Olen sairaanhoitaja enkä aio toimittaa koronapassia työnantajalle
Olen sairaanhoitajana sosiaalialalla ja minut on rokotettu kolmesti. Vastustan hoitajien "pakkorokotusta" enkä aio toimittaa koronatodistustani työnantajalleni. Palkanmaksu loppuu siis 31.1.
Olen itse itseäni varten tehnyt päätöksen ottaa nuo kolme rokotusta. Mielestäni ketään ei saa pakottaa toimeentulonsa menetyksen uhalla ottamaan kehoonsa mitään, mitä hän ei itse syystä tai toisesta halua. Sitä paitsi rokotettukin tartuttaa. Pakkorokotukset olisivat edes aavistuksen ymmärrettävämpiä, jos rokotus suojaisi ympäristöä tartunnoilta, kuten moni muu rokote tekee. Näin ei ole tämän rokotteen kohdalla ole. Lisäksi meidän asukkaat on kaikki rokotettu, heillä on tarvittava suoja.
Tässä ei ole mitään järkeä! Olen rakastanut työtäni, tehnyt sitä sydämestäni mutta tässä menee raja.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko vuosittaiset rokotteet palkansaannin ehto, ainakin toistaiseksi?
Käytännössä ainakin, ilmeisesti. Ap ei vastannut, mutta näin kokee.
Olen sitä mieltä, että kun ap lähti sille linjalle, että säilyttää työnsä osallistumalla rokoteohjelmaan, niin pysyy siinä myös! Eli ottaa joka vuosi 1-3 koronarokotetta.
Ei voi alalla työskentelevä ihminen olla tietämättä, että tämänkaltaisiin tauteihin rokottaudutaan mieluummin liioitellusti - säännöllisesti, jopa vuosittain.
Ei siitä tule mitään, jos 2 v ajatellaan omaa napaa, ja yhtäkkiä "lyödään hanskat tiskiin". Täytyy vähän ajatella, mitä tekee, eikä vain myydä kehoaan uskoen viikon mittaisiin lupauksiin tai hatusta vedettyihin skenaarioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko sanoa. Olet tyhmä. Olet ottanut rokotukset ja silti valmis menettämään palkkasi. No onhan se mielenilmaus tuokin. Ilmeisesti on myös ylimääräistä kahisevaa ettei työtä tarvitsisi edes tehdä.
Sekoitat tyhmyyden ja periaatteellisuuden. Kertoo enemmän kai sinusta itsestäsi taas tämäkin kommentti. Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että aloittaja ajattelee asioita laajemmin ja näkee päällä olevan tilanteen lisäksi myös pitkäaikaiset vaikutukset mitä kaikenlaisilla pakoilla luodaan yhteiskunnalle. Koronan mentyä jäljellä on ennakkotapaus siitä, että ihmisiä voidaan pakottaa mihin vain mihin ei ennen koronaa voitu. Voisikohan tästä tulla joskus jonkin muun asian kohdalla mahdollisesti ongelma?
Fiksusti kirjoitettu kommentti.
Itse tyydyn toteamaan, että oma kehoni ja sitä koskeva päätäntävalta menee ihan jokaisen muun ihmisen edelle. Sitä mitä kehooni pistän tai olen pistämättä, ei päätä hallitus; ei työnantaja; eivät asiakkaani; eikä varsinkaan joku tuntematon av-mamma.
Johdonmukaisuutta kehonsa myyntiin.
Et ole mikään hoitsu, vaan yhteiskunnan epäjärjestystä lietsova trolli.
Täällä näkyy paljon näitä jotka yrittävät saada Suomea rähmälleen.
Meidän osastolla jos nyt yksi tälläinen löytyisi, niin vilkutetaan kun ovi sulkeutuu perässä. Nytkin meillä alottaa muutama vastavalmistunut, ilolla otetaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Et ole mikään hoitsu, vaan yhteiskunnan epäjärjestystä lietsova trolli.
Täällä näkyy paljon näitä jotka yrittävät saada Suomea rähmälleen.
Hahhah! Mahdatkohan edes ymmärtää viestisi ironiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko sanoa. Olet tyhmä. Olet ottanut rokotukset ja silti valmis menettämään palkkasi. No onhan se mielenilmaus tuokin. Ilmeisesti on myös ylimääräistä kahisevaa ettei työtä tarvitsisi edes tehdä.
Sekoitat tyhmyyden ja periaatteellisuuden. Kertoo enemmän kai sinusta itsestäsi taas tämäkin kommentti. Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että aloittaja ajattelee asioita laajemmin ja näkee päällä olevan tilanteen lisäksi myös pitkäaikaiset vaikutukset mitä kaikenlaisilla pakoilla luodaan yhteiskunnalle. Koronan mentyä jäljellä on ennakkotapaus siitä, että ihmisiä voidaan pakottaa mihin vain mihin ei ennen koronaa voitu. Voisikohan tästä tulla joskus jonkin muun asian kohdalla mahdollisesti ongelma?
Ei tässä ole mitään uutta. Hoitohenkilökunnalta vaaditaan myös monia muita rokotteita.
Niin, mutta niillä suojataan potilaita ja niiden pakollisuudesta saa tiedon jo ennen opintoihin hakeutumista.
Mutta koronarokote ei suojaa muita kuin itseä, eikä kellään hoitajalla ollut alaa valitessa tiedossa että se pitää ottaa.
Mitäs, jos opintoihin lisätään tieto, että tarpeen mukaan vaatimuksen on yleisvaarallisten tartuntatautien tai muiden tautien torjuntaan tarpeellisiksi katsottavien rokotteiden ottaminen?
Kuinka moni ei silloin olisi halunnut valmistua ja jäisi alalta pois? Vai riittäisikö se, että asia vain kerrotaan, ettei tarvitse omilla aivoilla sitä ymmärtää ja tajuta?
Ap. Mitä haluat kertoa itsestäsi.
Buhuu. Arvoisat ketjun lukijat, ottanette huomioon, että aloittaja ei ole sh. Tiedän sen satavarmasti, koska hän teki trollissaan virheen.
Tulis Italian malli , KAIKILLE ROKOTUSPAKKO
Korona passi oltava , rokottamttomattomien sulku, sakot 300€ jos ei oo rokotettu!
USAssa ei pääse edes kouluun, jos ei ole rokotettu, mikä on aivan ymmärrettävää. Koirat eivät saa tavata vieraita koiria ennen ensirokotuksia.
Kuten aloitusviestissä kirjoitin, otin vuosi sitten rokotteet ensisijaisesti itseäni varten. Toiveena oli toki, että suojaisin niillä myös hoidettaviani. Varsin pian tuli selväksi, etteivät rokotteet suojaa kuin ottajaansa, laumasuojaa ei tulisi muodostumaan. Näin toimivat monet muut rokotteet (esim tuhkarokkorokote). Tätä joku kysyi.
Joku epäili trolliksi tai, etten edes ole sairaanhoitaja. Nämä jätän omaan arvoonsa. Haluan herättää keskustelua ja ehkä on muitakin, jotka ovat valmiita uhraamaan palkkansa. Palkkansa uhraamiseen en ketään kannusta mutta kannustan ihmisiä kyseenalaistamaan sen, mitä voidaan työnsä säilyttämisen vuoksi vaatia.
Muistutan vielä kahdesta asiasta: myös rokotettu tartuttaa ja ainakin minun työpaikalla asukkaat on rokotettu. Heillä on rokotteen tuoma suoja.
-ap
Meillä työnantaja totesi, että palkanmaksu päättyy, mutta töihin on tultava, muuten ei tule potilaat hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
USAssa ei pääse edes kouluun, jos ei ole rokotettu, mikä on aivan ymmärrettävää. Koirat eivät saa tavata vieraita koiria ennen ensirokotuksia.
