Mies välttää yhteydenpitoa mystisesti, vaikka lupaili kaikkea
Hei,
Olen nuori, 24 v. nainen ja tutustuin netin kautta alkukeväällä erääseen mukavantuntuiseen, hellään mieheen. Mies on 31-vuotias. Tapasimme alkukeväällä, ja ihastuimme pian toisiimme. Mies oli herkkä, tunteellinen ja rakastava. Hän sanoi, että olen kaunis, ihana, fiksu ja söpö ja jopa että haluaisi hankkia lapsen kanssani (mielestäni se kuulostaa hieman oudolta lyhyen tapailun jälkeen). Hän mainitsi lapsihaaveen useita kertoja näiden muutaman kuukauden aikana. Han oli ehkä vähän masentunut, ja oli työtön. Nyt hieman yli kuukausi sitten yhteydenpito harveni. Toukokuun aivan alussa hän sanoi, että oli tutustunut yhteen toiseen. Olin luonnollisesti surullinen ja pettynyt. Kyseinen mieshän oli ihmetellyt, miten oli ansainnut "noin upean naisen" kuin minä (omasta mielestäni olen ihan tavallinen), ja ollut selvästi ihastunut/rakastunut. Parin päivän päästä siitä, että mies ilmoitti tutustuneensa toiseen, hän lähetti keskellä aamuyötä viestin. Hän kirjoitti, ettei pysty nukkumaan ja että miettii kumman meistä valitsee. Sanoin että hänen on päätettävä pian, ja valittava vain jompikumpi. Inhoan kaksinaamaisia miehiä. Seuraavana päivänä mies sanoi, että oli valinnut minut ja että rakastaa minua. Hänesta ei siltikaan kuulunut moniin päiviin mitään, vaikka itse olen lähettanyt joitain viestejä hänelle, ja kaikki sovitut tapaamiset peruuntuivat aina. Silti hän sanoi vain noin viikko sittenkin, että haluaisi kovasti lapsen kanssani. Mietin, mitä tällaisen miehen päässä liikkuu, ja valehteleeko hän päin naamaa minulle? Nyt häneen ei saa mitään yhteyttä, ja mietin, onko hän vaan sen uuden kultansa kanssa ja jätti minut kuin rukkasen vaikka oli puhunut juuri vaikka mitä. Mietin myös, onko hän ehkä epätasapainoinen mieleltään. Mikä tällaisella miehellä voi olla? Minusta tuntuu, että olen itse henkisesti kypsempi kuin hän, vaikka olen paljon nuorempi. Minun pitäisi ilmeisesti luovuttaa, ja etsiä luotettavaa miesseuraa. Vaikka olenkin todella ihastunut tähän mieheen.
Kommentit (31)
Kiitos vastauksista. Olen edelleen todella surullinen tämän tapauksen takia, sillä mies oli todella ihana ja empaattinen. Salapoliisityön avulla sain selville, että mies todellakin nyt seurustelee sen toisen naisen kanssa (tämä nainen on amerikkalainen ja heillä on kaukosuhde). :( Hän ei vastaa viesteihini ja on ilmeisesti huumassa tuosta uudesta rakkaudestaan. :( Olen todella murtunut, koska tunsin miestä kohtaan paljon. Mutta en tiedä, tuleeko miehen ja tuon amerikkalaisen suhde kestämään koska se on kaukosuhde. Kirjoitin myös tuon naisen kanssa saatuani selville hänet. Olen todella murtunut ja toivon, että pääsen tästä yli. Toivon myös, että tulen löytämään ihanan miehen joka oikeasti rakastaa minua ja haluaa sitoutua minuun, eikä petä. Mutta kuten sanoin, tulee kestämään kauan, ennen kuin pääsen tästä yli. Tunsin niin paljon tuota miestä kohtaan.
t. Ap
Haluan vielä lisätä, että mies olisi tosiaan ollut valmis hankkimaan kanssani lapsen jo tänä keväänä (ehdotti nimittäin sitä). Nyt mietin vain onko minussa jokin vika kun mies valitsi amerikkalaisen minun sijaani :( Itsetunto on nollassa. Mies on suomenruotsalainen ja häntä ilmeisesti kiinnostavat kuitenkin enemmän ulkomaalaiset naiset kuin suomalaiset kuten minä. :(
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:34"]
Haluan vielä lisätä, että mies olisi tosiaan ollut valmis hankkimaan kanssani lapsen jo tänä keväänä (ehdotti nimittäin sitä). Nyt mietin vain onko minussa jokin vika kun mies valitsi amerikkalaisen minun sijaani :( Itsetunto on nollassa. Mies on suomenruotsalainen ja häntä ilmeisesti kiinnostavat kuitenkin enemmän ulkomaalaiset naiset kuin suomalaiset kuten minä. :(
Ap
[/quote]
Voit pitää itseäsi voittajana kun pääsit tuosta eroon!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:45"]
Joo, ilmeisesti kannattaa unohtaa koko mies. Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta! Saa kuitenkin kommentoida edelleen, jos on jotain teoriaa siitä, mitä tällaisen miehen mielessä liikkuu (joka on jopa valmis tulemaan isäksi!) Ihmettelen vain, mistä tuollaisia kaksinaamaisia miehiä sikiää? Tämä mies jää täydeksi mysteeriksi, kun puhui kaikkea kaunista (jopa lapsen hankkimisesta) ja sitten katosi. Toivon, että löydän vielä rehellisen ja aidon miehen. Mielestäni petolliset miehet ansaitsisivat olla kokonaan ilman naista.
[/quote]
Niin, helppo hommahan se isyys hänelle olisi, luultavasti Kela maksaisi elaritkin. Ymmärrätkö? Ei mies ole vielä luvannut muuta kuin, että sulla vois olla vauva, joka on hänen. Se ei ole vielä paljon, se ei itseasiassa ole paskaakaan, jos vielä tietää, ettei elareihinkaan ole varaa.
Katsos, jos vaikka kokeilisittekin yhteiselämää, niin ei miehen tarvitsis siinä mihinkään sitoutua ja hän tietää sen itsekin, koska "kun hänellä on tää masennus, niin se sitten esti mua kestämästä tollasta ahdistavaa parisuhde-elämää/pikkulapsiaikaa/mitä tahansa." Hän siis voi aina vedota noin. Mutta totta hemmetissä semmoinen punaposkinen "oma" kersa ois mukava, ja mitä pöllömpi ( = kiltimpi, hampaattomampi, sori) äiti, sitä enempi tajuais antaa mun tavata sitä lasta, silloin kun mua huvittaa.
Tää ois musta makeeta elämää.
Näin se mies ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:27"]...Kirjoitin myös tuon naisen kanssa saatuani selville hänet...
t. Ap
[/quote]
Mitä kirjoitit kys. naiselle ja vastasiko hän sinulle mitään?
Kirjoitin hänelle facebookissa yksityisviestinä, että olen 24 v. nainen Suomesta ja x (mies) on miesystäväni. Kysyin, tunsiko nainen tämän miehen ja mikä heidän suhteensa oli. Nainen vastasi, ja kertoi, että hän ja mies seurustelivat ja että he olivat seurustelleet netin kautta jo maalis-huhtikuun vaihteesta lähtien. :( Kirjoitin naiselle, että minäkin olin seurustellut miehen kanssa ja mm. että mies oli ehdottanut lapsen hankkimista kanssani. Ja että mies oli vielä pari päivää sitten sanonut minulle, että minä olen hänen tyttöystävänsä, että olen hänelle tosi tärkeä ja että hän rakastaa minua. Nainen oli yllättynyt näistä.
Ap
Ap ei millään pahalla mutta oletko vähän yksinkertainen ?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:45"]Joo, ilmeisesti kannattaa unohtaa koko mies. Kiitos kaikille vastauksista ja tuesta! Saa kuitenkin kommentoida edelleen, jos on jotain teoriaa siitä, mitä tällaisen miehen mielessä liikkuu (joka on jopa valmis tulemaan isäksi!) Ihmettelen vain, mistä tuollaisia kaksinaamaisia miehiä sikiää? Tämä mies jää täydeksi mysteeriksi, kun puhui kaikkea kaunista (jopa lapsen hankkimisesta) ja sitten katosi. Toivon, että löydän vielä rehellisen ja aidon miehen. Mielestäni petolliset miehet ansaitsisivat olla kokonaan ilman naista.
[/quote]
Enpä usko että hän olisi ollut valmis isäksi, tuskin edes ymmärtää mitä se tarkoittaisi. Todennäköisesti käyttää lausetta pitääkseen naiset kiinnostuneina itsestään (ei ole normaalia alkaa puhua lapsista noin lyhyen tuttavuuden jälkeen, kuten itsekin tajuat. Ei myöskään ole normaalia ilmoittaa miettivänsä sinun ja jonkun toisen välillä; millainen alku suhteelle se olisi, että mies armollisesti ilmoittaa valitsevansa sinut? olet niin nuori että kannattaa etsiä se mies jika on hulluna sinuun ja päincastoim.
Millä lailla yksinkertainen? Olen varmaan, ja tällä hetkellä ajatukseni ovat tuossa miehessä ja ajattelen vain häntä. :( Olen joskus vähän ruusunpunaisia ajatuksia maalaava mutta esim. minustakin miehen ehdotus lapsen hankkimisesta ei ollut realistinen, koska hän on työttömänä ja oltiin seurusteltu niin vähän aikaa jne. Ehkä senkin takia ajatukseni kuulostavat todella tyhmiltä nyt, koska olen edelleen tosi ihastunut mieheen. Mutta millä lailla olen mielestäsi yksinkertainen, haluaisitko selittää vähän tarkemmin?
Ap
Kyllä me seurusteltiin. Minulle tuli aivan yllätyksenä että mies oli löytänyt toisen, kun oli vielä muutamaa päivää aiemmin sanonut että rakastaa minua ja haluaa lapsenkin kanssani. Ja sitten mies lopetti kokonaan yhteydenpidon.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:01"]
Kirjoitin hänelle facebookissa yksityisviestinä, että olen 24 v. nainen Suomesta ja x (mies) on miesystäväni. Kysyin, tunsiko nainen tämän miehen ja mikä heidän suhteensa oli. Nainen vastasi, ja kertoi, että hän ja mies seurustelivat ja että he olivat seurustelleet netin kautta jo maalis-huhtikuun vaihteesta lähtien. :( Kirjoitin naiselle, että minäkin olin seurustellut miehen kanssa ja mm. että mies oli ehdottanut lapsen hankkimista kanssani. Ja että mies oli vielä pari päivää sitten sanonut minulle, että minä olen hänen tyttöystävänsä, että olen hänelle tosi tärkeä ja että hän rakastaa minua. Nainen oli yllättynyt näistä.
Ap
[/quote]
Ettehän te seurustelleet miehen kanssa? Ymmärrän, että olet loukattu, mutta miksi pitää masentuneen elämää alkaa sabotoida noin?