ihan oikeasti, mikä siinä imetyksessä niin ällött?
Kertokaa. Kun en vaan ymmärrä! Aina voi kääntää pään pois ja keskittyä omiin puuhiinsa.
Eikö ole parempi että vauva saa ruokaa ja on hiljaa kuin että rääkyisi kuin pistetty sika niin että korvat soi?
Kyllä saa tarkasti toljottaa jos nännin vilahduksen ehtii näkemään ja siitä mielensä pahoittamaan/ruokahalunsa menettämään/seksuaaliset traumansa heräämään.
Ugh. Olen puhut.
Ja ps. Olen 19-v lapseton biseksuaalinen nainen. Mäkkärissä töissä. Ja näen imetystä silloin tällöin.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:53"]
Noh on se ihana olla poikaystävän kanssa ravintolassa vuosipäivää juhlimassa, kun joku mamma rupeaa viereisessä pöydässä imettämään. Ja joo harso oli, mutta sen toiminnan näki silti väkisin. Ärsytti niin paljon! Poikaystävä oli yllätykseksi valinnut lempiravintolani, ja kaikki oli täydellistä ennen kuin se saatanan imetys alkoi... hirveä lutkutus alkoi kuulua, harso ei peittänyt vittuakaan, kaikki asiakkaat näytti vaivaantuneilta ja lopun kruunaus oli vielä loppu pukli ja sen kamala haju. Teki mieli tappaa se mamma. T.16v
[/quote]
Harso ei peittänyt vittua? Oliko se mamma siis alasti, vai kenties jotenkin anatomisesti poikkeava?
Mä luulen, että joku yksi ja sama kirjoittaa nämä hajujutut, koska imetys ei haise miltään, eikä se vauvan puklukaan muuta kuin jos haistaa sitä ihan nenä kiinno vaatteessa, jossa on puklua. Just istuin ystäväni vieressä, kun hän imetti, eikä siinä kyllä mikään haissut.
Jos jotakuta maidon haju häiritsee, miten edes voi mennä ravintolaan, jossa tarjotaan maitotuotteita?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:53"]
Noh on se ihana olla poikaystävän kanssa ravintolassa vuosipäivää juhlimassa, kun joku mamma rupeaa viereisessä pöydässä imettämään. Ja joo harso oli, mutta sen toiminnan näki silti väkisin. Ärsytti niin paljon! Poikaystävä oli yllätykseksi valinnut lempiravintolani, ja kaikki oli täydellistä ennen kuin se saatanan imetys alkoi... hirveä lutkutus alkoi kuulua, harso ei peittänyt vittuakaan, kaikki asiakkaat näytti vaivaantuneilta ja lopun kruunaus oli vielä loppu pukli ja sen kamala haju. Teki mieli tappaa se mamma. T.16v
[/quote]
Harso ei peittänyt vittuakaan?!? Alastiko se imetti?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:18"]Jos on esim ravintolassa niin ei oo kivaa itse yrittää syödä siinä, koska vauvat ja maito haisee pahalle. Eihän nenääkään saa ruokapöydässä niistää.
[/quote]
Ja sitten vauva pärähtää itkuun, jos ei röyhtäys tule... Mukavaa lounasta!
[/quote]
Eli ei vauvoja ravintolaan. Ongelmasi on siis vauvan syöminen, en voi ruokkia vauvaa tuttipullolla, jos se sisältää minun rintamaitoani?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:53"]
[/quote]
Harso ei peittänyt vittua? Oliko se mamma siis alasti, vai kenties jotenkin anatomisesti poikkeava?
Mä luulen, että joku yksi ja sama kirjoittaa nämä hajujutut, koska imetys ei haise miltään, eikä se vauvan puklukaan muuta kuin jos haistaa sitä ihan nenä kiinno vaatteessa, jossa on puklua. Just istuin ystäväni vieressä, kun hän imetti, eikä siinä kyllä mikään haissut.
Jos jotakuta maidon haju häiritsee, miten edes voi mennä ravintolaan, jossa tarjotaan maitotuotteita?
[/quote]
Olen kuule kirjoittanut vaan tuon kommentin, ja haisi kamalalle. Oli tosi vaivaannuttava olo ja se lutkutus kuulosti rasittavalle..eikö voi pullottaa maitoa???
-Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:53"]
[/quote]
[/quote]
Olen kuule kirjoittanut vaan tuon kommentin, ja haisi kamalalle. Oli tosi vaivaannuttava olo ja se lutkutus kuulosti rasittavalle..eikö voi pullottaa maitoa???
-Ap
[/quote]
Ei pitänyt kirjoittaa Ap vaan 16v :D sori.