Ja silti rokotekattavuusa on alle 60% eli aikamoinen pakko.
Minulla on kolme rokotetta, mutta en aio ainakaan itse toimittaa mitään todistuksia. Palkatonkin loma olisi nyt erittäin tervetullut. Minulla on sen verran säästöjä, että pärjään kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten aloitusviestissä kirjoitin, otin vuosi sitten rokotteet ensisijaisesti itseäni varten. Toiveena oli toki, että suojaisin niillä myös hoidettaviani. Varsin pian tuli selväksi, etteivät rokotteet suojaa kuin ottajaansa, laumasuojaa ei tulisi muodostumaan. Näin toimivat monet muut rokotteet (esim tuhkarokkorokote). Tätä joku kysyi.
Joku epäili trolliksi tai, etten edes ole sairaanhoitaja. Nämä jätän omaan arvoonsa. Haluan herättää keskustelua ja ehkä on muitakin, jotka ovat valmiita uhraamaan palkkansa. Palkkansa uhraamiseen en ketään kannusta mutta kannustan ihmisiä kyseenalaistamaan sen, mitä voidaan työnsä säilyttämisen vuoksi vaatia.
Muistutan vielä kahdesta asiasta: myös rokotettu tartuttaa ja ainakin minun työpaikalla asukkaat on rokotettu. Heillä on rokotteen tuoma suoja.
-ap
Kantsisko vähän miettiä näitä minnoja, ennen kuin tuet rokotetta ottamattomia? Tämänkin juntin hoito tuli maksamaan Suomelle noin 33 000€.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008533198.html
Vierailija kirjoitti:
Meillä työnantaja totesi, että palkanmaksu päättyy, mutta töihin on tultava, muuten ei tule potilaat hoidettua.
Tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa. Toivottavasti kukaan lammas ei tämän takia juossut piikille. En ole rokotevastainen, mutta suututtaa, kun työnantajat kuvittelevat, että voivat pompottaa hoitajia miten haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mietipä Läskipassia, tai Etnopassia!
Ihmisiä voidaan alkaa mielivaltaisesti Syrjimään minkä tahansa asian perusteella, jos terveydentilan perusteellakin voidaan.
Tiesitkö, että jo nyt kuka tahansa ei käy mihin tahansa työhön mm. terveydentilan perusteella?? Haluaisitko esim. halvaantuneen hierojan, epilepsiakohtauksia saavan bussikuskin tai sokean lentäjän? Tajuatko, että joissain töissä on nykyäänkin pakko olla hoikka tai normaalipainossa?
Hoitajilta on jo ennestään vaadittu rokotuksia ja selvityksiä terveydentilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mietipä Läskipassia, tai Etnopassia!
Ihmisiä voidaan alkaa mielivaltaisesti Syrjimään minkä tahansa asian perusteella, jos terveydentilan perusteellakin voidaan.Tiesitkö, että jo nyt kuka tahansa ei käy mihin tahansa työhön mm. terveydentilan perusteella?? Haluaisitko esim. halvaantuneen hierojan, epilepsiakohtauksia saavan bussikuskin tai sokean lentäjän? Tajuatko, että joissain töissä on nykyäänkin pakko olla hoikka tai normaalipainossa?
Hoitajilta on jo ennestään vaadittu rokotuksia ja selvityksiä terveydentilasta.
Käytännössä selvitykseksi terveydentilasta ja rokotuksista on riittänyt oma sana. Varmaan koronapassihommassakin käy samoin ainakin meidän työnantajan osalta.
En minä väitä että kolmas rokote olisi vaarallinen, kyllästyttää vain tämä pelleily. Alunperin sanottiin että kaksi rokotetta tuo täyden suojan, joten miksi nyt jaetaankin kolmansia rokotteita? Ja miksi kolmesti rokotetutkin tartuttavat muita, montako kertaa se piikki pitäisi ottaa jottei tartuttaisi toisia?