Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te pienituloiset pystytte asumaan Helsingissä?

Vierailija
12.05.2015 |

Jos olette esim kokki ja postinjakaja pariskunta tms tavallinen duunaripariskunta niin miten pärjäätte taloudellisesti kun vuokratkin niin isoja?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tapauksessa isoin tekijä on kaupungin asunto. Olemme valkokaulusköyhälistöä...

Vierailija
2/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:53"]

Meidän tapauksessa isoin tekijä on kaupungin asunto. Olemme valkokaulusköyhälistöä...

[/quote]

Onko teillä iso perhe? millainen asunto ja misääpäin Helsinkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio maksaa

Vierailija
4/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin yksiö,meitä kaksi.Ei varaa isompaan juuri nyt,mutta yritetään kestää näin...

Vierailija
5/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Vuokrat on isoja, mutta tarvittaessa saa asumistukea. Ei minusta nyt vaikka meidän vuokra niin kovin iso ole,  1200e, 5h+k, 106 neliötä. 

Vierailija
6/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittavaa pienemmässä kämpässä asuen.

Vierailija
7/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 asumustukikaan ei kyllä aina riitä jos vuokrat (kuten Helsingissä) on alunperinkin isoja.Toivon,että tähän vuokrien hurjaan nousuun tulisi jo stoppi.

Vierailija
8/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 08:53"]

[/quote]

Onko teillä iso perhe? millainen asunto ja misääpäin Helsinkiä?
[/quote]
Kaksio Vallilassa n. 500, 2 aikuista, vauva tulossa. Toistaiseksi ollaan tässä.

Vierailija
9/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meidän kaksion vuokra Töölössä on 350×2, ja se kyllä pystytään maksamaan ihan ilman tukia, pienilllä palkoillamme. Puoliso siis opiskelee, eli saa opintotukea ja käy ohella vielä töissä.
Tätä ennen asuimme 30 neliön yksiössä ja maksoimme siitä 600e.
Kyllä täältäkin löytää fiksun hintaisia asuntoja, kun pitää silmät auki.

Vierailija
10/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvari nukkuu yönsä paremmin. 

Vierailija
11/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän outo kysymys. Pystytään kun on pakko? Olen yksinhuoltaja ja vielä hoitovapaalla ja ihan hyvin pärjää kotihoidontuella, asumistuella ja kelan elareilla, vuokra 700 euroa. Kaupungin kolmio. En ymmärrä levittääkö tutut rahaa leivän päälle kun ei pärjää vaikka on mies maksamassa puolet kuluista.

Vierailija
12/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käydä juurikaan ulkona syömässä, leffassa yms (joskus jos mieli tekee, mutta ei mitenkään säännöllisesti ) ja eletään muutenkin tavallista elämää säästeliäästi. Mietitään mitä ostetaan tarkkaan, mutta ei p ihastella. Maksetaan omaa hitaus asuntoa eikä vuokraa.

Vierailija
13/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa tonni, minä olen vielä vuoden verran opiskelija ja mies lastentarhanopettaja. Maksan ruuat ja omat vaatelaskut yms. opintotuesta, mies maksaa vuokran ja muita laskuja. Kun mies opiskeli, olin itse työelämässä ja silloin asetelma oli päinvastainen.

Hyvin pärjäämme ja on varaa säästääkin ulkomaanmatkaa varten. Kun valmistun, aiomme heti ostaa oman asunnon, koska näin korkean vuokran maksaminen turhauttaa.

Vierailija
14/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:23"]No vähän outo kysymys. Pystytään kun on pakko? Olen yksinhuoltaja ja vielä hoitovapaalla ja ihan hyvin pärjää kotihoidontuella, asumistuella ja kelan elareilla, vuokra 700 euroa. Kaupungin kolmio. En ymmärrä levittääkö tutut rahaa leivän päälle kun ei pärjää vaikka on mies maksamassa puolet kuluista.
[/quote]
Et maksa itse senttiäkään... Sinun kannaltasi on aivan sama, missä kaupungissa asut.

Vierailija
15/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:23"]No vähän outo kysymys. Pystytään kun on pakko? Olen yksinhuoltaja ja vielä hoitovapaalla ja ihan hyvin pärjää kotihoidontuella, asumistuella ja kelan elareilla, vuokra 700 euroa. Kaupungin kolmio. En ymmärrä levittääkö tutut rahaa leivän päälle kun ei pärjää vaikka on mies maksamassa puolet kuluista.
[/quote]
Et maksa itse senttiäkään... Sinun kannaltasi on aivan sama, missä kaupungissa asut.
[/quote]
No olen mäkin aiemmin käynyt töissä ja palaan taas ensi syksynä, turha sun on valittaa.

Vierailija
16/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:23"]No vähän outo kysymys. Pystytään kun on pakko? Olen yksinhuoltaja ja vielä hoitovapaalla ja ihan hyvin pärjää kotihoidontuella, asumistuella ja kelan elareilla, vuokra 700 euroa. Kaupungin kolmio. En ymmärrä levittääkö tutut rahaa leivän päälle kun ei pärjää vaikka on mies maksamassa puolet kuluista.
[/quote]
[/quote]
No olen mäkin aiemmin käynyt töissä ja palaan taas ensi syksynä, turha sun on valittaa.
[/quote]
En valittanut. Otsikossa kysyttiin, kuinka on varaa asua täällä, ja vastasit luettelemalla kaikki tuet mitä saat!?

Vierailija
17/17 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:23"]No vähän outo kysymys. Pystytään kun on pakko? Olen yksinhuoltaja ja vielä hoitovapaalla ja ihan hyvin pärjää kotihoidontuella, asumistuella ja kelan elareilla, vuokra 700 euroa. Kaupungin kolmio. En ymmärrä levittääkö tutut rahaa leivän päälle kun ei pärjää vaikka on mies maksamassa puolet kuluista.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En valittanut. Otsikossa kysyttiin, kuinka on varaa asua täällä, ja vastasit luettelemalla kaikki tuet mitä saat!?
[/quote]
Paljonko siis saat yh:na asumistukea ja elateita? Meillä mies on keskituloinen ja teen itse satunnaisesti keikkaa eli tulot jää pieniksi. Yhteensä tuloja on perheellä kuitenkin sen verran, että päiväkotimaksut ym menee kalleimmain mukaan eikä mitään tukia saada. Tiukkaa tekee eläminen, kaikki menee, mitä tulee. Joskus olen ajatellut, että yh:lla taitaa jäädä enemmänkin käteen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän