Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko neljävuotiasta kulettaa rattaissa?

Vierailija
11.05.2015 |

Liikumme paljon metsässä ja teemme pieniä lenkkiä. Pyörällä polkemista harjoitellaan. Mutta haluaisin välillä tehdä pitkän lenkin oikein kunnolla. Voinko tässä tapauksessa laittaa lapsen hyviin hiekkatielläkin kulkeviin rattaisiin

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:43"]

Kyllä voi. Jos muuten liikkuu itse. Ennemmin rattaisiin ja lenkille kun tabletti käteen ja sisäl nyhjäystä niinkuin monet äidit tekevät.

[/quote]

Miksi? Miten se lapsi yhtään sen enempää rattaissa istumalla saa elämäänsä kuin aivojumppaamalla pelien kanssa.

Ok.. lenkillä voi nähdä oravia ja sen sellaista, mutta ei se istuminen muuksi muutu rattaissa kuin kotisohvallakaan. 

Omat jalat täyskäyttöön tuon ikäisellä ja rattaat kiertoo niitä tarvitseville. 
[/quote]Nyt olikin puhe et lapsi liikkuu paljon. Mut ei jaksa kymmenen kilsan lenkkiä kävellä. Lukisit loppuun. Jos äiti pudottaa painoa. Ilmanka pullukoita on tabletit vain ja sohvan nurkkaan ja äiti omalle koneelle.

Vierailija
22/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty voit jos lapsi suostuu istumaan. Omaani en kyllä työntäisi vaan laittaisin pyörän selkään. Rattaatkin myin kuopuksen ollessa kolme. Tosin molemmat lapset ovatkin oppineet pyöräilemään ilman apupyöriä heti neljä täytettyään.

Ja kyllä meilläkin pitkillä vaelluksilla kannetaan jopa viisivuotiasta välillä selässä kantorepussa. Kai se on vähän sama asia kuin rattaat lenkillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:14"]Siksi harjoitelkaa jos ei jaksa nyt
[/quote]kenen nelivuotias menee kymmenen kilsaa potkulaudalla. Äiti ilmeisesti puhui pidemmästä lenkistä.

Vierailija
24/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:20"]Tietty voit jos lapsi suostuu istumaan. Omaani en kyllä työntäisi vaan laittaisin pyörän selkään. Rattaatkin myin kuopuksen ollessa kolme. Tosin molemmat lapset ovatkin oppineet pyöräilemään ilman apupyöriä heti neljä täytettyään.

Ja kyllä meilläkin pitkillä vaelluksilla kannetaan jopa viisivuotiasta välillä selässä kantorepussa. Kai se on vähän sama asia kuin rattaat lenkillä :)
[/quote]Tätä tarkoitinkin:)

Vierailija
25/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nelivuotias tablettia tarvi. Nykyajan lapset pilataan. Ilmanko ne ei mitään kädentaitoja osaa.

Vierailija
26/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:39"]

Naapuri kuljettaa rattaissa 5-vuotiasta. On se vähän koomisen näköistä ja ihmettelen, että poika itse suostuu moiseen. Polvet suussa nyhjöttää hölmönä ja ihmiset virnuilevat. 

Miten neljävuotias ei osaa polkupyörällä ajaa? Aika myöhään sekin teillä jäänyt, jos nyt vasta "harjoitellaan" polkemista. 

[/quote]

Miksi ihmiset virnuilevat? Kummallisisa ihmisiä. hänellä voi olla vaikka mikä syy kulkea ja kuljettaa rattaita. 

Vierailija
27/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuotiaalla on toimivat jalat, se voi kävellä ihan hyvin. Mikä joitain tyyppejä vaivaa, jalat on kävelyä varten!

Vierailija
28/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä millaisia lenkkejä ajattelit tehdä. Kuinka pitkiä ja kävellen vai juosten? Tavallaan kehotan että opetat lapsesi heti tulemaan mukaan itse liikkuen esim pyörällä jota itse välillä työnnät, mutta jos aiot juosta 10km niin ehkä se on liikaa vaadittu lapselta ja rattaat siis surutta mukaan :)

Vierailija
29/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teistä aikuisistakaan jaksaisi mennä sellaisella pienellä potkulaudalla edes 5km lenkkiä? Eikä ne edes toimi metsässä :D että hyvä ehdotus oli ottaa potkulauta mukaan...

Vierailija
30/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:33"]

Nelivuotiaalla on toimivat jalat, se voi kävellä ihan hyvin. Mikä joitain tyyppejä vaivaa, jalat on kävelyä varten!

[/quote]

Sun nelivuotias juoksee kanssasi vauhdikkaan lenkin? Mä pystyn kevyesti juoksemaan kolme-neljä tuntia, mun nelivuotias toimivista jaloistaan huolimatta ei.

Tiedän kyllä, että kaikkialle autolla menevien sohvaperunoitten lapset eivät tarvitse rattaita, kuin max. 1,5 vuotiaaksi asti. Paljon jalkaisin liikkuvien lapset tarvitsevat rattaita paljon pidempään.

Vierailija
31/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan. Meidän 3v jaksaa ajaa 4-5km pyörällä, mutta minä haluaisin joskus käydä pidemmäläkin lenkillä ja täällä ei nuo pyörätiet ulotu kun tähän lähimaastoon joten maantien laitaa on jopa vaarallista laittaa pienokainen pyöräilemään. Vaunuissa olen työntänyt tuommoiset 10km lenkit. Ja miten muutenkin ihmiset liikkuu lastensa kanssa keväällä sohjossa? Käydäänkö silloin vain lenkki minkä lapsi jaksaa kulkea? Tänäkin keväänä oli monta viikkoa keliä missä ei päässyt enää pulkalla mutta ei vielä pyörälläkään. Joten skidi vaunuihin ja lenkille!

Vierailija
32/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein joskus nelivuotiaan rattaissa hoitoon kun oli aamulla kiire bussiin ja töihin. Aamu sujui puoli tuntia nopeammin ja ehdin töihin. Muistan kun tästä keskusteltiin silloin av:lla ja kerroin tuosta. Tämä oli ennenkuulumatonta ja ehdottoman tuomittavaa silloin ja asia ei varmaan ole miksikään muuttunut :)

Vierailija
33/33 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaita jaksetaan aina kauhistella, mutta ei autolla kuljettelua. Meillä kuljetaan joka paikkaan kävellen ja rattaat käytössä 4-vuotiaalla. Välillä kävelee itse ja välillä istuu kyydissä ja saattaa nukkua pienet päiväunet. Monta tuntia saatetaan kulkea ulkoilmassa rattaat mukana. Kauhistelkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi