Koivun siitepölylle allergiset! Onko oireita?
Olenko kerrankin onnistunut aloittamaan lääkitykset ajoissa ja onko minulla vihdoinkin oikeat lääkkeet, kun mitään oireita ei ole ilmaantunut? Ei pienintäkään merkkiä silmien kutiamisesta, nenän tukkoisuudesta tai hengitysongelmista!
Asun Helsingissä ja siitepölymäärien pitäisi olla tällä hetkellä runsaat.
Kommentit (19)
Öö mä en tiedä onko tämä just nyt allergiaoiretta vai sainko vappuna kylmää. Kuitenkin aiemmin olen koivulle reagoinut joten vastaan; on tukkoisuutta ollut lähes kaksi viikkoa, silmiä kutittaa ja kuivaa välistä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:18"]Öö mä en tiedä onko tämä just nyt allergiaoiretta vai sainko vappuna kylmää. Kuitenkin aiemmin olen koivulle reagoinut joten vastaan; on tukkoisuutta ollut lähes kaksi viikkoa, silmiä kutittaa ja kuivaa välistä.
[/quote]
Ja mulla ei oo mitää todettu mut käytän histeciä
Ei ole oireita. En ole ottanut lääkkeitä, eikä mitään oireita. Ihmeellistä. Helsingissä minäkin.
Mulla on paha koivuallergia ja Etelä-Suomessa asun, mutta ei mitään oireita oo tullu eikä lääkitys oo käytössä. Ihmettelen mistä johtuu tää oireettomuus.
Eipä juuri ole ollut oireita vaikka oireilen yleensä aika voimakkaasti. Välillä on ollut vähän vuotavaa nenää mutta sekin tokenee kun suihkaisen allergialääkettä paikallisesti. Parina päivänä olen joutunut laittamaan silmätippoja. Yleensä joudun tähän aikaan vuodesta vetämään allergialääkettä aamuin ja illoin tablettina + nenäsuihkeet ja silmätipat vielä siihen päälle.
Nenä vuotaa ja silmiä kirvelee, hain apteekista Telfast tabletteja ei enää nenä vuoda eikä pahasti silmiäkään kirvele.
E-P:ltä
Mulla kasvot ja päänahka hikoilee kun käyn kauppareissulla.
On oireita. Nenä vuotaa, aivastuttaa ja kurkkua kutisee. Tänään alkoivat oireet oikeen ryminällä. Asun Pohjoisessa.
Ei ole oikein mitään oireita, kumma kyllä. Välillä silmät kutiaa iltaisin, mutta vedellä huuhtomalla siitä selviää. Normaalisti on ollut ihan kamala olo tähän aikaan, nyt sit ei. Outoa. Pääkaupunkiseudulla asun.
Lievää silmien kutinaa ja aivastelua. Olen pärjännyt ilman lääkkeitä. Tämä kevät kuulemma helppo. Jyväskylän seudulta olen.
Lievää kutinaa vaikka yleensä todella vakava allergia ilman lääkkeitä. Nyt en ole edes lääkkeitä syönyt. Uskomatonta.
Monta viikkoa ollut jo oireita, samoin lapsella.
Pk-seudulta minäkin ja ihmettelin kanssa että olenko nyt jotenkin maagisesti parantunut allergiasta, kun mitään oireita ei ole :) Viime viikon loppupuolella taisi yhtenä päivänä aivastuttaa muutaman kerran putkeen ulkoilun jälkeen, siinä koko kevään oireet. Olin kyllä lukenut ettei koivun siitepölyä ole tänä vuonna niin paljoa, mutten olisi ikinä uskonut tällaista voivan edes olla :)
Täällä etelärannikolla ei pahemmin oireiluta, vielä ainakaan.
Mulla on ihan saatanan persiistä, mutta olen viimeisilläni raskaana ja syytän sitä tämän kevään tilastani, koska koskaan aiemmin ei ole ollut näin rankasti päällä.
Oikeastaan ihan hienoa kuulla ettei teillä muilla ole paha, joten tää oikeasti tod.näk. johtuu raskaudesta ja helpottuu sitten taas "normaaliksi". Asun Helsingissä.
Mulla taas tosi kurja olo. Astma vaivaa, vaikka on käytössä about miljoona allergia-, astma- ja keuhkoahtaumalääkettäkin ja en ole edes ulkona. Ihmisten vaatteiden mukana tuntuu tulevan sisään siitepölyä.
[quote author="melba" time="11.05.2015 klo 19:26"]
Mulla taas tosi kurja olo. Astma vaivaa, vaikka on käytössä about miljoona allergia-, astma- ja keuhkoahtaumalääkettäkin ja en ole edes ulkona. Ihmisten vaatteiden mukana tuntuu tulevan sisään siitepölyä.
[/quote]
Mullakin on kans astma tässä päällä. Onko sulla joka kevät tuollaista, vai nyt jotenkin erityisesti? t. 17
Joka kevät on tuollaista. En voi olla minuuttiakaan ulkona valitettavasti noin 3 kuukauteen.
Mun mies on ihmetellyt kutisevaa kurkkuaan pari päivää. Taitaa olla allergiaa, koivu on hänellä testeissä todettu allergianaiheuttajaksi. Ei käytä mitään lääkkeitä.