Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kieliä opiskelet Duolingossa?

Vierailija
14.01.2022 |

Minä opiskele norjaa, saksaa ja walesia. Norja menee iisisti näin kaksikielisenä, saksaa opiskelin koulussa, mutta olen unohtanut kaiken. Hyvin se on kyllä alkanut palautua. Wales on vaikeinta, mutta joidenkin sanojen kohdalla englannista on apua. Olen Walesin kanssa vasta siinä kohdassa, jossa ei tarvitse itse vielä kirjoittaa mitään, joten se ei vielä ole ylivoimaisen vaikeaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaa lähinnä siksi, että pysyisi muistissa. Aikanaan seurustelin italialaisen kanssa, jonka vuoksi oli pakko oppia, koska perheensä ei osannut englantia. Suhde on ohi, mutten muistele pahalla. Kiva osata vähän "erikoisempaa" eurooppalaista kieltä, vaikkei maan ulkopuolella olekaan juuri hyödyksi.

Vierailija
22/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaa, takana yli vuoden putki jo - ja ruotsin ja venäjän olen ladannut myös mutta vähemmällä harjoittelulla ne ovat olleet. En jaksa opetella niitä kyrillisiä aakkosia lainkaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin jo kaikki läpi, mitä viime kesään mennessä oli tarjolla (paitsi joku klingon tms). Vaihdoin Dropsiin.

Vierailija
24/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin jo kaikki läpi, mitä viime kesään mennessä oli tarjolla (paitsi joku klingon tms). Vaihdoin Dropsiin.

Mikä tuo Drops on? Kannattaako tutustua? Itse pidän kyllä duolingosta, enkä ole kaltaisesi kielinero, eli opittavaa riittää.

Vierailija
25/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo Drops on? Kannattaako tutustua? Itse pidän kyllä duolingosta, enkä ole kaltaisesi kielinero, eli opittavaa riittää.

Drops on myös kielten opiskeluun tarkoitettu app (käsittääkseni norjalainen). Sitä on kuvailtu sanoin "se mitä duolingosta piti tulla". Kannattaa ainakin kurkata. Omalta kannaltani ainoa miinus on ollut se, että ilmaisversiossa pystyy harjoittelemaan vain 5 min joka 10:nes tunti (paitsi, jos katsoo mainoksia, niin 1 min per mainos lisää).

Vierailija
26/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Drops on myös kielten opiskeluun tarkoitettu app (käsittääkseni norjalainen). Sitä on kuvailtu sanoin "se mitä duolingosta piti tulla". Kannattaa ainakin kurkata. Omalta kannaltani ainoa miinus on ollut se, että ilmaisversiossa pystyy harjoittelemaan vain 5 min joka 10:nes tunti (paitsi, jos katsoo mainoksia, niin 1 min per mainos lisää).

No tuo kuulostaa vähän rasittavalta. Duolingoon maksoin sen plussa-asiakkuuden, niin opiskelu siellä muuttui huomattavasti hauskemmaksi.

Vierailija
27/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo kuulostaa vähän rasittavalta. Duolingoon maksoin sen plussa-asiakkuuden, niin opiskelu siellä muuttui huomattavasti hauskemmaksi.

Onhan se, mutta ymmärrettävää yrityksen kannalta. Maksamalla saisi kaikki auki heti ilman rajoituksia, mutta en ole vielä sitä päätynyt tekemään. Noin 70e/vuosi taisi olla hinta.

Vierailija
28/28 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaa. Ihana kieli! Välillä muistelen ruotsia ja saksaa. Juuri tuli vuosi täyteen. Ilmainen versio on hyvin riittänyt.