Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia arvosanoja lapsesi/sinä saa pitkästä matikasta?

Vierailija
11.05.2015 |

... Ja vinkkejä. Tää on mulle tuskan taival, tarvin sitä matikkaa pääsykokeisiin vaikka itse alalla sitä ei olekaan, haluan tietää miten te kympin ja ysin laskijat teette sen. Paljonko käytätte aikaa? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pitkästä matikasta ysin. Kirjoitin e:n. Kuuntelin tunnilla ja tajusin, muuta en juuri tehnyt.

(Lapseni on yläkoulussa, matikka 6. Tai ehkä 5. Surkee kuiteskin.)

Vierailija
2/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8, teen tunnilla tehtävät ja läksyistä ne mitä osaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä matikasta laudatur. Sitten taas esim ruotsista c :D . Matikka ollut aina helppoa mulle

Vierailija
4/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa itsellesi yksityisopettaja joka laskee sun kanssa tunnin pari viikossa, kun pääset jyvälle laskuista, niin ne alkavat sujua hyvin.

Vierailija
5/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala vaatii pääsykokeisiin matikkaa jos sitä ei ole opinnoissa? :( 

Vierailija
6/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:47"]

[/quote]

Arkkitehtuuri

-AP 

Vierailija
7/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppejä saan, teen tunnilla tehtävät ja läksyt sekä muutaman vaikeamman tehtävän kappaleista jos on kiinnostavia. 

Vielä kun saisi edes kaseja muissa aineissa niin lukio meni aika jees. 

Vierailija
8/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka oli mulle helppoa, mutta lisäksi olin siitä kiinnostunut ja laskin yläasteella ylimääräisiä laskuja kirjan lopusta. Lukion ekan ja tokan luokan hoidin asiallisesti, mutta sitten kolmannella olin ihan rappiolla enkä lukenut ja laskenut ollenkaan, muuten kun kokeissa. Mun numerot tippui silloin ysiin ja kertauskurssista sain kasin. Sitten hiihtolomalla otin itseäni niskasta ja opettelin sen kolmannen luokan matikan viikossa ja kirjoitin siitä (vanhanaikaisen) ällän.

Oma lapsi ei ole vielä lukiossa, mutta on jotenkin innostunut matikasta ja on niin hyvä ettei lue kokeisiin ollenkaan. Hän on yhdessä harrastuksessa, jossa on opetettu matematiikkaa ja lisäksi hän on käynyt Päivölässä matematiikan olympiavalmennuksessa, vaikkei tajua siellä läheskään kaikkea. 

Jos matikka tuottaa vaikeuksia ja kesätöitä ei ole, niin melkeinpä suosittelisin tuota Päivölän kesälukukautta, johon kuka tahansa saa osallistua. Viisi viikkoa pelkkää matikkaa maanantaista perjantaihin, välissä aina viikko lomaa. Siinä käydään aika monen lukiokurssin matikat läpi. Heillä on lisäksi erillisiä valmennusviikonloppuja abeille tai muuten vaan matikasta kiinnostuneille. Ja noi olympiavalmennusviikonloput (joita on kuuden viikon välein) on myös kaikille avoimia, sinne vaan sekaan etsimään omia rajoja ja laajentamaan tajuntaa :-)

Vierailija
9/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]DI

Arkkitehtuuri

-AP 

[/quote]

Vierailija
10/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:55"]

[/quote]DI

Arkkitehtuuri

-AP 

[/quote]

[/quote]

Juu ja DI:n opinnoissahan ei olekaan matikkaa? :D vai olenko ihan erehtynyt siitä mitä he opiskelevatkaan? 

Vierailija
11/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin juuri. Sain todistukseen numeroita kympistä neloseen. Keskiarvon ollessa n. 6. Olin masentunut ja en tehnyt läksyjä ensimmäistä jaksoa lukuunottamatta. Tulee todennäköisesti C mutta pieni mahdollisus saada M. Sinänsä ei väliä.

Vierailija
12/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursseista tuli 8-10 ja kirjoitin M:n. Jonkin verran piti opiskella, mutta ei nyt älyttömästi. Yläasteella sain matikasta yleensä kympin tekemättä kertaakaan läksyjä. Lukio vaati vähän asennemuutosta ja yliopisto vielä aika paljon lisää.

DI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi