Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nukutuslääkettä käytetään noin tunnin kestävässä leikkauksessa täällä Suomessa?

Vierailija
14.01.2022 |

Kiinnostaa, minkä niminen aine on kyseessä. Jos niitä on erilaisia, niin mitä eroja niillä on? Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tietää? Induktiossa eli nukuttamisessa käytetään tiettyjä lääkkeitä ja nukutuksen ylläpito tehdään joko anestesiakaasulla tai i.v anesteetilla.

Vierailija
2/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain koska läheinen oli tällaisessa leikkauksessa ja olen uteliaan kiinnostunut lukemaan erilaisten lääkkeiden ja muiden aineiden vaikutuksista esim. ihmisen käytökseen. Voiko tällaisilla nukutusaineilla olla vaikutusta ihmisen tunne-elämään hetkellisesti? Läheiseni oli leikkauksesta päästyään vielä tuntien ajan jotenkin emotionaalisesti kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain koska läheinen oli tällaisessa leikkauksessa ja olen uteliaan kiinnostunut lukemaan erilaisten lääkkeiden ja muiden aineiden vaikutuksista esim. ihmisen käytökseen. Voiko tällaisilla nukutusaineilla olla vaikutusta ihmisen tunne-elämään hetkellisesti? Läheiseni oli leikkauksesta päästyään vielä tuntien ajan jotenkin emotionaalisesti kylmä.

No kai sitä saa olla hetkellisesti tolaltaan, jos on juuri herännyt leikkauksesta, on kipuja ja sekavuutta. Vai mitä ihmeen tunteenpurkauksia sä siinä olit odottanut?

Vierailija
4/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on paikalla joku jolla on ilmavaivoja. Siitä sinulle putki nenään

Vierailija
5/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä heräämössä ja leikkaussalissa, ja juuri tästä syystä ei heräämössä anneta potilaiden puhua omaisten kanssa, koska ovat sekaisin lääkkeistä.

Vierailija
6/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa olla tolaltaan ja olisin ymmärtänyt tunnereaktiot oikein hyvin. Hän vaan oli jotenkin itselleen epätyypillisen tunteeton, mutta kaipa se kipulääkitys ja väsymys sen teki. Ei ollut kipuja eikä muuta siinä kohtaa.

Vierailija
7/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan syy on nyt joku muu. Miksi haluat tietää?

Vierailija
8/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö laittaa jonkun uneen tunniksi?

Vierailija
9/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla rikolliset aikeet mielessä?

Vierailija
10/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kuolee nukutukseen tai ei herää ikinä.

Ei kannattaisi suostua nukutukseen leikkauksissa.

Vierailija
11/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä heräämössä ja leikkaussalissa, ja juuri tästä syystä ei heräämössä anneta potilaiden puhua omaisten kanssa, koska ovat sekaisin lääkkeistä.

Uudet hoitajat antaa puhelimen potilaalle joka lääkkeistä.johtuen puhuu höpöjä,ja kohta omaiset soittaa langat kuumaba, että.mitä on tapahtunut. Potilast eivät edes muista koko heräämövaihetta lääkityksestä johtuen, jos on nukutettu.

Vierailija
12/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla rikolliset aikeet mielessä?

Tuo mullakin kävi mielessä. Syuntakeettomuus tms.

Vierailija
13/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tämä läheiseni outo olemus vielä kotiutumisen jälkeen oli syy tähän kysymykseen. Halusin vain lukea näiden aineiden mahdollisista sivuvaikutuksista vielä pitkään heräämisen jälkeen. Jos minulla olisi "joku muu syy", niin tuskin kyselisin täällä vauvapalstalla.

Vierailija
14/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä läheiseni outo olemus vielä kotiutumisen jälkeen oli syy tähän kysymykseen. Halusin vain lukea näiden aineiden mahdollisista sivuvaikutuksista vielä pitkään heräämisen jälkeen. Jos minulla olisi "joku muu syy", niin tuskin kyselisin täällä vauvapalstalla.

Ei, vaan miksi oikeasti kysyt?

Vierailija
15/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuollut vaikka olin kerran nukutettu. Herätessäni olin sillee what the fu. Ainiin mulla on elämä!

Vierailija
16/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sitten haluat tietää niiden lääkkeiden NIMIÄ ja eri vaikutuksia?? Epäilyttävää.

Vierailija
17/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelin laittaa omaan iltateeheni tietysti, höpsöt. Anteeksi, en tajunnut että sen kysyminen, mitä minulle tärkeään ihmiseen vastikään sairaalassa tuutattiin on väärin ja rikollista. Ehkä olen sitten vaan liian kiinnostunut asioista :(

Vierailija
18/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni kuolee nukutukseen tai ei herää ikinä.

Ei kannattaisi suostua nukutukseen leikkauksissa.

Ei tietenkään. Huomattavasti mukavampaa on kun vatsa tai rintakehä avataan ilman nukutusta.

Vierailija
19/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verenvuototaipumus niin ei nukuteta. Eka leikkaus 60-luvulla eetterillä , veritippaan jouduin. Korvaleikkaus ja nielurisaleikkaus puuduksella, nice. Olikohan lidocain puudutteena?

Vierailija
20/25 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarvitse yhtään mitään nimiä enää, jos täällä joku osaa kertoa ilman nimiäkin voiko näillä aineilla olla outo vaikutus ihmisen perusluonteeseen. Mutta antaapi olla, paha mieli tästä keskustelusta vain tuli. Anteeksi että olen utelias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi