Harmittaisiko sinua jos miniäsi ei haluaisi lapsia?
Ja oma poikasi olisi lähinnä "ihan sama"-asenteella eli et saisi lapsenlapsia.
Kommentit (21)
Pakko kertoa. Joku noin kuuskymppinen karsea juoruämmä kälätti lähijunassa kännykkäänsä niin että koko junavaunu varmasti kuuli, että miten poikansa ja miniä eivät vieläkään ole saaneet lapsia ja hän ei lapsenlapsia, että se on varmasti sen naisen vika koska se on seurustellut aiemmin ja varmaan ollut jotain kauheita alapäätauteja ja siksi ei raskaudu koska vikahan ei missään tapauksessa voi olla hänen omassa puhtaassa pojassaan.
Jos tuo mauton ja tahditon juoruämmä olisi ollut minun anoppini, niin.... en viitsi edes sanoa ääneen mitä olisin sille huutanut ja olisin varmasti nostanut syytteen kunnianloukkauksesta jos olisin kuullut että puhuu monen kymmenen ihmisen kuullen minun alapäästä ja spekuloi jostain sukupuolitaudeista!!!!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:26"]Miksi se teitä niin harmittaisi?
[/quote] Koska sukumme loppuu sitten tähän.
harmittais jos oma poika haluais lapsia, tai jos hän hoksaisi vuosien päästä että ois pitänyt tehdä niitä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:26"]
Miksi se teitä niin harmittaisi?
[/quote]
Koska olisi hienoa saada lapsenlapsia ja nähdä suvun jatkuvan.
5
Minua luultavasti vähän harmittaisi, mutten antaisi sen näkyä.
En tiedä, päästäänkö siihen tilanteeseen kuitenkaan koskaan, koska tällä hetkellä minua harmittaa se, ettei äitini vävy haluakaan lapsia. Eli mieheni. Että jes.
Ei mun takia tarvii lapsenlapsia tehdä. Kunhan itse ovat tyytyväisiä ja onnellisia valintojensa kanssa.
Mulla on 7 lasta että melko todennäköisesti tulen ainakin muutaman lapsenlapsen saamaan, oikein kiva niin mutta en ehkä pettynytkään olisi ellei lapseni omia lapsia haluaisi. Tunnen monia jo iäkkäitäkin henkilöitä joilla on ollut oikein hyvä ja täysi elämä ilman (omia) lapsiakin.
Harmittaisi, tosin enemmän mua harmittaisi se että olen kasvattanut munattoman pojan. Jos aikuisen miehen asenne lasten tekoon on "ihan sama", niin huhhuh. Niin isosta asiasta kyse, ettei voi olla "ihan sama". Joko poika olisi siis ihan vätys kynnysmatto joka ei uskalla ilmaista mielipidettään, tai sitten vaan totaalisen tyhjäpää.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:15"]En yhtään hämmästyisi, jos näin kävisi minun poikani kohdalla. Ehkä hänelle ei omat lapset sopisikaan. Tosin meidän lapset on kaikki vielä alle teini-iän, joten vaikea sanoa. Mutta ainakin toinen tyttäristäni haluaa varmasti lapsia. Sen en usko muuttuvan miksikään. Toisaalta toivon lähinnä, että kaikki saavat elää omannäköisensä elämän. Melko suurella todennäköisyydellä niitä lapsenlapsiakin ainakin pari siunaantuu
[/quote]
Aika outoa. Päätelmiä pikkulapsista.
Varmaan harmittaisi, mutta eihän se minulle kuulu mitä lapseni elämällään tekevät. Tosin jos tietäisin, että oma poikani haluaisi lapsen/lapsia voisin hienovaraisesti sanoa, että kannattaa miettiä tarkkaan onko tämä nainen se oikea jos ei toiveet perheestä kohtaa. Nin ja ihan vaan sen takia ettei rupea harmittamaan jossain vaiheessa.
On vaan positiivista että av-mummojen suvut kuolee sukupuuttoon.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:36"]Varmaan harmittaisi, mutta eihän se minulle kuulu mitä lapseni elämällään tekevät. Tosin jos tietäisin, että oma poikani haluaisi lapsen/lapsia voisin hienovaraisesti sanoa, että kannattaa miettiä tarkkaan onko tämä nainen se oikea jos ei toiveet perheestä kohtaa. Nin ja ihan vaan sen takia ettei rupea harmittamaan jossain vaiheessa.
[/quote]
No ei tuollaista voi kyllä hienovaraisesti sanoa + aikuinen poikasi ymmärtäisi varmaan tilanteen itsekin...
Ei harmittaisi, koska lapseni tai miniäni/vävyni eivät ole minulle mitään velkaa, ei suorituksia, tekoja jne. elämänvalinnoillaan. Annan heille täyden vapauden elää juuri niinkuin tykkäävät. On monenlaista hyvää elämää joko lapsilla tai ilman, lapsenlapsilla tai ilman. Ei edes suvunjatkuminen ole minulle tässä epävarmassa ja kaikkea muuta kuin huolettomassa maailmassa mitenkään niin tärkeää etten ilman voisi olla. Tavallaan jopa helpotus, koska nyt syntyvät lapset tulevat elämään todella oudossa maailmassa.
Mulla vasta pienet lapset ja toivoisin toki lapsenlapsiakin joskus, mutta sanoisin, että tähän vaikuttaa paljon myös se, millaisia aikuisia lapsistani tulee.
Niin no sun suku on saanut pentuja siitä liskosta asti joka ryömi merestä maalle. Rottana pyöritty donosaurusten jaloissa. Nyt loppui sitten saaga tuohon nirppaperseiseen letukkaan. Saattaisi vähän harmittaa juu.
Juu, vois vaikka harnittaakin, mutta pitäisin asian omana tietonani. Jokaisella on oikeus lisääntyä tai olla lisääntymättä.
En yhtään hämmästyisi, jos näin kävisi minun poikani kohdalla. Ehkä hänelle ei omat lapset sopisikaan. Tosin meidän lapset on kaikki vielä alle teini-iän, joten vaikea sanoa. Mutta ainakin toinen tyttäristäni haluaa varmasti lapsia. Sen en usko muuttuvan miksikään. Toisaalta toivon lähinnä, että kaikki saavat elää omannäköisensä elämän. Melko suurella todennäköisyydellä niitä lapsenlapsiakin ainakin pari siunaantuu
Rehellisesti? Ei todellakaan harmittaisi, en haluaisi olla mikään mummo/lastenvahti. Haluan vihdoin alkaa elää omaa elämääni kun pääsen eläkkeelle.
Myönnän, harmittaisi. Tekisin kyllä kaikkeni, etten näyttäisi harmitustani pojalle enkä miniälle.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:23"]Myönnän, harmittaisi. Tekisin kyllä kaikkeni, etten näyttäisi harmitustani pojalle enkä miniälle.
[/quote] näinpä.
Jos näin käy, alan tukiperheeksi.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:26"]Miksi se teitä niin harmittaisi? [/quote] Koska sukumme loppuu sitten tähän.
[/quote]
Miksi se haittaisi? Onhan täällä ihmisiä ihan riittävästi, miksi juuri sinun sukusi on niin tärkeä, että sen tulisi jatkua? Mikä tekee siitä niin etuoikeutetun kuluttamaan vähäisiä luonnonvaroja?