Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljaisuuden hinta ovat satojen kilometrien matkat arkisten asioiden hoitoon. Muuttaisitko Kilpisjärvelle?

Vierailija
14.01.2022 |

Kyllä lähikaupan pitää olla 5 min kävelymatkan päässä.

https://www.hs.fi/perhe/art-2000008414491.html

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kyllä iso K-market. Niin hyvä, että siellä on puolet pohjoisnorjalaisistakin ostoksilla (silloin kun ei ole koronarajoituksia).

Vierailija
2/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi, ehdottomasti EN!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne arkiset asiat ovat, joita ei voi Kilpisjärvellä hoitaa? Siellä on monipuolinen kauppa, bensa-asema, posti, ravintoloita, hotelli, alko ja apteekin toimipiste.

Vierailija
4/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpisjärveltä on päivittäinen suora bussiyhteys Rovaniemelle, josta juna- ja lentoyhteys Helsinkiin.

Aika moni paikka on paljon enemmän korvessa.

Vierailija
5/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Kun ikää tulee lisää on palveluiden oltava lähellä.

Vierailija
6/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi tuohon. Etelä-Suomen pikkukaupungissa eläessä on kaikki max. parin kilsan päässä, eli kaupat, kahvilat, Alkot, kioskit, kirjasto, terveyskeskus, uimahalli, ravintolat... Ja toki kampaajat, käyttämäni on kotiovelta 200 m päässä. En suostuisi muuhun elämään, mutta erittäin hyvä, että joku asuu K-järvelläkin, pitäis varmaan kerran elämässään käydä poikkeamassa siellä...

Vierailija
7/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoin hiihtokohde Suomessa on vetää aurinkoisella kevätkelillä Mallan halki kohti rajapyykkiä.

Vierailija
8/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Terveys- ja kulttuuripalvelut on mulle aivan liian tärkeitä.

Vierailija
9/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Enkä halua tyttäreni muuttaisi pois minun luotani 15 vuotiaana

Vierailija
10/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuutta löytyy lähempääkin ihmisiä.

Vierailija
11/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin. Käynyt siellä useasti, myös vaeltamassa pari kertaa.

Vierailija
12/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, Suomessa on aika helppo asua "korvessa" niin että isoon kaupunkiin on lyhyt matka.

Esim. kaverin mökki on Tampereen keskustasta n. 30min ajomatkan päässä, pieni metsäjärvi, pelkkää metsää ympärillä.

Jos kaipaisin omaan rauhaan, en ymmärrä miksi lähtisin Kilpisjärvelle saakka, kun etelämmästäkin sitä löytyy...

Vierailija
13/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ihanaa. Mutten voisi töiden vuoksi :(

Vierailija
14/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan. Itselläni palvelut ovat 7 km päässä, ja riittää kyllä, kun ei autoa ole.

Vierailija
15/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, Suomessa on aika helppo asua "korvessa" niin että isoon kaupunkiin on lyhyt matka.

Esim. kaverin mökki on Tampereen keskustasta n. 30min ajomatkan päässä, pieni metsäjärvi, pelkkää metsää ympärillä.

Jos kaipaisin omaan rauhaan, en ymmärrä miksi lähtisin Kilpisjärvelle saakka, kun etelämmästäkin sitä löytyy...

Kyllä siitäkin varmaan joku lentokone menee yli juuri silloin kun on nukahtamassa. Ei ole kunnon rauhaa

Vierailija
16/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi, vaikka tuo paikka ihana onkin. Voisin viettää siellä pari viikkoa talvella, syksyllä ja kesällä, mutta en muuttaisi.

Eikä se kauppa mielestäni ollut kovin kummoinen, vaan aika äkkiä sen tarjonta alkaisi tylsistyttämään. Asun pääkaupunkiseudulla, mutta hyvin rauhallisella omakotitaloalueella ja täällä on sopivan rauhallista minulle. Lasten koulut ovat 5-10 km matkan päässä, lähin kauppa 5 km päässä ja ihan kaikki max. 15 km päässä. Työnikin on lähellä.

Vierailija
17/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin mielelläni 😊

Tosin työt olisivat suht kaukana eikä etätöitä pystyisi tekemään.

Joten etelässä pysyn työpaikan lähellä 🤷

13 ja 14v lapset ovat yläkoulussa n. 200km päässä. Asuvat siellä viikot, viikonloput ja lomat tietty kotona.

Ja siis asumme Etelä-Suomessa, heidän koulukin on etelässä....

Ps. Lasten koulussa oli sisarukset joiden koti oli Lapissa, viikonloput sukulaisten luona liki koulua, lomat pohjoisessa....

Vierailija
18/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muuttaisi. On täällä Kurikassakin hiljaista. 

Vierailija
19/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein tarvitset terveyspalveluita? Itse olen käynyt hammaslääkärissä vuosi sitten ja lääkärissä ehkä kolmisen vuotta sitten. Kulttuuririentoja en kaipaa.

Vierailija
20/54 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein tarvitset terveyspalveluita? Itse olen käynyt hammaslääkärissä vuosi sitten ja lääkärissä ehkä kolmisen vuotta sitten. Kulttuuririentoja en kaipaa.

Meidän perheessä esim viime vuonna piti käydä kuukauden sisällä kolme kertaa koronatestissä. Kaikille perheenjäsenille on myös laitettu kaksi koronarokotusta, kaikille eri päivinä. 

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän