Älä osta alle 700 euron polkupyörää !
"Parilla sadalla eurolla ei valitettavasti saa kunnollista pyörää. Siinä ei ole riittävän hyviä osia. Jos ajatellaan laakereita, ne on monesti heikkoja, samoin kuin tiivisteet".
Esimerkiksi vähän pidemmälle työmatkalle, niin kyllä ne hinnat kelvollisissa pyörissä lähtee tuolta 700–800 eurosta. Tuonne tuhanteen euroon saakka saa arki- ja työmatkapyöräilyn kannalta paremman pyörän.
Kommentit (26)
Nuo 20-30 vuotta vanhat pyörät voivat olla ihan kestäviä ja hyviä, eikä siis voi verrata niitä siihen, jos nyt ostaa kaupasta uuden pyörän.
Minullakin oli Nopsa-pyörä, jolla ajoin 20 vuotta.
Sen jälkeen ostin 200 euron pyörän ja allekirjoitan tuon lehtikirjoituksen. Pyöräilen siis joka päivä, paitsi talvisaikaan. Mitä tuolle pyörälle kuuluu parin vuoden käytön jälkeen:
-ruostunut
-eri osat on irtoilleet ja on pitänyt ruuvata ja korjauttaa
-kuten tuossa lehtijutussa mainitaan niin laakerit ei kestä ja minulla uusittiin juuri etupyörä
Eli kyllä, jos ostat pyörän uutena, se voi olla tehty halpatuotannolla niin, että et saa 200:lla kestävää pyörää. Sen sijaan jos ostat jonkun vanhan pyörän, jotka on valmistettu silloin, kun pyöristä vielä tehtiin kestäviä, voi olla, että sellainen kestää paremmin.
Itse rullailen 5 euroa maksaneella mummopyörällä. Ei vaihteita, helvetisti jousia satulassa ja kevyt polkee. Renkaat alkaa oleen jo vähän haperot kun ne on 30 vuotta vanhat mutta kyllä niillä tän kesän ajelee.
Mun auto maksoi 500e, en ehkä laittaisi pyörään edes puolia tuosta
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:15"]Tuo pyörä millä ajan, maksoi tuon 800 euroa. Olen ollut tyytyväinen. Runko kesti jopa 7 vuotta ennen kuin katkesi. Bilteman pyörät ei kestä kuin maksimissaan sen vuoden.
[/quote]
Ei ole kyl ikinä katkennut runko yhdestäkään meidän pyöristä, vaikka halpispyöriä ovat olleet. Lähinnä tarkoitan lapsen pyöriä, kun niitä on iän mukaan pitänyt vaihdella. Minulla on 18 vuotta vanha Hobby Hallista ostettu hyvin edullinen pyörä ja pelittää edelleen hyvin. Toisaalta en ole koskaan edes kuullut tai nähnyt, että runko katkeaa, joten....no jätänpä sanomatta.
Poliisien huutokaupoista ja kierrätyskeskuksista saa edullisia fillareita.
Minulla oli teininä 40 vuotta vanha vaihteeton helkama, ja se on paras pyörä jolla olen ikinä ajanut. Sain sen mummon jäämistöstä, enkä olisi ikinäpäivänä vaihtanut sitä uuteen romuun, edes 800 euron arvoiseen. Nykyään alla on appivanhemmilta saatu vaihteeton pyörä joka toimii myös moitteettomasti. Ei pyörän tarvitse olla kallis, mielestäni vanhat pyörät, vaihteettonat siis, ovat moninkertaisesti parempia kuin uudet. Eikä tarvitse pelätä varastamista niin paljon.