Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään IF yhtiöt terveyskuluvakuutusta?

Vierailija
14.01.2022 |

Siis miten ja mihin sitä saa käyttää? Mulla on sellainen (tämä on aikanaan tullut valuutuspaketissa eli siksi en ole niin perehtynyt siihen) ja en ole saanut selvää vastausta vaikka olen soittanut nyt kolmesti asiakaspalveluun.

Kun kysyn että missä asioissa tätä saa käyttää, niin vastauksena ympäripyöreää ”ei etukäteen sitä osata sanoa” tai ”se on tapuskohtaista”. Sen verran sain tietoa että isommissa asioissa pitää pyytää joku ennakkopäätös? Tai tehdä vahinkoilmoitus.

Tää on nyt eka kerta kun tarvisin sitä vakuutusta jota olen maksanut pitkään. Ja saakeli asiakaspalvelu ei kerro että mihin ja missä tapauksissa sitä voi käyttää. Ja KYLLÄ, olen lukenut valuutusehdot eikä vastausta löytynyt.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani kävi kesällä 2020 pyöräilytapaturma ja käden luu murtui. Hänen piti ensin tehdä tapatumailmoitus (IF) ja liitteeksi tietysti lääkärinlausunto. Sitten laskut jotka on maksanut ensin itse, sinne vain kuittia ja läpyskää menemään. Maksut ensiapukäynnistä ja lääkärikäynneistä.

Myös fysioterapia meni kokonaan vakuutuksesta. Ei tavinnut maksaa itse etukäteen kun fyssari 15 kerran käyntimääräys lähetettiin sinne vakuutusyhtiölle. Fysioterapeutti saa siitä lomakkeen jonka kautta laskutti vakuutusyhtiötä suoraan.

Siellä oli puhelimessa asiakapalvelija joka neuvoi, että lääkkeetkin saa kuittia vastaan takaisin. Ei tavittu mitään erillistä lääkärinmääräystä siitä liitteeksi. Myöhemmin tuli esille että olisivat kaatumisessa kadonneet aurinkolasitkin korvanneet, mutta niihin ei sitten tullut korvausta haettua.

Eli neuvoisin laittamaan ihan mitä tahansa kustannuksia sinulle on vahingosta koitunut, mainitsemaan niistä ja tarvittaessa kuitteja mukaan. Siellä kyllä selvittävät minkä voivat korvata ja mitä ei. Mutta jäi kyllä käsitys että kaikenlaista näyttävät korvaavan.

Vierailija
2/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisollani kävi kesällä 2020 pyöräilytapaturma ja käden luu murtui. Hänen piti ensin tehdä tapatumailmoitus (IF) ja liitteeksi tietysti lääkärinlausunto. Sitten laskut jotka on maksanut ensin itse, sinne vain kuittia ja läpyskää menemään. Maksut ensiapukäynnistä ja lääkärikäynneistä.

Myös fysioterapia meni kokonaan vakuutuksesta. Ei tavinnut maksaa itse etukäteen kun fyssari 15 kerran käyntimääräys lähetettiin sinne vakuutusyhtiölle. Fysioterapeutti saa siitä lomakkeen jonka kautta laskutti vakuutusyhtiötä suoraan.

Siellä oli puhelimessa asiakapalvelija joka neuvoi, että lääkkeetkin saa kuittia vastaan takaisin. Ei tavittu mitään erillistä lääkärinmääräystä siitä liitteeksi. Myöhemmin tuli esille että olisivat kaatumisessa kadonneet aurinkolasitkin korvanneet, mutta niihin ei sitten tullut korvausta haettua.

Eli neuvoisin laittamaan ihan mitä tahansa kustannuksia sinulle on vahingosta koitunut, mainitsemaan niistä ja tarvittaessa kuitteja mukaan. Siellä kyllä selvittävät minkä voivat korvata ja mitä ei. Mutta jäi kyllä käsitys että kaikenlaista näyttävät korvaavan.

Joo tapaturmissa tuo vahinkoilmoitus on selkeä. Mutta entä jos ei ole tapaturmaa? Vaan esim että on huimannut ja pyörtynyt? Saako tuota lähteä tutkimaan vakuutuksen piikkiin?

Ihan käsittämätön tuo IF asikaspalvelu. Vakuutusyhtiötä en voi vaihtaakaan, joten nyt mulla on sit vakuutus josta maksan ja jota en voi käyttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

If on kyllä melko kehno asiakaspalvelultaan.

Vierailija
4/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen myöntäjä (vakuutusyhtiö) toki toivoo että sitä vakuutusta ei kukaan käytä koskaan, mutta maksaa siitä silti!

Vierailija
5/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiän tarkoitus on omistajilleen voittoa, ei maksaa korvauksia.

Vierailija
6/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sairaskuluvakuutus vai tapaturmavakuutus? Olen käyttänyt sairaskuluvakuutusta paljon. Asumme pienellä paikkakunnalla, jossa on vain terveyskeskus. Olen kiikuttanut lapseni heti yksiyiselle korvavaivoista ja esim allergioista. Ennen maksoin aina ensin itse ja pyysin lääkärifirmalta kuitit siltä varalta, että IF pyytää sähköisiä kopioita ( kämnnykällä kuva laskusta, vaikka vuotta myöhemmin. Niin siellä tehtiin aikaisemmin, että joskus tuli tarkastus.

Nykyisin sieltä on tullut heti lääkärinkäynnim jälkeen pyyntö lähettää kuvat laskuidts ja lääkrlaskuista. Maksavat rahat todella nopeasti. Olen esim saanut rahat tililla pe iltana klo 21 kun olen laittanut kuvat ladkuidta illalla

Vierailija
7/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa

Lapsellani oli pienenä myös vaarallinen allergia, jolloin eri vuosina otettiin iso liuta allergiatestejä. Maksoivat n 600 e kerralta ja joka kerta ne hyväksyttiin. Siitä ei voi olla kuitenkaan ihan varma. Kaikki mulla on kuitenkin hyväksytty. Kysyin itselleki etukäteishyväksynnän polven magneettikuvaan kun olin ensin käynyt lääkärillä, joka teki Mehiläisessä lähetteen kuvaan.

Vierailija
8/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojalla 16v oli muutama vuosi sitten hieman vastaava tapaus.

Kaatui pyörällä, soitin IF aspaan avatakseni vakuutusvahingon.

Virkailija kysyi tarkkaan mitä oli tapahtunut ja selvensi asiaa kertomalla ettei tapaturma ole sama kuin vahinko.

Ei ole korvattava tapaturma, jos henkilö kaatuu / kompastuu itse ilman ulkopuolista tapahtumaa / asiaa tai henkilöä.

Se olisi ollut tapaturma, jos poikani eteen olisi juossut irrallaan oleva kissa, koira tai muu eläin.

Tai hän olisi väistänyt jalankulkijaa, autoa, palloa tms.

Itsekseen tapahtuva kompurointi tai kaatuminen ei kuulu korvauksen piiriin.

Sanoin tämän tiedon jälkeen kaikki perheemme tapaturmavakuutukset irti.

Vierailija
9/11 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla sairaskuluvakuutus vai tapaturmavakuutus? Olen käyttänyt sairaskuluvakuutusta paljon. Asumme pienellä paikkakunnalla, jossa on vain terveyskeskus. Olen kiikuttanut lapseni heti yksiyiselle korvavaivoista ja esim allergioista. Ennen maksoin aina ensin itse ja pyysin lääkärifirmalta kuitit siltä varalta, että IF pyytää sähköisiä kopioita ( kämnnykällä kuva laskusta, vaikka vuotta myöhemmin. Niin siellä tehtiin aikaisemmin, että joskus tuli tarkastus.

Nykyisin sieltä on tullut heti lääkärinkäynnim jälkeen pyyntö lähettää kuvat laskuidts ja lääkrlaskuista. Maksavat rahat todella nopeasti. Olen esim saanut rahat tililla pe iltana klo 21 kun olen laittanut kuvat ladkuidta illalla

On juuri tuo sairaskulu. Mulle asiakaspalvelu sanoi että tapauskohtaista mitä korvataan ja aina pitäisi pyytää ”ennakolupa”!! Ap

Vierailija
10/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
11/11 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On juuri tuo sairaskulu. Mulle asiakaspalvelu sanoi että tapauskohtaista mitä korvataan ja aina pitäisi pyytää ”ennakolupa”!! Ap

Korvauspäätös edellyttää lääkärin tekemää diagnoosia. Miksi oletat, että saat korvauspäätöksen ilman sitä?