Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetunto ei kestä hoitovapaalla oloa!

Vierailija
10.05.2015 |

Olen nyt hoitovapaalla ollessani menettänyt muutamassa kuukaudessa omanarvontuntoni kokonaan. Tuntuu ettei ole mitään kiinnostavaa puhuttavaa kenellekään eikä millään ole väliä. Onneksi syksyllä pääsen taas töihin pätemään!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja kyllä viihdyn usein hyvin lapsen kanssa, mutta ei se auta tähän itsetunto-ongelmaan. Ehkä jos olisin hyvä ja jaksava kotitöissä, kestäisin tätä paremmin. Nyt saan vain joka päivä kuunnella miehen valitusta siitä, miten en saa vähäisiäkään kotitöitäni hoidettua kunnolla. Ap

Vierailija
22/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:19"]

Missäs se itselläsi on? Olisko ulkonäkö parempi vaihtoehto? Ap

[/quote]

Mulla mun itsetunto on persoonassa. Tuntuu aika pahalta puolestasi, mutta toivottavasti työnteko auttaa oloosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on vain yksi monista äitiys- ja lapsivastaisista ketjuista, joita palstalle on trollattu nimenomaan äitienpäivän takia. Köyhä elämä monella.

Vierailija
24/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:00"]Olen surkea kaikissa kotitöissä ja koen ne järkyttävän tylsinä. Ehkä sekin vaikuttaa tähän hajoamisen tunteeseen. Ja se, etten saa nukkua tarpeeksi. Ap
[/quote]

Ajattelitko että saat sitten nukkua enemmän kun palaat töihin? Lapsiko lopettaa silloin yövalvomisen ?Millä logiikalla lapsi tai sinä nukkuisitte silloin nykyistä enemmän?

Vierailija
25/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että kerrottaessa, että halutaan töihin, haukutaan. Samoin kun kerrotaan, että haluaa hoitaa lasta kotona. Näinkö katkeria akkoja täällä on? Hyvä vaan, että pysytte kotona pilaamasta työpaikkojen ilmapiiriä. Ap:lle tsemppiä! Syksyllä taas töihin ja muunkinlaista sisältöä elämään. Ei siinä ole mitään väärää haluta muutakin.

Vierailija
26/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on se kauheeta kun äiti kaipaa työelämään, käyttämään aivojaan ja koulutustaan, joka verovaroilla maksettiin.
Yksikään ei tässä ketjussa ole ehdottanut ratkaisuksi, että mies jäisi joksikin aikaa hoitovapaalle. Kyllähän kaikki tajuavat, että kotona olo ja pienen lapsen hoito on liian tylsää isälle. Miehen on päästävä kotoa pois ja työelämään keskustelemaan fiksuja saman alan ihmisten kanssa, mutta äidin on nautittava hiekkakakuista, pyllyn pesusta ja ei vielä edes puhua osaavan lapsen seurasta päivästä toiseen.
Ei se niin vain mene. Kyllä monen äidinkin aivot tarvitsevat muitakin virikkeitä, että elämä maistuu arjenkin keskellä.
Ota ap selvää mitä kaikkea lapsen kanssa voi harrastaa ja touhuta teidän kaupungissa. Erilaista toimintaa on yllättävän paljon ja pääset lapsen kanssa pois kotoa.
Kun palaat töihin niin suosittelen siivoojan hankintaa, että jää aikaa muuhunkin kuin kotitöihin. Ei se sun mies aio kuitenkaan siinä enempää auttaa ja loppuupahan sen jäkätys.

Vierailija
27/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:32"]

Huhhuh, naiset on kyllä melkoisia. Suorittamista ja pätemistä koko elämä. Oma paikka maailmassa löytyy vain laukkujen, tuplatutkintojen ja asiantuntijaroolien kautta. Ei mitään kykyä nauttia edes omasta perheestä ja vapaa-ajasta, koska kaikki peilataan sen mukaan, mitä arvellaan muiden ajattelevan. Hienoa.

[/quote]

Ai kaikki saavutukset on vain muita varten? Mä ainakin meikkaan näyttääkseni paremmalta kun itse katson itseäni peilissä, haluan edetä työssä jotta itse saisin mahdollisimman paljon osaamistani ja kykyjäni käyttöön ja haluan kasvattaa lapsenu hyvin, jotta itse tuntisin tehneeni kaikkeni äitinä. Laukuista en niin perusta, mutta kyllä niidenkin pitää olla asianmukaisia ja mieluiten omaa silmää miellyttäviä (esim. nahkaisia, ei vaikkapa Alepan kassia). 

Vierailija
28/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:32"]

Huhhuh, naiset on kyllä melkoisia. Suorittamista ja pätemistä koko elämä. Oma paikka maailmassa löytyy vain laukkujen, tuplatutkintojen ja asiantuntijaroolien kautta. Ei mitään kykyä nauttia edes omasta perheestä ja vapaa-ajasta, koska kaikki peilataan sen mukaan, mitä arvellaan muiden ajattelevan. Hienoa.

[/quote]

Ai kaikki saavutukset on vain muita varten? Mä ainakin meikkaan näyttääkseni paremmalta kun itse katson itseäni peilissä, haluan edetä työssä jotta itse saisin mahdollisimman paljon osaamistani ja kykyjäni käyttöön ja haluan kasvattaa lapsenu hyvin, jotta itse tuntisin tehneeni kaikkeni äitinä. Laukuista en niin perusta, mutta kyllä niidenkin pitää olla asianmukaisia ja mieluiten omaa silmää miellyttäviä (esim. nahkaisia, ei vaikkapa Alepan kassia). 

[/quote]

Haluat näyttää sellaiselta, mitä muut pitävät hyvännäköisenä, ja saat siitä itsellesi hyvän mielen. Haluat samastua laajalti arvostettuihin menestyviin ja urasuuntautuneisiin ihmisiin, jotta saat itsellesi itsetuntoboostin. Laukun pitää olla asianmukainen, eli sellainen, joka viestii muille sinun arvokkuuttasi, jotta voit kokea itsesti hyväksi tyypiksi.

Näkökulmasta riippuu, teetkö noita asioita itseäsi vai muita varten.

Vierailija
29/29 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat jo isompia, mutta en kadu yhtään, että menin töihin heti, kun lapset olivat noin vuoden ikäisiä. Ja ovat rakkaita, ovat parasta, mitä minulle on tapahtunut, mutta silti. Niin, opiskelua jatkoin yliopistossa heti toisen synnyttyä. Tietenkin hyvin vapaamuotoisesti. Muutaman kerran piti ottaa vauva mukaan johonkin pienryhmäseminaariin. Ei elämä ja ura lopu lastentekoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi