kuinka usein teillä lapsi muualla hoidossa yötä?
Kommentit (44)
Esikoinen on 14-vuotias. Tais päästä mummolaan jo 2-vuotiaana ekan kerran yöksi, n. 0-3 kertaa vuodessa. Nykyään on muutaman kerran vuodessa kaverillaankin yötä.
Kuopus on 8-vuotias, pääsi mummolaan 3-vuotiaana ekan kerran, sama tahti, 0-3 kertaa vuodessa, eikä oikein ole sellaisia kavereita, joilla yökyläilisi.
Viimisen 14-vuoden aikana ollaan miehen kanssa vietetty kaksin koko yö n. 20 kertaa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:00"]No meillä on lapset 12v, 8v,5v,3v, 1,5v ja 3kk . Koko lapsilauma on mummilassa yötä 1-2krt kuukaudessa. Ja vanhimmat lapset kavereillaan 1-2 krt kuukaudessa. Ja todella harvoin itse pyydän ottamaan lapsia mihinkään yöksi (ehkä 1-3 krt vuodessa) . On hyvät välit isovanhempiin ja tykkäävät ottaa tytöt sinne :) Olen itse 30v ja mies 29v että älkää luulko että ollaan mitään teinejä :P
[/quote]
Kyllä minä teidät henkisesti teineiksi luokittelen jo tuon viestin perusteella.
[/quote] ja miksiköhän ihmeessä? Siksi koska isovanhemmat tykkäävät hoitaa lapsenlapsiaan?
Ei ole koskaan ollut, lapsi 7-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:00"]
No meillä on lapset 12v, 8v,5v,3v, 1,5v ja 3kk . Koko lapsilauma on mummilassa yötä 1-2krt kuukaudessa. Ja vanhimmat lapset kavereillaan 1-2 krt kuukaudessa. Ja todella harvoin itse pyydän ottamaan lapsia mihinkään yöksi (ehkä 1-3 krt vuodessa) . On hyvät välit isovanhempiin ja tykkäävät ottaa tytöt sinne :) Olen itse 30v ja mies 29v että älkää luulko että ollaan mitään teinejä :P
[/quote]
Isä on ollut 17 kun esikoinen syntyi. No ainakin olitte teinejä kun lapset saitte...
Lapsi on kolmevuotias ja ollut yökylässä kolmesti, mummolat on kaukana.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:00"]No meillä on lapset 12v, 8v,5v,3v, 1,5v ja 3kk . Koko lapsilauma on mummilassa yötä 1-2krt kuukaudessa. Ja vanhimmat lapset kavereillaan 1-2 krt kuukaudessa. Ja todella harvoin itse pyydän ottamaan lapsia mihinkään yöksi (ehkä 1-3 krt vuodessa) . On hyvät välit isovanhempiin ja tykkäävät ottaa tytöt sinne :) Olen itse 30v ja mies 29v että älkää luulko että ollaan mitään teinejä :P
[/quote]
[/quote] ja miksiköhän ihmeessä? Siksi koska isovanhemmat tykkäävät hoitaa lapsenlapsiaan?
[/quote]
Kolmen kuukauden ikäinen vauva kuuluu omien vanhempien luo yöksi.
Meillä 11-vuotias, koskaan ei ole ollut yötä hoidossa, mutta kouluiässä muutamia kertoja kaverilla yökylässä.
Taidatte moni valehdella. Teillä pennut yötäpäivää hoidossa milloin missäkin ja leikitte itsenäisiä.
lapset 13v 9v ja 6v ovat noin kerran tai kaksi vuodessa yötä pois. Esikoinen vähän useammin kun on kavereillaan.
Muksut 2v&1v ovat 1-3 kertaa kuussa ovat yön tai kaksi mummulassa.
Lapset 1,5v ja 4v.
Nuorempi ei ole ollut kertaakaan ja vanhempi kerran. Olimme miehen kanssa synnytyslaitoksella silloin :-D
Ä24
Meillä on 8v ollut kolme kertaa kaverilla yökylässä ja muuten lapset ovat enintään kerran vuodessa yötä toisessa mummolassa. En pyydä koskaan, joten lähtee ihan mummon pyynnöstä eikä hänkään oikein tosissaan saa yökylää järjestettyä. Lupaa kyllä lapsille ja kyselee heitä yökylään mutta kun pitäisi oikeasti järjestää asia, niin sitten ei ehdikään.
Ei meillä ole tarvetta lasten yökyläilyyn mutta lapset itse kyllä kovasti haluaisivat, joten heidän takiaan toivon, että mummo tajuaisi joskus toteuttaa suunnitelmiaan. Viime vuoden elokuussa olivat kaikki serkukset viimeksi yökylässä. Serkut tosin ovat joka kuukausi, kun vanhemmillaan on menoja. Sekin vähän harmittaa. Eikö koskaan tule mieleen, että joskus voisi olla toistenkin vuoro? Siksi ärsyttää täältäkin lukea, miten lapset ovat jopa joka toinen viikko mummolassa yötä kuin erolapset konsanaan. Onkohan näissäkin suvuissa niitä lapsia, jotka eivät koskaan pääse ja ehdi, kun toiset jatkuvasti vievät omine tarpeineen isovanhemman ajan? Perustellaan sitten vain päälle, että kun mummo niin kovasti nauttii lasten kanssa olemisesta eikä lainkaan suostuta näkemään, miten väsynyt ja kiireinen mummo saattaa olla näiden viikonloppujen jälkeen eikä mummokaan uskalla suoraan sanoa väsymystään siinä pelossa, että ei sitten näkisikään niitä lapsia niin usein.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:00"]No meillä on lapset 12v, 8v,5v,3v, 1,5v ja 3kk . Koko lapsilauma on mummilassa yötä 1-2krt kuukaudessa. Ja vanhimmat lapset kavereillaan 1-2 krt kuukaudessa. Ja todella harvoin itse pyydän ottamaan lapsia mihinkään yöksi (ehkä 1-3 krt vuodessa) . On hyvät välit isovanhempiin ja tykkäävät ottaa tytöt sinne :) Olen itse 30v ja mies 29v että älkää luulko että ollaan mitään teinejä :P
[/quote]
[/quote]
Kolmen kuukauden ikäinen vauva kuuluu omien vanhempien luo yöksi.
[/quote] Ei nuorin tietenkään ole yötä muualla:D Viimeviikonloppuna oli illan mummilassa kun olimme miehen kanssa ravintolassa syömässä hääpäivän kunniaksi.
Kaksi kertaa oli. Tein heti selväksi että mun me not on menty muutamaksi vuodeksi ja en edes halunnut.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:42"]
Kaksi kertaa oli. Tein heti selväksi että mun me not on menty muutamaksi vuodeksi ja en edes halunnut.
[/quote] mummolat oli kaukana enkä olis uskonut kummallekaan yöksi.
Mummola ihan vieressä. 3 v joka toinen viikko yö kyläily jos mummo itse tahtoo.
3-4kertaa vuodessa mummolla ja ukilla. 7v ja 4v
Kolmevuotias n. kerran per kk. Tuttu ja rakas mummila. Hyvää harjoitusta itsenäistymiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 23:00"]Kolmevuotias n. kerran per kk. Tuttu ja rakas mummila. Hyvää harjoitusta itsenäistymiseen.
[/quote] Öh? Kolmevuotiaana pitää alkaa harjoitella itsenäistymistä?
8v ollut ehkä kuusi-seitsemän yötä ollut pois kotoa (muutaman kerran isovanhemmilla, kerran tädin luona yökylässä, kerran kaverilla ja sit yöeskarissa).