Rähjäävä mies, avioero ja asunto-ongelma
Ongelmana on se, että aviomieheni on rähjäävä ja raivareita saava erittäin lyhytpinnainen henkilö, joka solvaa minua kaikilla mahdollisilla tavoilla useita kertoja päivässä. Tässä tilanteessa on kuitenkin sellainen jännä seikka, että en ole edes lasten kanssa miehen luona kirjoilla ja mulla on oma vuokra-asunto toisaalla. Miehen asunto on omistusasunto, jonka vastikkeen maksan kokonaan oman vuokrani lisäksi.
Vietän osan aikaa vuokra-asunnossa itsekseni ja lasten kanssa, mutta mies ei anna minun muuttaa kyseiseen vuokra-asuntoon lasten kanssa pysyvästi. Toisin sanoen mun pitäisi etsiä parempi ja isompi vuokra-asunto (tai omistusasunto) ennen kuin saisin erota ja muuttaa pois. En saa mitään yksinhuoltajatukia, joten en hyödy järjestelystä, mutta toisaalta mies ei halua minua tai lapsia luokseen kirjoillekaan. Silti poiskaan emme saa siis muuttaa. Melkoinen dilemma. :(
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:22"]
Onko jonkun mielestä "todenmukainen provo" tällainen, jossa nainen maksaa sekä oman asunnon (jossa kirjoilla lasten kanssa) vuokran että miehen omistusasunnon yhtiövastikkeen?
Voisi olla uskottavampi, jos vaimo olisi se, joka salli lasten muuttoa pieneen asuntoon isänsä mukana.
[/quote]
Tämä ei ole edes provo, vaan oikeasti ihan totta. Lisäksi mieheni mielestä minun tulisi maksaa vielä lisää rahaa siitä, että saan asua hänen asunnossaan. Hän aina ottaa puheeksi sen, kuinka vastike on markkinahintaista vuokraa selvästi matalampi ja että en vastikkeen hinnalla löytäisi samankokoista asuntoa. Ja itse asiassa maksan pari kymppiä sen vastikkeen hinnan päälle lisäksi sekä omat ruokani ja puolet lasten ruoista. Silti mies väittää elättävänsä minua ja että olen loinen ja syöpiläs jne. Ja silti hän ei salli minun muuttavan asumaan siihen omaan vuokra-asuntoonikaan lasten kanssa.
Aiempaan kysymykseen viitaten, olen myös täysin suomalainen ja niin on miehenikin. Ihmetyttää, että jotkut epäilevät kirjoituksia provoiksi, jos niissä kuvataan keskiverrosta poikkeavia tilanteita. Itse en siis hyödy tästä järjestelystä pätkääkään, vaan elämäni on melkoista kitkuttelua, sillä mies osaa kyllä pitää puolensa kaikessa ja kulut menevät aivan tasan puoliksi, vaikka tuloni ovat tällä hetkellä pieni murto-osa miehen tuloista. Nämä tilanteet kuitenkin ovat joillekin todellisuutta. Haluaisin tosiaankin erota, mutta ero tuntuu niin vaikealta, kun mies on tavallaan sitä eroa vastaan. T. Ketjun aloittaja
[/quote]
No ei ole pelkästään ihan vähän keskiarvosta poikkeava tilanne että vaimo lapsineen on kirjoilla eri asunnossa kuin avioimes. Tilanteenne on erittäin poikkeava. Usein huonosta parisuhteesta lähtöä jarruttaa se että ei ole kovin helppo hakkia omaa asuntoa jos on taloudellisesti riippuvainen puolisostaan. Sinulla on asuntokin jo valmiina jossa jopa asut jo virallisesti lasten kanssa, niin vaikea nähdä että mikä sinun todellinen ongelmasi on. Miten sinulla on ollut varaa pitää ylimääräistä vuokra-asuntoa?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:10"]
Onko jonkun mielestä "todenmukainen provo" tällainen, jossa nainen maksaa sekä oman asunnon (jossa kirjoilla lasten kanssa) vuokran että miehen omistusasunnon yhtiövastikkeen?
Voisi olla uskottavampi, jos vaimo olisi se, joka salli lasten muuttoa pieneen asuntoon isänsä mukana.
[/quote]
Tämä ei ole edes provo, vaan oikeasti ihan totta. Lisäksi mieheni mielestä minun tulisi maksaa vielä lisää rahaa siitä, että saan asua hänen asunnossaan. Hän aina ottaa puheeksi sen, kuinka vastike on markkinahintaista vuokraa selvästi matalampi ja että en vastikkeen hinnalla löytäisi samankokoista asuntoa. Ja itse asiassa maksan pari kymppiä sen vastikkeen hinnan päälle lisäksi sekä omat ruokani ja puolet lasten ruoista. Silti mies väittää elättävänsä minua ja että olen loinen ja syöpiläs jne. Ja silti hän ei salli minun muuttavan asumaan siihen omaan vuokra-asuntoonikaan lasten kanssa.
Aiempaan kysymykseen viitaten, olen myös täysin suomalainen ja niin on miehenikin. Ihmetyttää, että jotkut epäilevät kirjoituksia provoiksi, jos niissä kuvataan keskiverrosta poikkeavia tilanteita. Itse en siis hyödy tästä järjestelystä pätkääkään, vaan elämäni on melkoista kitkuttelua, sillä mies osaa kyllä pitää puolensa kaikessa ja kulut menevät aivan tasan puoliksi, vaikka tuloni ovat tällä hetkellä pieni murto-osa miehen tuloista. Nämä tilanteet kuitenkin ovat joillekin todellisuutta. Haluaisin tosiaankin erota, mutta ero tuntuu niin vaikealta, kun mies on tavallaan sitä eroa vastaan. T. Ketjun aloittaja
[/quote]
No ei ole pelkästään ihan vähän keskiarvosta poikkeava tilanne että vaimo lapsineen on kirjoilla eri asunnossa kuin avioimes. Tilanteenne on erittäin poikkeava. Usein huonosta parisuhteesta lähtöä jarruttaa se että ei ole kovin helppo hakkia omaa asuntoa jos on taloudellisesti riippuvainen puolisostaan. Sinulla on asuntokin jo valmiina jossa jopa asut jo virallisesti lasten kanssa, niin vaikea nähdä että mikä sinun todellinen ongelmasi on. Miten sinulla on ollut varaa pitää ylimääräistä vuokra-asuntoa?
[/quote]
Ei ole ollut vaihtoehtoja (mies ei päästä luokseen kirjoille) ja palkkani on ollut kohtalainen. T. ap
Muutatte pois. Miehelle ei kuulu, missä te jatkossa asutte. Älä jää kiukuttelijan uhriksi.
Ap, hylkää tuo ajatus nyt kokonaan, että 'mies ei salli' sitä ja tätä. Lapsetkin ovat jo kirjoilla vuokra-asunnossasi. Sinä teet lapsinesi mitä SINÄ itse haluat! Miehen sallimiset voit unohtaa. Nyt sinä maksat miehelle, jatkossa mies maksaa sinulle. Pää pystyyn nainen!
Jos olet virallisesti lasten kanssa kirjoilla siellä vuokra-asunnossa (ja mies ei) niin tilanteesi on harvinaisen hyvä. Et tarvitse miehen lupaa lasten "muuttoon" koska virallisesti muuttoa ei tapahdu. Siirrytte vaan sinne. Ja mahdollisimman pian, jos saan ehdottaa.
Ennenvanhaan on asuttu monen lapsen ja miehen kanssa yksiössä.
Miten niin et saa?? Senkus muutat saakeli
Et tarvitse miehen lupaa siihen, että muutat sinne vuokra-asuntoon, josta kuitenkin maksat vuokran.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 00:15"]
Miten niin et saa?? Senkus muutat saakeli
[/quote]
Kyseessä on hyvin pieni kaksio, joten se on miehen mielestä liian pieni lasten pysyväksi asunnoksi. Kuitenkin ollaan siellä lasten kanssa kirjoilla. Mies tekisi elämäni todella hankalaksi ja kostaisi jotenkin, jos nyt vain muuttaisin suinpäin sinne lasten kanssa pysyvästi. Toki haluaisin itsekin hakea isompaa asuntoa asap, mutta voisi siellä asua lasten kanssa pari kuukautta varsin mainiosti, kunnes löytäisi isomman asunnon.
Sanot miehellesi, että otat avioeron ja jos mies alkaa räyhäämään, että on liian pieni koti lapsille niin tuomari varmasti ilomielin määrää miehen asumaan muualla kuin omassa asunnossaan siihen asti että ero on selvä, kun kerran mieskin on sitä mieltä että lasten on parempi asua isommassa asunnossa.
Mielenkiintoista kun maksat vielä miehenkin asunnon vastineen oman vuokrasi lisäksi???
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 01:09"]
Mielenkiintoista kun maksat vielä miehenkin asunnon vastineen oman vuokrasi lisäksi???
[/quote]
Ottaen huomioon tämänkin: toisaalta mies ei halua minua tai lapsia luokseen kirjoillekaan
Kai sinulla on varaa isompaan asuntoon, jos lakkaat maksamasta vastiketta.
Mies vaikuttaa ihan pimeältä. Tee niin kuin on lapsille parasta.
Mikset saa yh korotusta lapsilisään? Kai olette elatussopimuksen tehnyt?
Miksi olet tuollainen tossukka lapanen?
Yh-korotus lapsilisään ja lopetat miehen vastikkeen maksamisen: saat isomman asunnon. Lapset on jo kirjoilla kaksiossa, sun ei tarvi edes kysellä mieheltö mitään. Jos avioerohakemusta ei ole vielä jätetty, jätä se heti.
Onko ne lapset edes miehen, vai sinun aiemmasta suhteesta?
Tiskirätti.
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Et vaan mene miehen luokse enään ja asia on sillä siisti. Jos tulee ovesi taaksi, niin soitat poliisin hakemaan pois.
[/quote]