Älä osta alle 700 euron polkupyörää !
"Parilla sadalla eurolla ei valitettavasti saa kunnollista pyörää. Siinä ei ole riittävän hyviä osia. Jos ajatellaan laakereita, ne on monesti heikkoja, samoin kuin tiivisteet".
Esimerkiksi vähän pidemmälle työmatkalle, niin kyllä ne hinnat kelvollisissa pyörissä lähtee tuolta 700–800 eurosta. Tuonne tuhanteen euroon saakka saa arki- ja työmatkapyöräilyn kannalta paremman pyörän.
Kommentit (26)
Mä ostin pyörän noin kahdellasadalla joskus kymmenen vuotta sitten. Hyvin tuo toimii minun työmatkoissa.
Itsellä on 1500€ pyörä, en ostaisi koskaan alle 1000€ polkupyörää.
Vain köyhät ajelee alle tonnin fillarilla.
Mä voin myydä sulle monta pyörää 700e kpl hintaan. Sano vaan montako otat niin haen kaupasta halvimpia fillareita niin monta kun otat. :)
Ei se hinta latua tee.
Sama. Käytetty Helkama 12-vuotta sitten ostettu. Oli jo silloin jonkun mummon vanha. Ei vaihteita. Edelleen priimakuntonen.
Pojalle olen joutunut joka vuosi melkein uuden pyörän ostamaan. Yksi varastettiin. Vaihteet, jarrut.. Aina jotain hajalla, ohhaustanko vääntyny tms. Kovassa käytössä tosin on. Nyt pitäis taas uus ostaa. Oiskin joku kestävä!
Minä maksoin K2:n pyörästä 200 euroa, ovh oli jotain 600 euron pintaan. Alennuksesta ostin, oli edellisen vuoden malli niin sai halvalla. Ja ihan hyvin on pelittänyt.
Mulla on 7 fillaria, mikään ei ole maksanut alle 1500 euroa. Ison miehen ei pidä ajaa vaarallisilla fillareillla.
-Bias-
Tuolla hinnalla saa jo superhyvän sähköpyörän !
Joo ei ainakaan mitään bilteman tai anttilan pyörää kannata ostaa. Mutta, hyvän voi saada esim ulkomailta tilaamalla edullisestikin, itselläni on 400euron brittipyörä ja on todella hyvä hintaansa nähden!
Olen koko ikäni ajanut halppispyörillä, eivät ne ole alle koskaan hajonneet ja olen ajatellut niiden olevan ihan yhtä hyviä kuin kalliitkin pyörät. Nyt kuitenkin ostin pitkää työmatkaa varten tonnin huippufillarin ja ei voi kuin sanoa ettei paluuta vanhaan ole!
Ajan Helkamalla, jonka sain uutena kuudennella luokalla. Ei varmasti ollut edes 200e. Sillä ajoin kouluun ja tallille, myöhemmin töihin. Talvisin en aja, mutta muuten pyörä on ollut aktiivikäytössä. Perushuolto on tehty keväisin. Osia ei ole tarvinnut vaihtaa kuin renkaita (puhjennut, kovettuneet) Edelleen käyttökunnossa, siisti, ei vikoja. En todellakaan ostaisi 700e pyörää, jos tämä hajoaisi. Vain idiootti ostaa senhintaisenpyörän, jos harrastus rajoittuu työmatkoihin...
Niin ja täytän kohta 27 eli ihan kestävä konkeli on ollut
Autoilijana en huutelisi paljon , että ei kannata ostaa kallista pyörää. Kun kalleinkin pyörä muutamassa kuukaudessa maksaa itsensä takaisin jos luopuu autoilusta.
Väittäisin näin ettei kannata ostaa yli 100 euron pyörää. Kannattaa muutenkin tilata se ulkomailta. Miksi antaa rahaa suomalaisille ryöväreille?
300e Insera palvellut 7v. Kiitos riittää minulle hyvin. Ehkä se tonnin poljin olisi vielä kevyempi polkea, mutta kevyt on tämäkin. En minä ole minnekkään Tour de Francelle lähdössä. Pitkää matkaa päivittäin edestakaisinpolkevalle tai ktiiviharrastajalle varmaa on hyvä, mutta ihan turha mussuttaa, ettei alle 700e pyörää kannattaisi hankkia. Voihan sitä toki laittaa +1000e pyörään, jota käyttää kesällä 5km työmatkaan (jos ei sada tai tuule liikaa). Aina on näitä ihmisiä, joilla kaiken on oltava parasta laatua ja tili on sitten punaisella.
Mulla oli hyvä kallis pyörä, mutta se varastettiin. nykyinen on niin vaatimaton tusinatavara, ettei tartte voroa pelätä. Hyvää pyörää on kova ikävä, mutta en raaski tehdä ostoksia varkaille.
Ap yrittää vaan että me ostetaan arvokkaat pyörät ja sitten se voi pakun kanssa hakea ne meiltä!!
Tuo pyörä millä ajan, maksoi tuon 800 euroa. Olen ollut tyytyväinen. Runko kesti jopa 7 vuotta ennen kuin katkesi. Bilteman pyörät ei kestä kuin maksimissaan sen vuoden.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:15"]
Tuo pyörä millä ajan, maksoi tuon 800 euroa. Olen ollut tyytyväinen. Runko kesti jopa 7 vuotta ennen kuin katkesi. Bilteman pyörät ei kestä kuin maksimissaan sen vuoden.
[/quote]
Siis katkeaako 800 euron pyörän runko?
Jaa, hyvin on tuolla parinkympin fillarilla ajeltu jo 10 vuotta.
En ikinäkään laittaisi yli 200 euroa pelkkään pyörään.