Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsavaivoista, auttakaa

Vierailija
20.09.2006 |

Olen käynyt ultrassa ja tähystyksessä (sekä ylä- että alapäästä) vatsavaivojen takia. Ainoa vika, joka löytyi oli että vatsalaukun yläosassa (siinä minhin ruokatorvi loppuu) oli punotusta, vatsakatarria. Lääkkeinä on ollut nexium ja stemetil (epäiltiin, että ruoka jää liian pitkäksi aikaa vatsalaukun suulle). Nuo ovat varmaan lievittäneet oireita, mutta vatsa on edelleen kipeä, etenkin öisin, välillä enemmän välillä vähemmän. Olen syönyt noita lääkkeitä nyt puoli vuotta yhteenmittaan. Taas olis edessä lääkärikäynti. Lääkäri on ollut sitä mieltä, että lääkkeitä voi syödä koko ajan, mutta itseäni se hieman arveluttaa. Kun ne eivät vielä vie kaikkea kipua pois hieman pelottaakin. Mietin sitäkin ottaako lääkäri vaivani tarpeeksi vakavasti. Välillä on sanonut, että ehkä täytyy vaan oppia olemaan vaivojen kanssa. Kyseessä työterveyslääkäri. Mutta nytkin olen tosi väsynyt, kun nukkuminen on vatsavaivojen takia ollut huonoa.

Vaiva on pääasiassa jonkinlaista poltetta ylävatsassa. Yleensä auttaa hieman kun painaa kädellä tai nukkuu vatsallaan.

Onko kellään vastaavia vaivoja? Tai olisko vinkkejä, miten toimia lääkärissä, että jotain selvyyttä asialle tulisi?

Muita vaivoja on minulla on migreeni, johon on lääkitys sekä laktoosi-intoleranssi, joka ei ole kovin paha. Laktoosia enemmän syötyä vaivat ovat erilaiset kuin tämä polte eli todennäköisesti tämä polte ei johdu laktoosista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/3 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta herkkä suoli eli usein on kaikenlaisat vatsavaivaa. nyt raskauden aikana juuri mainitsemasi kaltaista :( ja luulisin sen liittyvän juuri siihen, että se mahaportti on löysällä ja hapot pääsevät jylläämään väärissä paikoissa. mulla pahenee nimenomaan yöllä ja varsinkin selin makuulla eli istuva asento auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei tule, mutta polte on yleensä juuri öisin eli makuuasennossa. Joskus polttaa myös päivällä.

Oletko saanut vaivoihin mitään lääkitystä vai voiko mitään ottaakaan raskaana ollessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän