Voiko neljävuotiasta kulettaa rattaissa?
Liikumme paljon metsässä ja teemme pieniä lenkkiä. Pyörällä polkemista harjoitellaan. Mutta haluaisin välillä tehdä pitkän lenkin oikein kunnolla. Voinko tässä tapauksessa laittaa lapsen hyviin hiekkatielläkin kulkeviin rattaisiin
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:12"]Enpä osaa kuvitella moista. Käy niillä ripeillä lenkeillä vaikka ilman lasta?
[/quote]Ap onkin Yh-Wt. Eli ei onnistu
Minun tyttöni kieltäytyi istumasta rattaissa kun täytti 3v. Kulkee pyörällä kun minä lenkkeilen.
Kaverini työntelee vielä 5-vuotiasta rattaissa (valitti kun lapsella on polvet suussa kun istuu rattaissa). Hänen poikansa ei jaksa kävellä edes puolta kilometriä eikä osaa pyöräillä.
Kai se on ihan lapsesta kiinni mutta en kyllö laittaisi enää tuon ikäistä rattaisiin.
No voi. Suomessa ei tehdä niin kuin itselle sopii vaan ajatellaan, että mitä muut ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:17"]Minun tyttöni kieltäytyi istumasta rattaissa kun täytti 3v. Kulkee pyörällä kun minä lenkkeilen.
Kaverini työntelee vielä 5-vuotiasta rattaissa (valitti kun lapsella on polvet suussa kun istuu rattaissa). Hänen poikansa ei jaksa kävellä edes puolta kilometriä eikä osaa pyöräillä.
Kai se on ihan lapsesta kiinni mutta en kyllö laittaisi enää tuon ikäistä rattaisiin.
[/quote]
Lapset tosiaan ovat erilaisia. Meillä nyt 5 vuotias ei ole ollut pyörällä ajamisesta kiinnostunut, kun viime syksystä. Harjoittelee vielä apurattailla ajamista. Rattaissa kuljettelu loppui alle 3 vuotiaana, kun ei enää niissä malttanut istua, halusi kävellä itse.
Meillä ei käytetty enää rattaita 2,5 v. jälkeen. Otettiin ne kuitenkin mukaan kolmipäiväisellä kaupunkilomalla. Lapsi taisi olla just neljä. Ihan kätevät kun niihin voi laittaa tavarita ja lapsi päsee huilimaan välillä. Joten jos lapsesi muuten on hyväkuntoinen ja käyttö on satunnaista niin mikäs siinä. On perheitä jotka kyydittävät eskariikäisiä päivittäin, mutta se on asia erikseen.
Jos lapsi suostuu istumaan rattaissa ja kokonsa puolesta sopii rattaisiin. Mutta 4v voi yhtä hyvin juosta tai kävellä sen lenkin.
Naapuri kuljettaa rattaissa 5-vuotiasta. On se vähän koomisen näköistä ja ihmettelen, että poika itse suostuu moiseen. Polvet suussa nyhjöttää hölmönä ja ihmiset virnuilevat.
Miten neljävuotias ei osaa polkupyörällä ajaa? Aika myöhään sekin teillä jäänyt, jos nyt vasta "harjoitellaan" polkemista.
4 v ei ole kiinostunut pyöräilystä
Ei 3v mun mielestä on raja potkulauta potkupyörä polkupyörä tulee vaunun tilalle, talvella pulkka .harjoitelkaa motoriikka vähän ja pistäkää vaunut varastoon .
Voi mutta kuten huomaat muita voi häiritä se :)
Kyllä voi. Jos muuten liikkuu itse. Ennemmin rattaisiin ja lenkille kun tabletti käteen ja sisäl nyhjäystä niinkuin monet äidit tekevät.
No todellakin voi kuljettaa, silti meidän neljävuotias polkee jo pyörällä 5 km ja jaksaa kävellä sen pari kilsaa mutta ei aina ole aikaa käyttää niihin lenkkeihin paria tuntia ja koira nyt niitä lenkkejä sattuu tarvitsemaan.
Mitä ihmeen väliä sillä on mitä muut on mieltä asiasta??
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:43"]
Kyllä voi. Jos muuten liikkuu itse. Ennemmin rattaisiin ja lenkille kun tabletti käteen ja sisäl nyhjäystä niinkuin monet äidit tekevät.
[/quote]
Miksi? Miten se lapsi yhtään sen enempää rattaissa istumalla saa elämäänsä kuin aivojumppaamalla pelien kanssa.
Ok.. lenkillä voi nähdä oravia ja sen sellaista, mutta ei se istuminen muuksi muutu rattaissa kuin kotisohvallakaan.
Omat jalat täyskäyttöön tuon ikäisellä ja rattaat kiertoo niitä tarvitseville.
Tottakai voit ja saat työnnellä lastasi rattaissa vaikka 10-vuotiaana, mutta jos lapsi on terve niin herää kysymys; Mitä järkeä on työntää sen ikäistä enää rattaissa? Laiskistuu, pulskistuu ja kohta omaa vielä huonon motoriikan, kannusta lasta liikkumaan itse
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:41"]Ei 3v mun mielestä on raja potkulauta potkupyörä polkupyörä tulee vaunun tilalle, talvella pulkka .harjoitelkaa motoriikka vähän ja pistäkää vaunut varastoon .
[/quote]lapsi ei jaksa kuitenkaan kymmenen kilsan lenkkiä potkulaudalla.
Siksi harjoitelkaa jos ei jaksa nyt
Enpä osaa kuvitella moista. Käy niillä ripeillä lenkeillä vaikka ilman lasta?