Kaveri ruinaa aina syötävää ostoksistani
En keksinyt parempaa otsikkoa. Tilanne siis se, että olemme molemmat opiskelijoita ja samassa laajassa kaveripiirissä. Tämä yksi kaveri sitten ruinaa niin kahvilla tai kaupassa käynnin jälkeen ostoksistani syötävää. Jos olen ostanut leivoksen ja hän keksin kahvin kanssa, alkaa keksinsyönnin jälkeen suun maiskuttelu ja "Kylläpä tuo leivos näyttää hyvältä, saisinko hieman maistaa?". Olen itse tällä hetkellä hieman, mutta vain hieman, paremmassa taloudellisessa tilanteessa kuin kaveri, sillä teen opintojen oheen töitä. Kaveria ei ole koskaan työnteko oikein odottanut, sillä odottaa sitä "unelmiensa työpaikkaa". Hän on kuitenkin perinyt ja saanut perheestään melkolailla rahaa. Tuntuu nololta kieltää suora pyyntö tai olla kun ei huomaisi limsapulloon luotuja haikeita katseita ja koiran vininää matkivaa ääntä.
Kommentit (34)
Sano, että sulla on niin kova nälkä, herkkuhimo, jano jne. Että haluat syödä itse kaiken.
Ja ei ole kumpikaan muuten läskejä ja syödä muuten paljon herkkuja, ennen kuin joku ehtii sen kirjoittaa, eli tässä ainakaan ei ole se syy.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:30"]Ja ei ole kumpikaan muuten läskejä ja syödä muuten paljon herkkuja, ennen kuin joku ehtii sen kirjoittaa, eli tässä ainakaan ei ole se syy.
[/quote]
Tämä siis ap
Kun olet kaverisi kanssa kahvilassa, osta sama keksi/leivonnainen kuin hän ja vähän paremmat herkut kotiin,jossa saat yksin nautiskella.
Onpa röyhkeä lokki. Sano sille suoraan, että ostit ruuat itsellesi.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:29"]En keksinyt parempaa otsikkoa. Tilanne siis se, että olemme molemmat opiskelijoita ja samassa laajassa kaveripiirissä. Tämä yksi kaveri sitten ruinaa niin kahvilla tai kaupassa käynnin jälkeen ostoksistani syötävää. Jos olen ostanut leivoksen ja hän keksin kahvin kanssa, alkaa keksinsyönnin jälkeen suun maiskuttelu ja "Kylläpä tuo leivos näyttää hyvältä, saisinko hieman maistaa?". Olen itse tällä hetkellä hieman, mutta vain hieman, paremmassa taloudellisessa tilanteessa kuin kaveri, sillä teen opintojen oheen töitä. Kaveria ei ole koskaan työnteko oikein odottanut, sillä odottaa sitä "unelmiensa työpaikkaa". Hän on kuitenkin perinyt ja saanut perheestään melkolailla rahaa. Tuntuu nololta kieltää suora pyyntö tai olla kun ei huomaisi limsapulloon luotuja haikeita katseita ja koiran vininää matkivaa ääntä.
[/quote]
Ota leivos toisen kaverin kanssa ja tän kanssa pelkkä kahvi. Työnteko kannattaa. Kun on näyttöjä, että pärjää töissä, sitten pääsee etenemäänkin. Työnantajat tykkää että on edes jotain töitä tehnyt
Haluaisin tosiaan sanoa ystävällisesti ei, muutakin kirjoitin, koen vaikeaksi sanoa suoraan, maanittelevaan pyyntöön ei. Tilanne kyllä ärsyttää ja myönnän, että vähän ärsyttää myös se, että minä teen töitä ostosteni eteen. Enkä ole siis missään unelmatyössäni juuri nyt. Olen kokeilut sanattomien pyyntöjen huomiotta jättämistä, joka toimii tiettyyn pisteeseen asti.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:48"]Haluaisin tosiaan sanoa ystävällisesti ei, muutakin kirjoitin, koen vaikeaksi sanoa suoraan, maanittelevaan pyyntöön ei. Tilanne kyllä ärsyttää ja myönnän, että vähän ärsyttää myös se, että minä teen töitä ostosteni eteen. Enkä ole siis missään unelmatyössäni juuri nyt. Olen kokeilut sanattomien pyyntöjen huomiotta jättämistä, joka toimii tiettyyn pisteeseen asti.
[/quote]
Ja taas unohtui, vaikka kaikki kyllä varmaan arvaa, että ap
Ni, ota se leivos myöhemmin toisen kamun kaa. Ja tän kanssa jätä väliin ja voivottele että yrität keventää. Vaikka nyt ei ole unelmaduuni, sulla on kuitenkin cv:ssä jotain meriittiä. Se on hyvä sitten kun sitä unelmaduunia haet.
Pidä varalla hänelle käsilaukussa näkkäripakettia. Kun ruinaa nälissään jotakin, anna siitä kaksi palaa. Tai pussillinen makaronia.
Sano että olet pöpökammoinen ja sun ruokaan ei voi koskea
Hyviä vinkkejä täältä tulee, kiitos niistä! Tuo näkkäripaketti voisi olla aika... Jo pelkästään sen vuoksi, että näkisi toisen ilmeen. Jännä, ettei ainakaan vielä ole tullut ketään, jonka mielestä tuo käytös olisi ihan ok. Ap
Heitä läpällä jo kassajonossa että nämä/tämän ajattelit sitten syödä ihan itse.
Minä jaan herkkuja mutta vain siskoni kaa. Hän ottaa multa osan ja minä häneltä. Mutta ei tulisi mieleenkään muiden kanssa.
Sano suoraan että osta oma...ei tipu! Ei vaikka kuola valuisi ja polvillaan anelisi tai saisi lopuksi itkupotkuraivarit. Opi sanomaan EI silloin kun haluat sanoa EI. Se että osaa sanoa mitä haluaa sanoa on juurikin sitä aikuiseksi kasvamista...
Jos olette kahvilassa, sano vain iloisesti, että "käy hakemassa" ja osoittele tiskin suuntaan.
Sano että sulla just ollu nielutulehdus tjv. Jos kaveri ei ole hoitoalalla ei varmaan ole ihan varma missä vaiheessa taudit voi tarttua. Itsellä oli tämä tilanne ja sanoin usein olevani hiukan flunssassa. Eipä ruinannut enää
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:29"]
En keksinyt parempaa otsikkoa. Tilanne siis se, että olemme molemmat opiskelijoita ja samassa laajassa kaveripiirissä. Tämä yksi kaveri sitten ruinaa niin kahvilla tai kaupassa käynnin jälkeen ostoksistani syötävää. Jos olen ostanut leivoksen ja hän keksin kahvin kanssa, alkaa keksinsyönnin jälkeen suun maiskuttelu ja "Kylläpä tuo leivos näyttää hyvältä, saisinko hieman maistaa?". Olen itse tällä hetkellä hieman, mutta vain hieman, paremmassa taloudellisessa tilanteessa kuin kaveri, sillä teen opintojen oheen töitä. Kaveria ei ole koskaan työnteko oikein odottanut, sillä odottaa sitä "unelmiensa työpaikkaa". Hän on kuitenkin perinyt ja saanut perheestään melkolailla rahaa. Tuntuu nololta kieltää suora pyyntö tai olla kun ei huomaisi limsapulloon luotuja haikeita katseita ja koiran vininää matkivaa ääntä.
[/quote]
Sanot: "Osta omat", etkä anna. Jos tuntuu nololta, nin sitten pysyt kynnysmattona. Tilanne ihan sama vaikka taloudellinen asema olisi mikä.
Aivasta kahvihetken aluksi kakkupalan päälle, ei varmaan enää ruinaa. Tai mainitse, että on vähän flunssanpoikasta ollut tuloillaan, voipi olla tarttuvaa...
Yritän kyllä tosiaan reipastua. Unohdin kirjoittaa, että ärsyttää myös se, että usein ruokaani maistettuaan, kaveri saattaa tehdä yökkimiseleitä ja väännellä naamaansa, kun "Hyi yäk kun tämä onkin pahaa". Argh! Ap