Ilkeä ja julma mies - uusi taktiikka selviämiseen
Mieheni on aivan hirveä: tuossa noin kolmisen tuntia sitten taas raivosi, huusi täysillä ja heitteli tavaroita seinään sekä solvasi minua, sillä tein itselleni iltapalaa ja se kuulemma häiritsi, vaikka hän samaan aikaan katseli televisiota eikä ollut edes tehnyt vielä iltatoimiakaan. Mies haukkui minua eri sanankääntein sekä tyhmäksi, rumaksi että muutenkin totaalisen kelvottomaksi ihmiseksi. Päätin nyt, että olen aina vain ystävällinen, vaikka hän olisi kuinka ilkeä minua kohtaan. Äsken kävelin ohitse hänen sänkynsä, jolloin hän tiuski ja solvasi minua kovaan ääneen. Sanoin vain "hyvää yötä!".
Toimiikohan tämä taktiikka; saa nähdä. Toisaalta hänen omat vanhempansa ovat juuri hiirulaismaisen kilttejä, vaikka mieheni on tosi ilkeä ja tökerö heitäkin kohtaan, joten voi olla, että ei öykkäriin tepsi edes kiltteys. Aiemmin olen aina ottanut hänen sanansa vakavasti ja pahoittanut mieleni sekä yrittänyt sanoa, miten pahalta se tuntuu, mutta ei mun mieheeni auta mikään järkipuhe ainakaan. :/ Tässä on ero suunnitteilla ollut jo useamman kuukauden, mutta en ole vielä uskaltautunut ottamaan ensimmäistä askelta siihen suuntaan - kunpa saisin jostain voimia. Toivon aina, että tilanne muuttuisi parempaan, mutta jo viimeistään seuraavana päivänä saan taas kohdata joko julmia sanoja tai sitten raivareita, tavaroitteni rikkomisia ja joskus jopa väkivaltaakin (tosin nykyään harvemmin onneksi).
Kommentit (70)
"Miehesi" on pelle. Jätä tuollainen paska pelaamaan konsolipelejään, et kadu eroa vaan jokaista päivää jonka siihen tuhlasit.
Nämä viestit kuulostavat ihan hirveiltä. Aivan kuin nämä ihmiset eläisivät jossain vankiloissa johon heidät on tuomittu ikuisesti. He elää kituuttavat täysin helvetillistä elämää ja vaikuttaa siltä että he eivät edes ymmärrä että sellaisesta täytyy päästä pois. Kyllä on läpeensä paskat miehet löytäneet itselleen täydelliset uhrit. Herätkää nyt hyvät naiset ja tajutkaa ettei tuo ole ihmisarvoista elämää.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:11"]
No niin. Nyt aamulla mies oli lähdettyään töihin vienyt mun pari lempiruokaani sekä limut pois jääkaapista. Olin itse maksanut niistä. Mies on aiemminkin heitellyt roskikseen mun lempiruokia jääkaapista, jos on jostain syystä minulle vihainen. Eilen mies suuttui, kun söin iltapalaa sekä ilmeisesti siksi, kun nostin lapsen omaan sänkyynsä nukkumaan miehen vierestä (mies lupasi, että saan laittaa lapsen nukkumaan aikaisintaan tunnin sen jälkeen, kun mies oli nukahtanut - mies haluaa lapsen viereensä nukkumaan nukahtaessaan). Mies sitten oli nostanut yöllä lapsen takaisin viereensä nukkumaan. Aamulla mies pakotti minut heräämään yhtä aikaisin kuin oli itsekin herännyt, vaikka menin pari tuntia hänen jälkeensä nukkumaan. Lisäksi mies sai raivarin, kun kännykkälaturini oli keittiön pistorasiassa kiinni. Kuulemma vain hän saa ladata siitä pistorasiasta ja ainoastaan hänen laturinsa saisi olla siihen kiinnitettynä. Niinpä mies huusi kurkku suorana myöhään illalla ja heitti kännykkälaturini seinään.
Nyt aamupäivällä olisin soittanut miehelle ja kysynyt, mihin hän oli ruokani piilottanut vai oliko jopa heittänyt ne roskikseen, mutta mies ei vastaa puhelimeen tai viesteihin. Sen sijaan hän laittoi oudon pilailukuvaviestin minulle. Mies pelaa kotona ollessaan lähes ainoastaan räiskintäkonsolipelejä kaiken liikenevän vapaa-aikansa, eikä juurikaan osallistu lastenhoitoon. Olen todella väsynyt tähän tilanteeseen. :( T. Ap
[/quote]
EROA. Lapsesikin takia. Voi pientä raasua.
[/quote]
Oletko provo? Ei kukaan täysjärkinen siedä tuollaista käytöstä. MIehesi on narsisti. Haeppa kirjastosta kirja; naimisissa narsisistin kanssa. Oikeesti hei, lähde nyt menemään. Haet kaikessa hiljaisuudessa asunnon, muutat pois ja haet avioeron ja et sitten piittaa miehesi typeristä uhkailuista. Nyt on oikea aika kasvattaa selkäranka, naiset!
Olisko sinulla ap ketään, joka voisi olla ns tukihenkilö? Joku joka auttaa käytännön asioissa ja pysyy jämäkkänä. Jos tosiaan olet aikaisemminkin tänne kirjoittanut, niin ei tuo tilanne näytä etenevän.
Pois miehen luota. Yritä saada joku ihminen tueksi, niin et peräänny.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaan mietin tilannetta, että ap on hankkinut uuden asunnon ja pakannut tavarat, muuttomiehet on jo pihassa ja äijä sanookin et hei tänään voitkin kattoo Emmerdalen.. Niin ap jää ja on hyvillään! Ei mitään hämminkiä, mulla onkin kiva mies!
Ehtiköhän ap kattoo edes ohjelmaa loppuun kun kaukosäädin lentää äijän toimesta seinään. Ainakin äijä painaa mute-nappia heti kun ap on sanonut muuttomiehille et ei vaiteskaan muuteta ja hei hei!
Onnea ap:n valinnalle, olet itse osasi valinnut. Toiset ne näköjään nauttii olla alistettuja tai uskovat, että he ovat niin huonoja ihmisiä, että ansaitsevat tuollaisen kohtelun.
= Kenelläkään ei ole oikeutta kohdella toista ihmistä noin ja kukaan ei saa hyväksytä tuollaista kohtelua.
Katsokohan se ap emmerdalen loppuun vai lähtikö...
Vierailija kirjoitti:
No niin. Nyt aamulla mies oli lähdettyään töihin vienyt mun pari lempiruokaani sekä limut pois jääkaapista. Olin itse maksanut niistä. Mies on aiemminkin heitellyt roskikseen mun lempiruokia jääkaapista, jos on jostain syystä minulle vihainen. Eilen mies suuttui, kun söin iltapalaa sekä ilmeisesti siksi, kun nostin lapsen omaan sänkyynsä nukkumaan miehen vierestä (mies lupasi, että saan laittaa lapsen nukkumaan aikaisintaan tunnin sen jälkeen, kun mies oli nukahtanut - mies haluaa lapsen viereensä nukkumaan nukahtaessaan). Mies sitten oli nostanut yöllä lapsen takaisin viereensä nukkumaan. Aamulla mies pakotti minut heräämään yhtä aikaisin kuin oli itsekin herännyt, vaikka menin pari tuntia hänen jälkeensä nukkumaan. Lisäksi mies sai raivarin, kun kännykkälaturini oli keittiön pistorasiassa kiinni. Kuulemma vain hän saa ladata siitä pistorasiasta ja ainoastaan hänen laturinsa saisi olla siihen kiinnitettynä. Niinpä mies huusi kurkku suorana myöhään illalla ja heitti kännykkälaturini seinään.
Nyt aamupäivällä olisin soittanut miehelle ja kysynyt, mihin hän oli ruokani piilottanut vai oliko jopa heittänyt ne roskikseen, mutta mies ei vastaa puhelimeen tai viesteihin. Sen sijaan hän laittoi oudon pilailukuvaviestin minulle. Mies pelaa kotona ollessaan lähes ainoastaan räiskintäkonsolipelejä kaiken liikenevän vapaa-aikansa, eikä juurikaan osallistu lastenhoitoon. Olen todella väsynyt tähän tilanteeseen. :( T. Ap
Siis hyi h**vetti mikä "mies."
Run for the hills.
Olen ollut suhteessa samankaltaisen kanssa, voin sanoa juokse kun voit. joudut rakentamaan itsearvosi ja itsetuntossi uudeleen. Nyt kun voit juokse, mene perheelle aloita uudelleen elämään itseäsi varten rauhallisesti.
Eroa vai pitäisikö sanoa kuitenkin(koska tiedän,miten kipeältä eroamisen yrittäminen kertalaakista tuntuu),että kouluta itsesi vähittäiseroon. Ota etäisyyttä,lähetä harkiten jokunen tekstiviesti ja katso, mikä vaikutus. Kun totuttaudut vähitellen eroon,uskallat ottaa lopullisen irtioton -toivottavasti. Itse elän paraikaa tällaista elämäntilannetta -miehen narsismi on käynyt niin sietämättömäksi eikä se tule koskaan parantumaan;;tämä kannattaa pitää mielessä, ennenkuin itse sairastut vakavasti.
Loppupeleissä kukaan muu ei rakasta ja kunnioita sinua kuin sinä itse.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:11"]
[/quote]
Taisit kirjoitellakin tilanteestasi tälle palstalle aikaisemmin? Sinun täytyy nyt todella sisäistää se ajatus, että et pysty muuttamaan miestäsi ja hänen käytöstään. Et vain pysty. Voit vaikka miten käytää päiväsi sen miettimiseen, että miksi mies nyt käyttäytyy miten käyttäytyy, mutta mihinkään muutokseen pohdintasi ei tule johtamaan. Ainut miten pystyt tilannettasi muuttamaan on alkaa hiljalleen katsomaan omaa asuntoa ja tekemään käytännön järjestelyjä. Jos olisin sinä, niin ukolle en kertoisi suunnitelmista vielä mitään, sitten kun kaikki on valmista niin se olisi soronoo.