Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaanhoitaja enkä aio toimittaa koronapassia työnantajalle

Vierailija
14.01.2022 |

Olen sairaanhoitajana sosiaalialalla ja minut on rokotettu kolmesti. Vastustan hoitajien "pakkorokotusta" enkä aio toimittaa koronatodistustani työnantajalleni. Palkanmaksu loppuu siis 31.1.

Olen itse itseäni varten tehnyt päätöksen ottaa nuo kolme rokotusta. Mielestäni ketään ei saa pakottaa toimeentulonsa menetyksen uhalla ottamaan kehoonsa mitään, mitä hän ei itse syystä tai toisesta halua. Sitä paitsi rokotettukin tartuttaa. Pakkorokotukset olisivat edes aavistuksen ymmärrettävämpiä, jos rokotus suojaisi ympäristöä tartunnoilta, kuten moni muu rokote tekee. Näin ei ole tämän rokotteen kohdalla ole. Lisäksi meidän asukkaat on kaikki rokotettu, heillä on tarvittava suoja.

Tässä ei ole mitään järkeä! Olen rakastanut työtäni, tehnyt sitä sydämestäni mutta tässä menee raja.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko sanoa. Olet tyhmä. Olet ottanut rokotukset ja silti valmis menettämään palkkasi. No onhan se mielenilmaus tuokin. Ilmeisesti on myös ylimääräistä kahisevaa ettei työtä tarvitsisi edes tehdä.

Sekoitat tyhmyyden ja periaatteellisuuden. Kertoo enemmän kai sinusta itsestäsi taas tämäkin kommentti. Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että aloittaja ajattelee asioita laajemmin ja näkee päällä olevan tilanteen lisäksi myös pitkäaikaiset vaikutukset mitä kaikenlaisilla pakoilla luodaan yhteiskunnalle. Koronan mentyä jäljellä on ennakkotapaus siitä, että ihmisiä voidaan pakottaa mihin vain mihin ei ennen koronaa voitu. Voisikohan tästä tulla joskus jonkin muun asian kohdalla mahdollisesti ongelma?

Ei tässä ole mitään uutta. Hoitohenkilökunnalta vaaditaan myös monia muita rokotteita.

Niin, mutta niillä suojataan potilaita ja niiden pakollisuudesta saa tiedon jo ennen opintoihin hakeutumista.

Mutta koronarokote ei suojaa muita kuin itseä, eikä kellään hoitajalla ollut alaa valitessa tiedossa että se pitää ottaa.

Ai ajattelit ettei mikään muutu työelämän aikana siitä, mitä koulussa opittiin? "koronarokote ei suojaa muita kuin itseä" ja itsen suojaaminen on ihan tyhmää...?

Vierailija
42/47 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan Sinua! Onneksi vielä löytyy ihmisiä jotka eivät suostu ihan mihin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko sanoa. Olet tyhmä. Olet ottanut rokotukset ja silti valmis menettämään palkkasi. No onhan se mielenilmaus tuokin. Ilmeisesti on myös ylimääräistä kahisevaa ettei työtä tarvitsisi edes tehdä.[/quote

AP on väsynyt työhönsä, haluaa siitä eroon. On keksinyt nyt tuon konstin ja voi sitten työnantajaa syyttää potkuista, eikä tarvitse itse kantaa vastuuta. Vaikka koronaprovoilijahan tämäkin aloitus on kymmenien muiden joukossa.

Vierailija
44/47 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti tyhmää.

Vierailija
45/47 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerrotko mikä rokote suojaa ympäristöä en ole sellasesta kuullutkaan ja kannattais lukee vähä mitä ulkomailla seuraa siitä jos ei ole rokotettu. No mutta jos huomioo haet itsellesi ni okei sitä sait.

ja jos sinua ei olisi tuutilullaa lapsena "pakkorokotettu" nii et olisi täällä marmattamassa

Lähestulkoon kaikki rokotteet suojaavat ympäristöä, koska rokotteen ottanut ei sairastu tautiin jota vastaan hänet on rokotettu. Näin ei ole koronan suhteen, kuten hyvin tiedät.

Vierailija
46/47 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että taistelet muiden puolesta. Respect vaikka itse toivoin rokotuksia sote-alalle. Mutta muista että ne rokottamattomat ei sua mitenkään palkite tai muista.

Itse taisteli aikaisemmassa työpaikassa muiden puolesta ,lähtöhän siitä tuli ja 52 k e kirjekuoressa.Toisaalta kukaan puolustamani kolleega ei pitänyt minuun ei enää yhteyttä. 

Vierailija
47/47 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko sanoa. Olet tyhmä. Olet ottanut rokotukset ja silti valmis menettämään palkkasi. No onhan se mielenilmaus tuokin. Ilmeisesti on myös ylimääräistä kahisevaa ettei työtä tarvitsisi edes tehdä.

Sekoitat tyhmyyden ja periaatteellisuuden. Kertoo enemmän kai sinusta itsestäsi taas tämäkin kommentti. Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että aloittaja ajattelee asioita laajemmin ja näkee päällä olevan tilanteen lisäksi myös pitkäaikaiset vaikutukset mitä kaikenlaisilla pakoilla luodaan yhteiskunnalle. Koronan mentyä jäljellä on ennakkotapaus siitä, että ihmisiä voidaan pakottaa mihin vain mihin ei ennen koronaa voitu. Voisikohan tästä tulla joskus jonkin muun asian kohdalla mahdollisesti ongelma?

Niinpä. Mietipä Läskipassia, tai Etnopassia!

Ihmisiä voidaan alkaa mielivaltaisesti Syrjimään minkä tahansa asian perusteella, jos terveydentilan perusteellakin voidaan.

Tiesitkö, että jo nyt kuka tahansa ei käy mihin tahansa työhön mm. terveydentilan perusteella?? Haluaisitko esim. halvaantuneen hierojan, epilepsiakohtauksia saavan bussikuskin tai sokean lentäjän? Tajuatko, että joissain töissä on nykyäänkin pakko olla hoikka tai normaalipainossa? 

Hoitajilta on jo ennestään vaadittu rokotuksia ja selvityksiä terveydentilasta. 

Vertauksesi ontuu erittäin pahasti. Kukaan ei lähtökohtaisesti palkkaa halvaantunutta hierojaa, tai sokeaa lentäjää. Heistä voi toki työuransa aikana tulla tuollaisia, jolloin päätyvät työkyvyttömyyseläkkeelle ja työsuhde loppuu. Rokottamaton hoitaja taas pidetään työsuhteessa, mutta hän ei saa palkkaa eikä myöskään työttömyysetuutta. Lisäksi rokottamattomuus ei ole terveydellinen sairaus, kuten nuo kaikki luettelemasi. Em. hoitajalta viedään pakon uhalla kaikki turvaverkot ja odotetaan hänen vain pärjäävän. Kuinka innokkaasti tukisit tätä ideologiaa, jos esimerkiksi vuonna 2070 eläkeläisiä velvoitetaan ottamaan eutanasiapiikki tai eläkkeet lakkautetaan? En siis vertaa koronarokotetta tässä eutanasiaan - mutta ajatellaanpa hetki, että pakkopiikitysideologian toimivuudesta olisi siihen mennessä ollut jo niin paljon ennakkotapausnäyttöä, että asiaa kehdattaisiin ehdottaa (esim. huoltosuhteen tasapainottamiseksi). Pointti: mihinkään terveydellisiin pakkoihin ei pidä alistua nyt eikä mahd. dystooppisissa tulevaisuuksissakaan. Kieltäytyminen nyt edesauttaa sitä, että se mahdollisuus on käytettävissä aina jatkossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän