Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle äiti oikeastaan bussissa puhut?

Vierailija
11.05.2015 |

Tämä on kai alusta mihin saa näinkin mitättömän asian suoltaa. Äidit/mammat/maatuskat, kun matkaatte lastenne kanssa julkisissa liikennevälineissä, pakkoko se on esittää isoon ääneen kanssamatkustajille parempaa äitiä kuin olette? Puhutaan lapselle korostetun selkeästi artikuloiden maat ja taivaat maaaailman kärsivällisimmin selventäen. Kuule. Tuo teatteri näkyy ja kuuluu päällepäin niin selvästi. Älä jaksa, vaan riität bussissa ihan sellaisena kuin olet - meille kanssamatkustajillekin. Jos tuo kasvatusteatteri kumminkin sulla käynnistyy, niin laita volume kumminkin pienemmälle. Kiitti ja moi!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tiedän tasan mitä tarkoitat!:D tätä tapahtuu joskus myös kirpparilla yms. Minulla on itsellänikin lapsi ja käytetään julkisia. En ymmärrä miksi lapsi saisi yhtäkkiä raivarit, ja vaikka raivareita enteilisikin, niin lapselle voi puhua normaalisti, eikä tarvitse puhua "muille." :D

Vierailija
22/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äiti aina lauloi vauvalle bussissa. Vauva siis oli vaunuissa. Jäimme aina samalle pysäkille ja jatkoi laulamista kun kävelimme pysäkiltä hetken verran samaan suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 eli SINUN lapsesi ei saa yhtäkkiä raivaria esim tylsistyessään. Lapset on erilaisia, äidit puhuu lapsille erilailla, ei se tarkoita että ne esiintyisivät. Varmasti joku voi esiintyä, mutta että se olisi tavallista julkisissa..... Epäilen.

Vierailija
24/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se helv..lässytys. Jos se penska on pakko pitää hiljasena sillä että sille artikuloidaan asioita hyvin, niin voisko se lässytyksen ess jättää pois.

Vierailija
25/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks mä kuljen aina kuulokkeet päässä niin en oo osannut tästäkään ärsyyntyä ikinä. Bussissa, junassa ja lentokoneessa isken aina luurit päähän ja musiikin soimaan. Ei siinä, mua kyllä niiden takia moni mummo kattoo pahasti, että ikinä ei vissiin oo mikään ihan hyvin.
-N20

Vierailija
26/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se lapsi oppii puhumaan jos sille ei puhu? Vai pitäisikö olla per****tä revitty ja olla myrtsinä ja olla hiljaa lapselle kun joku saattaa kuvitella, että esitän?

Vierailija
27/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän!
Viimeksi mammamussuttaja iski kauppajonossa. Ison ääneen sille pikku taaperolle selitti ja höpötti ja siten vielä isoonpaan ääneen lapselle "sinä olet niin fiksu poika , tiedätkö olet niiiiin fiksu!" Ja hetken päästä "olet niiiin söpö, anna äidille suukko"

Selvää teatteria

Vierailija
28/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos tiedosta, että jutteluni lapselle häiritsee. Pidän suuni seuraavalla bussimatkalla kiinni, mutta älä sitten mulkoile pahasti, , kun PerttiAnnikki vetää huutokilarit 4 km ennen sinun päätepysäkkiäsi.

Vierailija
29/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:06"]

Mikä ero on siinä normaalissa tavassa jutella lapselle ja teatterissa? En ole äiti, mutta kyllä vauvoille jutellessa tulee yliartikuloitua luonnostaan, kai siksi että vauvat eivät ymmärrä puhetta kovin hyvin joten tutut sanat kannattaa lausua selkeästi.

[/quote]

Vauvoille pitää 'lässyttää', sen vuoksi myös jopa lapsettomat naiset ja miehet alkavat luonnostaan tämän lässyttämisen. Yliartikulointi ei puolusta paikkaansa. 

Vierailija
30/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienille vauvoille ja lapsille PITÄÄ jutella, puhua lapsenomaisesti, mutta selkeästi. Se on rakkautta, jota vaille lienee ap jäänyt. Sitten ihmetellään, kuinka maa on täynnä pershäiriöisiä ja masentuneita. Siksi kun ne on kasvatettu kuten ap. Lapselle ei voi antaa liikaa huomiota ja rakkautta ♥

Vierailija
31/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vastaan...Mutta vähän samantapaista "esittämistä" olen huomannut kaveriäideissä kun lapsi osoittaa liikaa huomiota mulle. Eli pari tapausta on, että kun lapsi mulle juttelee ja halailee niin äiti alkaa sivusta kohta lässyttämään "tule antaan äidille hali, kuka on äidin kulta". Tulee sellanen tunne että äiti on mustis. Toiset taas on onnessaan kun lapsi viihtyy vieraan kanssa, ja ehkä käyttää sitä hyväkseen ja laittaa kahvipöydän sillä aikaa rauhassa tms. Ja kyse siis taaperoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä