Päiväkodin kevätjuhla - pitääkö sinne pukeutua?
Juu, siis tietenkään ei alasti mennä, mutta oletteko laittautuneet juhla-asuihin? Lapset? Itsenne? Jotian ohjelmanumeroa sinne lapset harjoittelevat ja kahvittelu on. Työpäivän jälkeen heti on, ei ehdi käydä kotona. Lähinnä mietin, kuljetanko vaihtovaatteet töihin mukaan..?
Millaisia juhlia teillä on ollut?
Kommentit (16)
Lapsilla siistimmät vaatteet; meillä ei heille varsinaisia juhla-asuja edes ole. Itselle laitan aina jonkun kivan mekon, en varsinaista juhlallista juhla-asua kuitenkaan.
Pojilleni olen laittanut kevätjuhlaan juhlahousut tai shortsit ja keväisen vaalean kauluspaidan. Kauluspaidan väreinä muilla on ollut vuosien aikana keltaista, vaaleanpunaista ja vihreää.
Kuopustytön ensimmäiseen kevätjuhlaan ostamme hänelle varmaan jonkun nätin kesämekon, joka menee sitten myös tulevissa tätinsä kesähäissä.
Minä erehdyin kerran aikoinaan laittamaan puseron, jossa oli hopealankaa tehosteena. Alaosana olivat suorat, puseronväriset housut. Laitoin ripsiväriä ja sävyttävää huulirasvaa sekä tukkaa hieman. Eiköhän siellä sitten yksi mamma ehtinyt nälvimään ulkomuotoani ennen juhlia. Kummallista!
Ok! Kiitos, eli ei parhaimpiinsa, mutta siistimpää ylle.
Lapselle olen laittanut siistit farkut ja lyhyen kauluspaidan. Itselleni neulemekon. Jos käyttäisin arkena aina housuja laittaisin housut ja hieman siistimmän paidan.
Mikä vaan perus siisti asu käy. Lapsille oon laittanut jotain vähän arkivaatetta siistimpää, mutta ei nyt mitään varsinaisia juhlavaatteita. Tyyliin pojalle chinot ja kauluspaita, tytölle joku nätti mekko, ei välttämättä mikään juhlavaa kangasta oleva mekko.
Aina ollut itsellä juhlavaatteet kevät- ja joulujuhlissa, sama jatkuu myös omilla lapsillani. Myös itse laitan normaalia siistimmät vaatteet lasten kevätjuhlaan
Huoh, en tiedä kamalampaa tapahtumaa kuin noi kevätjuhlat. Niin rasittavia kaikinpuolin..
Tytöille uudet kesämekot ja villatakit sekä juhlakengät. Pojille siistit housut, kesäpaita ja pikkutakki tai villatakki. Äidille valkoiset tai vaaleat puuvillahousut, vähän juhlavampi paitapusero tai toppi ja korkkarit. Arkimeikki ja hiukset auki. Isälle klubitakki, kauluspaita ja chinot housuiksi. Loaferit jalkaan.
Lapsillekaan tuo on tärkeä tilaisuus eli heidän pukeutumisensa saa olla juhlavampi. Muuten tyylikkäästi ja rennolla otteella.
Oma mielipiteeni on että ilman muuta pukeudutaan juhlavasti. Lapsella juhlamekko ja sukkikset, pojalla suorat housut, nappipaita ja kraka, joskus myös liivi. Aikuisillakin juhlavampaa muttei ykkösiä.
Päiväkodissa olen töissä ja laidasta laitaan ihmiset pukeutuvat kyllä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:18"]Pojilleni olen laittanut kevätjuhlaan juhlahousut tai shortsit ja keväisen vaalean kauluspaidan. Kauluspaidan väreinä muilla on ollut vuosien aikana keltaista, vaaleanpunaista ja vihreää.
Kuopustytön ensimmäiseen kevätjuhlaan ostamme hänelle varmaan jonkun nätin kesämekon, joka menee sitten myös tulevissa tätinsä kesähäissä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:18"]Pojilleni olen laittanut kevätjuhlaan juhlahousut tai shortsit ja keväisen vaalean kauluspaidan. Kauluspaidan väreinä muilla on ollut vuosien aikana keltaista, vaaleanpunaista ja vihreää.
[/quote]m
Miten URL-osoitteen saa muutettua kirjoitukseksi?? Kertokee
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:18"]Pojilleni olen laittanut kevätjuhlaan juhlahousut tai shortsit ja keväisen vaalean kauluspaidan. Kauluspaidan väreinä muilla on ollut vuosien aikana keltaista, vaaleanpunaista ja vihreää.
[/quote]
hyvä että linkitit varsinkin tuon mekon, koska itse en ainakaan tiedä millaknen on kesämekko.
Ei ainakaan verkkareissa tai farkuissa. Eikä tennarit jalassa.
Kyläilyvaatteet. Ei leninkiä, mutta hame tai siistit housut arkivaatetta paremmalla yläosalla. Jos juhlat ovat ulkona on kai olettamuksena ulkoiluasu.