Paha mieli äitienpäivänä
Lapset tapelleet ihan koko päivän, marisseet, itkeneet ja riidelleet. Onpa suunnatonta onnea. Mies kyl järjestänyt kaiken ok mutta aamuherätyskin kiukkuisina ja itkuisina ja sama p.ska jatkunu koko päivän :(((
Niin paha mieli :(
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:30"]
Vähä samat fiilikset myös täällä. Yllätin miehen runkkaamasta vessasta ja muutenki ollu vähä huono päivä...
[/quote] Ihana mies. Kalukin varmaan suuri ja herkullinen.
Teillä on mammat liian suuret odotukset tälle päivälle. Kun ei odota mitään voi jopa yllättyä positiivisesti. Ainakaan ei tarvitse pettyä. Jos mies tai lapset ei huomioi niin tehkää itse itsellenne mukava päivä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:34"]
Lapsena itseäni ärsytti kaikki joulut ja äitienpäivät ym kun aina oli oletusarvona että nyt sitten pitää käyttäytyä ja olla hiljaa ja kutakuinkin näkymätön. Olenkin päättänyt omalla kohdalla ettei ei pidä odottaa että tietyt päivät olisi kotenkin tärkeämpiä kuin toiset ja että lapset saavat olla lapsia oli päivä mikä hyvänsä.
[/quote]
Mun mielestä lasten pitää osata kyllä käyttäytyä joka päivä, ei pelkästään äitienpäivänä. Lapset saa olla lapsia, mutta ei siihen kuulu turha kiukuttelu, meidän tehtävähän se on lopettaa moiset. Sitä kutsutaan kasvatukseksi.
[/quote]
Tunteiden näyttäminen kuuluu toisinaan elämään. Jos lapsi tai aikuinen kiukuttelee jatkuvasti hän varmasti kiukuttelee myös äitienpäivänä. Vaikka hän kiukuttelisi vain pari kertaa vuodessa joskus se päivä saattaa osua äitienpäivään tai jouluun.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:34"] Lapsena itseäni ärsytti kaikki joulut ja äitienpäivät ym kun aina oli oletusarvona että nyt sitten pitää käyttäytyä ja olla hiljaa ja kutakuinkin näkymätön. Olenkin päättänyt omalla kohdalla ettei ei pidä odottaa että tietyt päivät olisi kotenkin tärkeämpiä kuin toiset ja että lapset saavat olla lapsia oli päivä mikä hyvänsä. [/quote] Mun mielestä lasten pitää osata kyllä käyttäytyä joka päivä, ei pelkästään äitienpäivänä. Lapset saa olla lapsia, mutta ei siihen kuulu turha kiukuttelu, meidän tehtävähän se on lopettaa moiset. Sitä kutsutaan kasvatukseksi. [/quote] Tunteiden näyttäminen kuuluu toisinaan elämään. Jos lapsi tai aikuinen kiukuttelee jatkuvasti hän varmasti kiukuttelee myös äitienpäivänä. Vaikka hän kiukuttelisi vain pari kertaa vuodessa joskus se päivä saattaa osua äitienpäivään tai jouluun.
[/quote]
Kiukuttelee tietenkin, mutta en ymmärrä miksi lapsi kiukuttelisi koko päivän. Ei ole koskaan tapahtunut meillä, toinen lapsi 2 ja toinen 5. Kiukkuja tulee ja menee, mutta kertaakaan en ole kokenut sitä, että olisivat kiukutelleet niin paljon joku päivä, että itselläni olisi ollut paha mieli.
Te saatte sentään viettää äitienpäivää ja olla äitejä lapsillenne, vaikka ne kiukuttelevat, ovat rassaavia eikä mies muista jne. Minä ja mieheni emme saa lasta vaikka kuinka toivomme ja tuskin koskaan saan olla äiti ja viettää äitienpäivää edes kiukuttelevien lasteni seurassa :(
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:34"] Lapsena itseäni ärsytti kaikki joulut ja äitienpäivät ym kun aina oli oletusarvona että nyt sitten pitää käyttäytyä ja olla hiljaa ja kutakuinkin näkymätön. Olenkin päättänyt omalla kohdalla ettei ei pidä odottaa että tietyt päivät olisi kotenkin tärkeämpiä kuin toiset ja että lapset saavat olla lapsia oli päivä mikä hyvänsä. [/quote] Mun mielestä lasten pitää osata kyllä käyttäytyä joka päivä, ei pelkästään äitienpäivänä. Lapset saa olla lapsia, mutta ei siihen kuulu turha kiukuttelu, meidän tehtävähän se on lopettaa moiset. Sitä kutsutaan kasvatukseksi. [/quote] Tunteiden näyttäminen kuuluu toisinaan elämään. Jos lapsi tai aikuinen kiukuttelee jatkuvasti hän varmasti kiukuttelee myös äitienpäivänä. Vaikka hän kiukuttelisi vain pari kertaa vuodessa joskus se päivä saattaa osua äitienpäivään tai jouluun.
[/quote]
Kiukuttelee tietenkin, mutta en ymmärrä miksi lapsi kiukuttelisi koko päivän. Ei ole koskaan tapahtunut meillä, toinen lapsi 2 ja toinen 5. Kiukkuja tulee ja menee, mutta kertaakaan en ole kokenut sitä, että olisivat kiukutelleet niin paljon joku päivä, että itselläni olisi ollut paha mieli.
[/quote]
Ihmiset on erilaisia toiset pitkä vihaisempia kuin toiset. Jatkuvalle kiukuttelulle tulisi löytää syy. Mielensäpahoittaminen ei sitä helpota pikemminkin päinvastoin.
Meillä mies ilmoitti viestillä aiemmin päivällä muuttavansa perjantaina pois.
Tässä sitä yritän pitää itseni koossa ja nielen itkua. Hyvää äitienpäivää.
Terv. 4 lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:24"]Meillä mies ilmoitti viestillä aiemmin päivällä muuttavansa perjantaina pois.
Tässä sitä yritän pitää itseni koossa ja nielen itkua. Hyvää äitienpäivää.
Terv. 4 lapsen äiti
[/quote]
Ilmoita miehelle että ottaa lapset mukaansa! Mikä oikeus hänellä on toimia noin?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:30"]
Vähä samat fiilikset myös täällä. Yllätin miehen runkkaamasta vessasta ja muutenki ollu vähä huono päivä...
[/quote]
Onko miehesi heikkolahjainen vai miksi se ei osaa lukita ovea, kun menee vessaan? Entä mitä outoa siinä runkkaamisessa on?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:24"]
Meillä mies ilmoitti viestillä aiemmin päivällä muuttavansa perjantaina pois. Tässä sitä yritän pitää itseni koossa ja nielen itkua. Hyvää äitienpäivää. Terv. 4 lapsen äiti
[/quote]
No joo, täytyy myöntää, että tämä pahin. Ei varmaan lohduta, jos kerron oman tilanteeni. Liitto täysin raunioilla, meillä puhutaan vain tiuskien ja ivallisesti. Itken joka päivä, joten myös tänään. Lapsi 3,5 v uhmaiässä ja toinen lapsi tulossa (olen ihan viimeisilläni) tähän liiton rämään. Jos ei olisi tulossa, lähtisin heti. Tämä päivä ei yllättänyt. Mies mainosti tekevänsä ruokaa, mutta kuten muinakin vuosina, se jäi tekemättä. Lähti oman äitinsä luo ajelemaan parin tunnin päähän. Toki lasta ei voinut viedä kyläilemään mummolleen, koska yksin on helpompaa/stressittömämpää kun ei tarvitse kuunnella lapsen kiukutteluja. Me menimme 3,5 vuotiaan kanssa julkisilla äitini luo (3 vaihtoa ja matkaa näin pyhänä reippaasti yli tunti suuntaansa). Äitini luona äidin mies julisti, että lapset kannattaa tehdä parikymppisenä niin kuin veljeni teki. Niin, itse olen 38-vuotias ja laskettu aika parin viikon päästä. Kunnon ruoka jäi tänään välistä, koska mieheni ei puheistaan huolimatta tehnyt sitä mainostamaansa ruokaa. Olen vetänyt kakkua ja makeaa kahvipöydässä, vaikka tähän vitutukseen se sopii hyvin.
En tiedä miksi tämä äitienpäivä aina näin satuttaa, vaikka kaikki äitienpäivät ovat olleet siinä mielessä pettymyksiä, ettei mieheni juuri kohtele minua yhtään sen paremmin kuin muulloinkaan tai huomioi. Mutta on näitä ollut huonompiakin. Ekana äitienpäivänä äitini makasi teholla, jossa olin koko päivän aika murheellisissa tunnelmissa. Mies oli kotona katsomassa jääkiekkoa. Taas oli ruokatarvikkeet ostettu, mutta pelin takia hän ei vaivautunut tekemään ruokaa. Vaunuttelin sitten mäkkäriin yksin kotiuduttuani ihan uupuneena teho-osastolta.
Sen lupasin, että ensi vuonna on paremmin. Kunhan ekat vauvakuukaudet ohi otan ja lähden. Ehkä ensi vuonna tähän aikaan minulla ja lapsilla on jo oma tupa ja lupa. Vietetään äitienpäivää ihan omien suunnitelmien kera. Ei tarvitse odottaa mieheltä turhia vaan kun toimii ja suunnittelee itse, niin saa mitä haluaa.
Heippa. Mietin tässä vain, miten joillain on aina niin helppoa, toiset vauvat nukkuvat upeasti, ei mahavaivoja tai yövalvomisia ja niiden äiditkin laihtuvat heti synnäriltä kotiuduttuaan samaan kokoon kuin ennen raskautta. Että onko se oikeasti niin, vai esittävätkö nämä onnekkaat äitit vain, että kaikki on täydellistä ja äiti jaksaa mitä vain??! Tuli suorastaan paha mieli kun luin juttua äidistä ja vauvasta, joilla kaikki on täydellisen siirappista ja elo niin helppoa, että töihinkin voi palata kuukaus synnytyksestä. Toista se on omassa arjessa.. http://yle.fi/uutiset/kuukauden_vanhan_vauvan_aiti_palaa_tyohon_pitaa_olla_muutakin_kuin_vaipanvaihtoa_ja_imettamista/7965768
Vietän äitienpäivää töissä satojen kilsojen päässä lapsista. Aamulla näin heidät ennen töihin lähtöä mutta päivää en ehtinyt viettää. Junassa tuli itku. Miksi te ihmiset kiukuttelette ja pidätte muksuja itsestäänselvyyksinä? Olkaa onnellisia hetkistä, ne kuitenkin ovat tärkeintä.
Täällä myös muksut tapelleet aamusta asti. En odota erityistä käytöstä, mutta ei ole kiva, kun se tappelu leluista alkaa jo ennen kuin itse on ehtinyt sängystä ylös.
Mua ei edes kiinnosta lapset äitienpäivänä. Eikä kyllä muulloinkaan. Isänsä saa heitä hoitaa. Itse vain näyttelen kiinnostunutta ja mukavaa. Toivon tähän toki muutosta. Kiinnostus vain on mennyt, kun äitiys ei ollutkaan sellaista kuin odotin.
meillä taas mies kiukunnut aamusta asti
Lapsena itseäni ärsytti kaikki joulut ja äitienpäivät ym kun aina oli oletusarvona että nyt sitten pitää käyttäytyä ja olla hiljaa ja kutakuinkin näkymätön. Olenkin päättänyt omalla kohdalla ettei ei pidä odottaa että tietyt päivät olisi kotenkin tärkeämpiä kuin toiset ja että lapset saavat olla lapsia oli päivä mikä hyvänsä.
Jos olisi oikeasti et todellakaan olisi kirjoittanut siitä VAUVA FOORUMILLE SAMANA PÄIVÄNÄ