Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ulkomaille kesällä

Vierailija
12.05.2015 |

Tota en ole käynyt ulkomailla kuin kerran 2004 ja nyt olen menossa uudestaan kummitätini ja hänen perheensä kanssa. Mun englanninkielen taito on tosi heikko niin onko mun silloin pakko liikkua tätini jne kanssa jatkuvasti että pärjään Rodoksella? Olen tosiaan 19-vuotias.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikolta näyttää myös suomen kielen taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No englanniksihan sun siellä on kommunikoitava, mutta hyvinhän pärjäät, jos et käy kaupoissa vaan kävelet ja kattelet maisemia tai olet rannalla. Tosin ei kaupoissakaan paljoa englantia tarvitse, kunhan tervehdit ja ymmärrät summan, joka pitää maksaa.

Vierailija
4/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan liikkeelle, pienelläkin eng sanavarastolla pärjäät. Katsot vaan ettet eksy

Vierailija
5/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä niinku suunnilleen ymmärrän mitä mulle yritetään sanoa englanniks mutten osaa puhua yhtään sitä kieltä :D

Vierailija
6/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin matkustaessa tarvitsee oikeasti puhua ellei tule jotain ongelmatilanteita tai halua kommunikoida muiden kuin omien matkaseuralsisten kanssa.

Osaat varmasti paremmin englantia kuin kuulletkaan. Tuolla matkustelee paljon ummikkoja joten ovat tottuneet eikä heidän oma englantiakaan loistava ole. Hyvin se menee. Hauskaa matkaa!

Vierailija
7/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumottelee vaan ku en oo käyny ulkomail monii vuosii. En ees tiiä mite siel pitää toimii :D

Vierailija
8/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha stressata etukäteen. Ei siellä tarvi toimia mitenkään erityisesti. Hyvillä käytöstavoilla pärjää lähes joka tilanteessa vaikka ei osaisikaan paikallista kieltä. Mene vaan rohkeasti kiertelemään kohdetta. Rodos on kuitenkin todella suosittu lomakohde joten et ole ainoa ulkomaalainen tai kielitaidoton siellä. Hyvillä mielillö vaan ja avoimella asenteella eteenpäin. Tulee varmasti mukava matka! Pidä hauskaa!

Vierailija
9/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :)

Vierailija
10/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:30"]

Kyllä mä niinku suunnilleen ymmärrän mitä mulle yritetään sanoa englanniks mutten osaa puhua yhtään sitä kieltä :D

[/quote]

Ei voi olla totta! Koulun englanninopetuksella pitäisi vähän osata. Rohkeutta vaan saada sanat suusta

Vierailija
11/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No matkusta sitten Persereikästaniin! Siellä pärjää mölisemällä!

Vierailija
12/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa viimeksi englantia opiskellut eikä mitään oikeesti mieleen jäänyt. Vitosen arvosanalla siitä selvisin.

Vierailija
13/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissu menee varmasti hyvin. Minun ollessa lapsi me automatkailimme ympäri Ruotsia ja ei osattu kukaan sanaakaan kieltä :). Aina päästiin perille.

Vierailija
14/14 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D