Rakkulainen ihottuma käsissä...
Mikä tähän auttaa? Perusvoiteet ei toimi yhtään...
Kommentit (22)
Enterorokko! Tsekkaa jalat ja jalkapohjat myös.
Kortisonivoide on auttanut aika hyvin mulla. Mulla tulee nykyään tuollaista sormuksista, en voi pitää niitä enää yhtään.
Mulla tulee tuollaista pientä, kutisevaa rakkulaihottumaa mekaanisesta ärsytyksestä, eli siitä, jos joutuu pesemään käsiä paljon tai muuten läträämään paljon vedellä paljain käsin esim. tiskatessa tai siivotessa. Lisäksi vuodenajat vaikuttavat, talvellä ihottumaan tulee herkemmin, kesällä ei niinkään. Olen atoopikko, joten sekin altistaa tuolle. Mulla auttaa ihottumaan se, että välttää käsien pesemistä (käyttää käsidesiä silloin, kun kädet eivät ole näkyvästi likaiset) ja käyttää hanskoja tiskatessa ja siivotessa. Mutta toisaalta, jos kädet pääsee hikoamaan hanskoissa, niin ihottuma vain pahenee... Joudun käyttämään välillä vahvaa kortisonivoidetta ihottumiin, hydrocortison ei auta. Ja muutenkin rasvaan käsiä tiuhaan.
Rakkulainen ihottuma hoidetaan ensin suolavesikylvyillä ja -hauteilla. Rakkuloita ei saa rasvata millään: vetinen ihottuma-vetinen hoito, kuiva ihottuma-rasvaus. Eli siinä vaiheessa kun rakkulat alkaa kuivua, alat rasvaamaan. Rasvainen perusvoide ja kerran vrk lääkäriltä saatu vahva kortison! Muista pitää iho puhtaana ja rasvattuna, vältä kemikaalikosketusta ja likaavia töitä, käytä aina puhtaita puuvillahanskoja ja suojakäsineitä, joko kertis tai tavallisia kumihanskoja. Länträä käsidesiä, koska iho voi tulehtua, alkaa halkeilla ja tulla todella kipeäksi.
Ja käytä omaa henk.koht. pyyhettä tai talouspaperia käsien kuivaamiseen.
Fotofytodermatiitti on myös mahdollinen, varsinkin keväästä. Hanskat handuihin pihalla....
Minulla on atooppinen iho ja käsi-ihottumaa, joka menee ajoittain myös rakkulaiseksi. III-luokan kortisonivoide on siihen auttanut ja kuivassa vaiheessa ahkera rasvaus. Locobase Repair on osoittautunut hyväksi voiteeksi. Perusvoiteet ja hydrocortison ovat ihan tyhjän kanssa eikä myöskään suolakylvyistä ole ollut apua. Ei noihin aina kotikonstit auta, joten lääkäriin vaan, jos pitkittyy.
Syötkö jotain lääkkeitä? Jos syöt niin lue pakkausselosteesta haittavaikutukset ja ota yhteyttä lääkäriisi
Mulla oli tämmöinen marraskuun lopulla
Pompholyx tarkoittaa pieniä, 1–2 mm:n läpimittaisia, usein voimakkaasti kutisevia, kirkkaita nesterakkuloita eli vesikkeleitä, joita ilmestyy kämmeniin, sormiin tai jalkapohjiin puuskittain. Joskus rakkulat kasvavat suuriksi, ja niitä voi olla myös muualla. Pompholyxiä pidetään yhtenä ekseeman oireena. Pompholyx rakkuloita on usein mm. infektioekseemassa (ks. «Infektioekseema eli krooninen vesikulaarinen ekseema kämmenissä ja jalkapohjissa»1). Pompholyxiä on tavallisesti nuorilla aikuisilla, yhtälailla naisilla kuin miehillä. Rakkulat sijaitsevat orvaskeden yläosassa. Niiden syntymekanismi saattaa olla samantapainen kuin toistuvassa kämmenhilseilyssä (ks. «Toistuva kämmenhilseily
Inhottavaksi hilseilyksi tosiaan meni kädet ja jalat. Mikään rasva ei auttanut, eikä tähän autakaan, piti vaan kestää. On kuulemma perinnöllinen juttu ja muistankin tälläistä isälläni olleen. Menee ohi itsellään ja nyt on taas käsien ja jalkojen iho täysin kunnossa. Inhottavaa oli ja kutisi niin maan...mutta stressi se kai tämänkin taas laukaisi, kaikenlaista vaivaa ja harmia.
Mulla tulee rakkuloita jos pesen käsiä paljon, tiskaan tai muuten oon varsinki saippuaisen veden kanssa tekemisissä. Hydrocortisoni auttaa, pellavahanskat siihen päälle. Kesällä helteellä hikoilu voi aiheuttaarakkulat.
mulla on atooppinen iho.
Kuusen pihkaa tarvitset. Sekoita sitä öljyyn niin se levittyy parhaiten
Toivottavasti ei pustulosis.Siinä tulee kämmeniin rakkuloita.Yksi psoriasiksen muoto.
Oireeton jalka/kynsisieni, ja siitä johtuva heijaste (allerginen reaktio). Kokeile hoitaa jalkoja sieni-infektion varalta
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:16"]
Oireeton jalka/kynsisieni, ja siitä johtuva heijaste (allerginen reaktio). Kokeile hoitaa jalkoja sieni-infektion varalta
[/quote]
Teepuuöljy avuksi?
Kortisoni ohentaa ihoa ja polttaa niin julmetusti aina kun sitä laittaa. Mikä se luonnon oma kortisooni on? Joku valkopaju? Onko kellään tietoa siitä?
Onko se jatkunut pitkään vai vasta ilmestynyt ? Enterorokkoa voisi olla jos ei ole ollut pitkään, Tai sitten sun ei auta kun mennä lääkäriin.