Haluan omakotitalon isolla puutarhatontulla
Paljon hedelmäpuita ja kukkaistutuksia, ainakin 2000 neliön tontti.
Kommentit (16)
Minä haluan vapaudenpatsaan kokoisen puutarhatontun. Siitä tulis merkittävä turistikohde keskelle ei mitään, ihan kuten Tuurin kyläkaupasta. Sijoittaisin sen jonnekin itärajan muuttotappiopaikkakuntaan.
Miten ajattelit pitää puutarhatonttuasi kunnossa?
Kyllä, sellainen on kiva kaikin puolin. Itselläni on 3800 neliön tontti ja monenlaista mahtuu kasvamaan. Päärynäpuita 2, luumupuita 5, kriikunapuita 4, kirsikkapuita 4 ja pensaskirsikoita 3, omenapuita 6 satoa tuottavaa ja kehittymässä satoikään 4. Marjapensaita kaikkia, mitä tällä vyöhykkeellä pystyy kasvattamaan. Perennoita on siellä sun täällä.
Puut ja marjapensaat ei ole lainkaan niin isotöisiä, kuin kuvitellaan.
Itse haluaisin tontin laidasta vastakkaiseen laitaan ulottuvalla holvikaarella.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin tontin laidasta vastakkaiseen laitaan ulottuvalla holvikaarella.
Samat ajarukset, lisänä sen että omakotitalo olisi rakennettu useista holvikaarista!
Isolla puutarhatontulla varustetut talot ovat kalliita ja haluttuja, joten niitä ei niin vain saadakaan.
Meillä tehdään pihaa vuosien kuluessa aina siihen suuntaan mitä sinne halutaan.
Yhtäkään pelkkää kukkapenkkiä en pihaani halua. Muutenkin haluan kokoajan lisää hyötytarhaa, kun kuitenkaan en voi lemmikkien takia mihinkään reissulla niin on aikaa kastella tomaatit ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Isolla puutarhatontulla varustetut talot ovat kalliita ja haluttuja, joten niitä ei niin vain saadakaan.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan vapaudenpatsaan kokoisen puutarhatontun. Siitä tulis merkittävä turistikohde keskelle ei mitään, ihan kuten Tuurin kyläkaupasta. Sijoittaisin sen jonnekin itärajan muuttotappiopaikkakuntaan.
Tällaista ajattelua tarvittaisiin lisää Suomeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista ajattelua tarvittaisiin lisää Suomeen!
Olen samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Kalliita kasvukeskuksissa. Edullisempia muualla.
Minä haluan puutarhatonttujen armeijan pihallemme! Talo jo on. Ei holvikaaria.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan puutarhatonttujen armeijan pihallemme! Talo jo on. Ei holvikaaria.
https://en.wikipedia.org/wiki/Terracotta_Army#/media/File:Terracotta_Ar…
Meillä 2000 neliön tontti. Hieman liikaa töitä mulle, mutta siihen vaikuttaa toki ympäristön paineet. Pihaa voi hoitaa niin monella tasolla. Itse onnistun keskinkertaisesti. Haluaisin lisää marjapuskia, mutta pihan aurinkoiselle alueelle ei mahdu enempää. Tykkään myös kasvattaa juureksia ja kasviksia.
Minulla on sellainen, ja päivääkään en ole katunut. (Talvet se tonttu kyllä katselee televisiota eikä viihdy puutarhassa)