuvat vielä ilokseni kotona. Pojat sanovat että heillä oli siksi hyvä lapsuus kun äiti oli aina odottamassa heitä kotona. Ruoka odotti, olin laittanut vuoteet, pessyt vaatteet ja siivonnut - oli kiva tulla kotiin. Auttelin myös läksyissä ja meillä oli paljon yhteistä aikaa. Poikien kaverien äidit olivat töissä eikä palvelut oikein kotona toimineet. Kaverit saivat itse huolehtia asiansa ja äiti tuli myöhään väsyneenä kotiin. Näin olen seurannut lapsiana vauvavaiheesta aikuisuuteen asti ja ollut siten etuoikeutettu. Olen pitänyt itseäni äitinä enkä kaivannut palkkatyötä. On kiva kuulla nyt jo aikuisten poikien kehuvan että olen ollut Hyvä Äiti. Olen myös tietoisesti lukenut ja kouluttanut itseäni ja harjoitan mm. kirjoittamista.

MUTTA - miten saada kotiäidille omaa rahaa? Kotiäiti tekee 24/7 pesten ja siivoten jne. Miten suhtaudutte siihen että saisimme palkkaa valtiolta.

Tai tässä raflaava ehdotus. Jokainen uraäiti maksaisi työssäkäynnistä veroa muutaman prosentin kotiäideille. Yhdellä kotiäidillä voisi olla myös työssä olevista äideistä koostuva kummi- eli "elätysrengas". Vainpieni summa/äiti mutta näistä yhdessä kasvaisi mukav asumma kotiäidille. esim. jos äiti maksaisi 1-3 % palkastaan (brutto 4000 e/kk) = 40-120 e /kk. Jo 5 äitiä voisi antaa mukavasti taskurahaa yhdelle kotiäitylille

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahha! Hyvä provo! Ai että maksaisin pienestä palkastani (jonka eteen teen ihan sairaasti työtä) jollekin kotona olijalle, jotta hän saisi rahaa omasta pyykinpesustaan?

Vierailija
2/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään näin kamalaa en ole lukenut pitkään aikaan. En edes av:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan paras provo, mutta ihan ok. Toivottavasti kultamusserot löytävät sopivat vaimot, etteivän kärsi koko elämäänsä...

Vierailija
4/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäideille voisi maksaa siitä että he hoitavat tai pitävät esim. iltapäiväkeroja uravanhempien lapsille.

Vierailija
5/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy. Kotihoidon tuki kun lapset on sen ikäisiä että tarvitsevat kuitenkin hoitoa jossain, olipa se kotona tai päiväkodissa, on ok. Mutta sen jälkeen ei ole mitään syytä maksaa ihmiselle siitä että laiskottelee kotonaan. 

Miksei samantien voitaisi maksaa myös vaikka sinkulle, jota ei huvita käydä töissä. Kyllähän hänkin ooman kotinsa siivoaa ja hoitaa ja ruokaakin on pakko laittaa...

Vierailija
6/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:12"]

Olen itse ollut kotona 25 vuotta. Poikani ovat jo täysikäisä mutta asuvat vielä ilokseni kotona. Pojat sanovat että heillä oli siksi hyvä lapsuus kun äiti oli aina odottamassa heitä kotona. Ruoka odotti, olin laittanut vuoteet, pessyt vaatteet ja siivonnut - oli kiva tulla kotiin. Auttelin myös läksyissä ja meillä oli paljon yhteistä aikaa. Poikien kaverien äidit olivat töissä eikä palvelut oikein kotona toimineet. Kaverit saivat itse huolehtia asiansa ja äiti tuli myöhään väsyneenä kotiin. Näin olen seurannut lapsiana vauvavaiheesta aikuisuuteen asti ja ollut siten etuoikeutettu. Olen pitänyt itseäni äitinä enkä kaivannut palkkatyötä. On kiva kuulla nyt jo aikuisten poikien kehuvan että olen ollut Hyvä Äiti. Olen myös tietoisesti lukenut ja kouluttanut itseäni ja harjoitan mm. kirjoittamista.

MUTTA - miten saada kotiäidille omaa rahaa? Kotiäiti tekee 24/7 pesten ja siivoten jne. Miten suhtaudutte siihen että saisimme palkkaa valtiolta.

Tai tässä raflaava ehdotus. Jokainen uraäiti maksaisi työssäkäynnistä veroa muutaman prosentin kotiäideille. Yhdellä kotiäidillä voisi olla myös työssä olevista äideistä koostuva kummi- eli "elätysrengas". Vainpieni summa/äiti mutta näistä yhdessä kasvaisi mukav asumma kotiäidille. esim. jos äiti maksaisi 1-3 % palkastaan (brutto 4000 e/kk) = 40-120 e /kk. Jo 5 äitiä voisi antaa mukavasti taskurahaa yhdelle kotiäitylille

[/quote]

Kotiäidin palkat sun muut voisi maksaa se sen mies! Ja onnea pojillesi... he varmaan puolisoiltaan, jos sellaisia löytävät kun 25:sena asuvat vanhempien nurkissa, odottavat myös tuollaista kodinhoitopalvelua. Kannattaa suunnata katseet kaukoitään.

Vierailija
7/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saatana miten hyvä lohkaisu, av parasta antia top 5 morans: Miten loisia kotona muiden palkoilla :DD

Vierailija
8/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinun perheesi toinen aikuinen osapuoli, joka halusi saada lapsiperhe-elämän, eli puolisosi hoida sitä taskuraha-asiaa?

Vierailija
9/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrmään ideasi täysin. Kotiäidin on säästettävä joka kuukausi, vaikka sitten  25 vuoden ajankin, eläkettään  varten ihan itse.

kotiäiti

Vierailija
10/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele ap, miksi työssäkäyvän tulisi maksaa kotiäidille? En vaan nyt osaa tarttua tähän ehdotukseen miltään suunnalta. Yritetään siis lisätiedon avulla uusiksi :)
Eli mikä on se nimike, millä uraäiti antaa kotiäidille rahaa? Ja miksi?

Vierailija
11/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne uraäiditkin pesee pyykkiä ja laittaa ruokaa, pitää vaan tehdä kiireessä ja kerralla enemmän. Ei se niin mene että jos käy töissä niin ne kotiäidin hommat hoitaa joku muu.

Vierailija
12/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama provo on ollut täällä monta kertaa ennenkin :D

Vierailija
13/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keksi yän ennen mua

Vierailija
14/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli persereikäkirjoitus.

Vierailija
15/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good Luck with that...

Vierailija
16/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidin kannattaa vähän tehostaa toimintaansa jos 24/7 pesee ja siivoaa. 

Meillä lastenhankintaa tuetaan jo todella monella tavalla. Jos vanhempi haluaa pysyä kotona pidempään, on toisen vanhemman tehtävä se rahoittaa. Minä en edes usko että se on lapselle parasta tai välttämätöntä, joten en halua sellaista tukea. 

Vierailija
17/17 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on varmaan jostain trollitehtaasts lähtöisin.

Yrittää saada äidit tappelemaan keskenään ja aiheuttaa hajaannusta maan sisälle. Sehän se rysyn ykköspyrkimys trolleineen on. Hajota ja hallitse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan