IMETYKSESTÄ RAVINTOLASSA..
No ajattelin nyt avata oman ketjunsa tälle..
Ymmärrän kyllä että vauvat tarvitsee ruokaa, mutta etkö voi pullottaa maitoa ja juottaa pullosta?
On todella kiusallista ja häiritsevää jos joku ravintolassa/muussa ruokapaikassa alkaa imettää kaikkien nähden! Vaikka edessä olisi harso jne. Niin se ei poista faktaa että se kuuluisi tehdä muualla kuin ravintolan ruokapöydässä.
Kerronpa tässä oman kokemukseni:
Oltiin poikaystävän kanssa viettämässä vuosipäivää minun lempi ravintolassa. Kaikki meni tosi hyvin ja nautimme ruoasta kunnes viereen tuli äiti,isä ja pikkuvauva. Noh siitähän se alkoi. Ensin itkettiin ja sitten mamma päätti alkaa imettää! Kaikki näki sen hyvin selvästi. Harso edessä ei hyödyttänyt mitään. Kuului hirveä lutkutus ja kaikki asiakkaat huomasi mitä tapahtuu. Perheen isäkin näytti hyvin kiusaantuneelta..Imetyksen jälkeen alkoi leijailla puklun haju, koska olivat ihan viereisessä pöydässä. Sitten taas vähän itkua ja väninää. Olipa ihanaa yrittää viettää romanttista ruokailuhetkeä kun yksi rupeaa imettämään..jos olisi juottanut pullosta niin asia ei olisi vaivannut niin paljoa. Ja toisekseen, miksi ei voinut valita pöytää mikä ei ole kaikkien läheisyydessä?? Siellä oli paljon vapaita paikkoja.
T.16v
Kommentit (80)
Ehkä sinun pitäisi romanttisten illallisten sijaan jäädä kotiin harjoittelemaan äidinkieltä. Tai lukea jostain miten paljon vaikeampaa maidon pullottaminen on, itsellä ei edes esimerkiksi maitoa heru tarpeeksi pumpulle.
Pitäisi varmaan olla ruokkimatta lasta, että teinit saa leikkiä aikuisia. Helppoa se on asiasta kokematta huudella.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:35"]Ei ole soveliasta paljastaa rintaa julkisella paikalla.
[/quote]
No harsohan tuolla matamilla oli kuulemma edessä. Näkee niitä aikamoisen syvään uurrettuja kaula-aukkoja, jotka ei jätä arvailujen varaa, ihan lapsettomillakin naisilla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:35"]
Ei ole soveliasta paljastaa rintaa julkisella paikalla.
[/quote]
Suomessa imetys julkisella paikalla on ihan sallittua ja hyväksyttyä.
[/quote]
Ei ole.
[/quote]
Olisko sulla jotain tietoa, joka tukisi tätä mielipidettäsi? Kun kuitenkin minäkin olen julkisella paikalla imettänyt usein, eikä kukaan ole sanonut asiasta mitään.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:37"]No mahtoi olla aikamoinen huopatpssutehdas se teidän ravintola jos oikein lutkuttamisen ääni kuului :D Jutteletteko poiksystävänne kanssa ollenkaan vai kuuntelettoko vaan aina ravintolaillallisilla muiden aiheuttamia ääniä? Että ensi kerralla varaa kabinetti, jos muut asiakkaat häiritsee.
[/quote]
Ne oli viereisessä pöydässä. Se kuului selvästi. Ei normaalit äänet haittaa mutta tuo kyllä häiritsi.-Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:36"]Aina uusien ja uusien ketjujen aloittaminen samasta aiheesta on muuten helvetin dorkaa ja toisia kohtaan epähuomaavaista käytöstä. Miksi sulla ap on oikeus tällaiseen? Kehtaat vielä valittaa toisten käytöksestä vaikka itse käyttäydyt huonosti. Mutta kun minä minä minä. Vittu että vituttaa tällaiset moukat. [/quote] En ole "minä minä" Halusin vaan että ihmiset tajuaa mitenkä häiritsevää se oikeasti on! Jotkut asiat voi pitää privana.-Ap
[/quote]
Se ei ole niin yksinkertaista.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"]
Ehkä sinun pitäisi romanttisten illallisten sijaan jäädä kotiin harjoittelemaan äidinkieltä. Tai lukea jostain miten paljon vaikeampaa maidon pullottaminen on, itsellä ei edes esimerkiksi maitoa heru tarpeeksi pumpulle. Pitäisi varmaan olla ruokkimatta lasta, että teinit saa leikkiä aikuisia. Helppoa se on asiasta kokematta huudella.
[/quote]
Ei sitä kiinnosta. Mä kirjoitin jo toisessa ketjussa imetyksestä ja pullosyöttämisestä, mutta ei se vaivautunut lukemaan koko vastausta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"]Ehkä sinun pitäisi romanttisten illallisten sijaan jäädä kotiin harjoittelemaan äidinkieltä. Tai lukea jostain miten paljon vaikeampaa maidon pullottaminen on, itsellä ei edes esimerkiksi maitoa heru tarpeeksi pumpulle.
Pitäisi varmaan olla ruokkimatta lasta, että teinit saa leikkiä aikuisia. Helppoa se on asiasta kokematta huudella.
[/quote]
Äitini oli kuulemma aina pullottanut kun oli menossa julkisille paikoille. Ei kuulemma ollut koskaan siinä ongelmaa.Ja minulla on lukihäiriö.-Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:37"]No mahtoi olla aikamoinen huopatpssutehdas se teidän ravintola jos oikein lutkuttamisen ääni kuului :D Jutteletteko poiksystävänne kanssa ollenkaan vai kuuntelettoko vaan aina ravintolaillallisilla muiden aiheuttamia ääniä? Että ensi kerralla varaa kabinetti, jos muut asiakkaat häiritsee.
[/quote]
Ne oli viereisessä pöydässä. Se kuului selvästi. Ei normaalit äänet haittaa mutta tuo kyllä häiritsi.-Ap
[/quote]
No mitkäs on sinulle niitä normaaleja ääniä? Kun joku maiskuttaa ruokaa, ryystää kahvia, naputtelee joutessaan kynsillään pöytää tai vaan puhuu kovaäänisesti? Miksi te ette voineet vaihtaa kauempaan pöytään (oli kuulemma tyhjää ja tilaa) jos kerran naapurit häiritsi? Ei se maailma kuule sinun ympärilläsi, rakas lapsi, pyöri..
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"]
Ehkä sinun pitäisi romanttisten illallisten sijaan jäädä kotiin harjoittelemaan äidinkieltä. Tai lukea jostain miten paljon vaikeampaa maidon pullottaminen on, itsellä ei edes esimerkiksi maitoa heru tarpeeksi pumpulle. Pitäisi varmaan olla ruokkimatta lasta, että teinit saa leikkiä aikuisia. Helppoa se on asiasta kokematta huudella.
[/quote]
Ei sitä kiinnosta. Mä kirjoitin jo toisessa ketjussa imetyksestä ja pullosyöttämisestä, mutta ei se vaivautunut lukemaan koko vastausta.
[/quote]
Kuule sinä vittuilija, mä luin sen vastauksen nyt. Ja oma mielipiteeni ei kyllä muuttunut yhtään. Halusin kuulla muidenkin mielipiteitä. Miksi just sinun mielipide pitäisi lukea? Ai niin "minä minä"
-Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"]Ehkä sinun pitäisi romanttisten illallisten sijaan jäädä kotiin harjoittelemaan äidinkieltä. Tai lukea jostain miten paljon vaikeampaa maidon pullottaminen on, itsellä ei edes esimerkiksi maitoa heru tarpeeksi pumpulle.
[/quote]
Äitini oli kuulemma aina pullottanut kun oli menossa julkisille paikoille. Ei kuulemma ollut koskaan siinä ongelmaa.Ja minulla on lukihäiriö.-Ap
[/quote]
Ja koska sinun äidilläsi ei ollut ongelmaa -> kenelläkään muulla ei voi olla. Oikein pätevän oloinen päättelyketju, oletko harkinnut kenties uraa vaikka tutkijana ;)
Huhhuh miten täällä tehdään täysin luonnollisesta asiasta lähes tabu! :o onpa pikkumielistä kansaa, jos jonkun imettämisen takia menee päivä pilalle...
Ja höpön löpön ap. Odotahan kesää ja mikrosortseja. Saat katsoa perskankkujakin ravintolassa. Ai ei haittaa vai? Oletpa tekopyhä. Ja taatusti ei mikään puklu haise viereiseen pöytään, ellet sitten ole koira. Puklu voi tulla vaikka söisi pullosta. Muutenkin jutussasi on niin paljon aukkoja, etten usko siihen hetkeäkään. Imetettäessä ei ensinnäkään kuulu "lutkutusta". Mikäli kuuluisi, imetysote olisi väärä.
Itse en esim. herunut rintapumpulle ollenkaan, eli ei, aina ei voi pullottaa. Miksi minun pitäisi antaa vauvalleni einestä, koska sinä olet niin kieroutunut, että pidät rintaruokintaa etovana? Huomioin kyllä kanssaolijat, sekä vauvani ruokarauhan suojaamalla niin, ettei taatusti vilahda, mutta silti.
Uskomatonta. Aivan kuin äidit ja vauvat olisivat jotakin ydinjätettä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:37"]No mahtoi olla aikamoinen huopatpssutehdas se teidän ravintola jos oikein lutkuttamisen ääni kuului :D Jutteletteko poiksystävänne kanssa ollenkaan vai kuuntelettoko vaan aina ravintolaillallisilla muiden aiheuttamia ääniä? Että ensi kerralla varaa kabinetti, jos muut asiakkaat häiritsee.
[/quote]
[/quote]
No mitkäs on sinulle niitä normaaleja ääniä? Kun joku maiskuttaa ruokaa, ryystää kahvia, naputtelee joutessaan kynsillään pöytää tai vaan puhuu kovaäänisesti? Miksi te ette voineet vaihtaa kauempaan pöytään (oli kuulemma tyhjää ja tilaa) jos kerran naapurit häiritsi? Ei se maailma kuule sinun ympärilläsi, rakas lapsi, pyöri..
[/quote]
Koska me oltiin tehty pöytävaraus ja ne tuli myöhemmin! Saatana mitä puolustelua sittää mammaa kohtaan. Normaaleita ääniä on esim. pienimuotoinen puhuminen jne. Ei todellakaan sellainen ällöttävä lutkutus.-Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"] Ehkä sinun pitäisi romanttisten illallisten sijaan jäädä kotiin harjoittelemaan äidinkieltä. Tai lukea jostain miten paljon vaikeampaa maidon pullottaminen on, itsellä ei edes esimerkiksi maitoa heru tarpeeksi pumpulle. Pitäisi varmaan olla ruokkimatta lasta, että teinit saa leikkiä aikuisia. Helppoa se on asiasta kokematta huudella. [/quote] Ei sitä kiinnosta. Mä kirjoitin jo toisessa ketjussa imetyksestä ja pullosyöttämisestä, mutta ei se vaivautunut lukemaan koko vastausta. [/quote] Kuule sinä vittuilija, mä luin sen vastauksen nyt. Ja oma mielipiteeni ei kyllä muuttunut yhtään. Halusin kuulla muidenkin mielipiteitä. Miksi just sinun mielipide pitäisi lukea? Ai niin "minä minä" -Ap
[/quote]
Koskasinä kysyit ja minä vastasin, siksi. Älä kysy, jos et halua, että joku vastaa.
Kommentoi sitä vastausta nyt vähän yksityiskohtaisemmin. Miksi mielipiteesi ei muuttunut? Koetko itse tietäväsi paljon vauvanhoidosta, kenties niin paljon, että voit neuvoa siinä toisia?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"]Ehkä sinun pitäisi romanttisten illallisten sijaan jäädä kotiin harjoittelemaan äidinkieltä. Tai lukea jostain miten paljon vaikeampaa maidon pullottaminen on, itsellä ei edes esimerkiksi maitoa heru tarpeeksi pumpulle.
[/quote]
[/quote]
Ja koska sinun äidilläsi ei ollut ongelmaa -> kenelläkään muulla ei voi olla. Oikein pätevän oloinen päättelyketju, oletko harkinnut kenties uraa vaikka tutkijana ;)
[/quote]
Mähän aloituksessakin sanoin että OLISI VOINEET MENNÄ SYRJÄISEMPÄÄN PÖYTÄÄN.Jos ei voi pullottaa maitoansa.-Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:40"]Ehkä sinun pitäisi romanttisten illallisten sijaan jäädä kotiin harjoittelemaan äidinkieltä. Tai lukea jostain miten paljon vaikeampaa maidon pullottaminen on, itsellä ei edes esimerkiksi maitoa heru tarpeeksi pumpulle. Pitäisi varmaan olla ruokkimatta lasta, että teinit saa leikkiä aikuisia. Helppoa se on asiasta kokematta huudella. [/quote] Äitini oli kuulemma aina pullottanut kun oli menossa julkisille paikoille. Ei kuulemma ollut koskaan siinä ongelmaa.Ja minulla on lukihäiriö.-Ap [/quote] Ja koska sinun äidilläsi ei ollut ongelmaa -> kenelläkään muulla ei voi olla. Oikein pätevän oloinen päättelyketju, oletko harkinnut kenties uraa vaikka tutkijana ;) [/quote] Mähän aloituksessakin sanoin että OLISI VOINEET MENNÄ SYRJÄISEMPÄÄN PÖYTÄÄN.Jos ei voi pullottaa maitoansa.-Ap
[/quote]
Mikset itse mennyt syrjäisempään pöytään?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:46"]Ja höpön löpön ap. Odotahan kesää ja mikrosortseja. Saat katsoa perskankkujakin ravintolassa. Ai ei haittaa vai? Oletpa tekopyhä. Ja taatusti ei mikään puklu haise viereiseen pöytään, ellet sitten ole koira. Puklu voi tulla vaikka söisi pullosta. Muutenkin jutussasi on niin paljon aukkoja, etten usko siihen hetkeäkään. Imetettäessä ei ensinnäkään kuulu "lutkutusta". Mikäli kuuluisi, imetysote olisi väärä.
Itse en esim. herunut rintapumpulle ollenkaan, eli ei, aina ei voi pullottaa. Miksi minun pitäisi antaa vauvalleni einestä, koska sinä olet niin kieroutunut, että pidät rintaruokintaa etovana? Huomioin kyllä kanssaolijat, sekä vauvani ruokarauhan suojaamalla niin, ettei taatusti vilahda, mutta silti.
Uskomatonta. Aivan kuin äidit ja vauvat olisivat jotakin ydinjätettä.
[/quote]
Edelleenkin voi valita syrjäisemmän pöydän.-Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:46"]Ja höpön löpön ap. Odotahan kesää ja mikrosortseja. Saat katsoa perskankkujakin ravintolassa. Ai ei haittaa vai? Oletpa tekopyhä. Ja taatusti ei mikään puklu haise viereiseen pöytään, ellet sitten ole koira. Puklu voi tulla vaikka söisi pullosta. Muutenkin jutussasi on niin paljon aukkoja, etten usko siihen hetkeäkään. Imetettäessä ei ensinnäkään kuulu "lutkutusta". Mikäli kuuluisi, imetysote olisi väärä. Itse en esim. herunut rintapumpulle ollenkaan, eli ei, aina ei voi pullottaa. Miksi minun pitäisi antaa vauvalleni einestä, koska sinä olet niin kieroutunut, että pidät rintaruokintaa etovana? Huomioin kyllä kanssaolijat, sekä vauvani ruokarauhan suojaamalla niin, ettei taatusti vilahda, mutta silti. Uskomatonta. Aivan kuin äidit ja vauvat olisivat jotakin ydinjätettä. [/quote] Edelleenkin voi valita syrjäisemmän pöydän.-Ap
[/quote]
Mikset sinä valinnut syrjäisempää pöytää?
Luulenpa että apta vaan kirpaisi jos harsosta pilkahti rinta jossain välissä ja poikaystävä näki toisen naisen rinnan:") nyt mustasukkaisuuksissaan kirjoittelee täällä miten "ällöttävää" imetys on :D
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:36"]Aina uusien ja uusien ketjujen aloittaminen samasta aiheesta on muuten helvetin dorkaa ja toisia kohtaan epähuomaavaista käytöstä. Miksi sulla ap on oikeus tällaiseen? Kehtaat vielä valittaa toisten käytöksestä vaikka itse käyttäydyt huonosti. Mutta kun minä minä minä. Vittu että vituttaa tällaiset moukat.
[/quote]
En ole "minä minä" Halusin vaan että ihmiset tajuaa mitenkä häiritsevää se oikeasti on! Jotkut asiat voi pitää privana.-Ap