T.16v
Minusta ei ole mukava altistua noin intiimille fyysiselle tapahtumalle. Saa vaivaantuneeksi. Ja olisiko siinä välillä vähän sellaista "katsokaa, minä IMETÄN"-huomionhakuisuutta kuitenkin, ei niin, että haluttaisiin varsinaisesti tissiä vilauttaa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:53"] Noh on se ihana olla poikaystävän kanssa ravintolassa vuosipäivää juhlimassa, kun joku mamma rupeaa viereisessä pöydässä imettämään. Ja joo harso oli, mutta sen toiminnan näki silti väkisin. Ärsytti niin paljon! Poikaystävä oli yllätykseksi valinnut lempiravintolani, ja kaikki oli täydellistä ennen kuin se saatanan imetys alkoi... hirveä lutkutus alkoi kuulua, harso ei peittänyt vittuakaan, kaikki asiakkaat näytti vaivaantuneilta ja lopun kruunaus oli vielä loppu pukli ja sen kamala haju. Teki mieli tappaa se mamma. T.16v [/quote] Harso ei peittänyt vittua? Oliko se mamma siis alasti, vai kenties jotenkin anatomisesti poikkeava? Mä luulen, että joku yksi ja sama kirjoittaa nämä hajujutut, koska imetys ei haise miltään, eikä se vauvan puklukaan muuta kuin jos haistaa sitä ihan nenä kiinno vaatteessa, jossa on puklua. Just istuin ystäväni vieressä, kun hän imetti, eikä siinä kyllä mikään haissut. Jos jotakuta maidon haju häiritsee, miten edes voi mennä ravintolaan, jossa tarjotaan maitotuotteita? [/quote] Olen kuule kirjoittanut vaan tuon kommentin, ja haisi kamalalle. Oli tosi vaivaannuttava olo ja se lutkutus kuulosti rasittavalle..eikö voi pullottaa maitoa??? -Ap
[/quote]
Ei se ole niin yksinkertaista, että vain laitetaan maitoa pulloon. Et selvästikään tiedä mitään vauvoista, joten ehkä voin lyhyesti kirjoittaa. Ensinnäkään, kaikki vauvat eivät huoli pulloa. Toiseksi, jos haluaa antaa vain rintamaitoa vauvalle, sen laittaminen pulloon ja tuominen ravintolaan vaatii jo jonkin verran kylmäsäilytystä. Toiseksi se, että äiti ei imetäkään vaan antaa pullosta, voi saada rinnat pakkautumaan maitoa täyteen, ja siitä voi seurata vaikka rintatulehdus. Miksi muuten pullosta lutkuttaminen kuulostaa jotenkin kivemmalta kuin tissistä lutkuttaminen? EIkä siitä kyllä mitään kovin kovaa ääntä kuulu, jos vauva syö äänekkäästi, imuotteessa on vikaa.
Jos meinaa liikkua toisten ihmisten keskuudessa, pitää vain suvaita se, etteivät kaikki miellytä just sua. Joku voi kuunnella sinun puhettasi jostain ja ärsyyntyä sinun äänestäsi tai vitunhokemisestasi, mutta ei sille mitään voi tehdä. Tai vaikka ärsyyntyä sinun ulkoisesta olemuksestasi. Tarkoittaako se sinusta sitä, että sinun pitää poistua tilasta tai vaikka vaihtaa tyyliäsi tai muuttaa ääntäsi? Vai pitääkö sen toisen sopeutua siihen, että olet olemassa?
Jos asennoidut siihen, että vauva ja vauvan oleminen ärsyttää, totta kai se ärsyttää. Tuntuuko sinusta kivalta ajatukselta se, että kun itse olet ollut äitisi kanssa vauvana julkisella paikalla, joku on katsonut sinua ja äitiäsi, ja ajatellut, että hyi vittu, ällöttää? Vai onko kivempi ajatus se, että ympärillä olevat ihmiset ovat katsoneet sinua ja äitiäsi hymyillen? Onko kiva ajatus sellainen, että äitisi on pitänyt miettiä johonkin mennessään, että tuomitseeko joku nyt minun ja vauvan olemisen täällä, vai onko kivempi se, että äitisi on voinut huoletta käydä kanssasi missä haluaa?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:09"]
Minusta ei ole mukava altistua noin intiimille fyysiselle tapahtumalle. Saa vaivaantuneeksi. Ja olisiko siinä välillä vähän sellaista "katsokaa, minä IMETÄN"-huomionhakuisuutta kuitenkin, ei niin, että haluttaisiin varsinaisesti tissiä vilauttaa.
[/quote]
Joo, totta kai oon antanut tissiä vauvalle silkasta huomionhakuisuudesta, en toki siksi, että vauvalla on nälkä. Jos tuntuu intiimiltä, katso toki poispäin.
Mulla on isot rinnat ja kyllä sen huomasi kun imetin vaikka kahvilassa tms huivu rinnan päällä kuinka monet miehet yrittivät nähdä " vähän enemmän".Rintani kiinnittävät huomiota muutenkin mutta imettäessä ruokin lastani.Voin kuvitella että tuijottelevien miesten naisia harmittaa asia kun huomaavat vilkuilun.Tiedoksi etten kaipaa enkä halua huomiotanne ja peitän rintani hyvin.Rinnasta näkyy vähemmän kuin avonaisesta paidasta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:18"]Jos on esim ravintolassa niin ei oo kivaa itse yrittää syödä siinä, koska vauvat ja maito haisee pahalle. Eihän nenääkään saa ruokapöydässä niistää.
[/quote]
[/quote]
Eli ei vauvoja ravintolaan. Ongelmasi on siis vauvan syöminen, en voi ruokkia vauvaa tuttipullolla, jos se sisältää minun rintamaitoani?
[/quote]
Kirjoitin tuon itkukommentin. Ongelmani ei ole vauvojen syöminen. Ongelmani on se, että mm. ravintolassa vauvat aiheuttavat häiriötä. Maksan myös miljööstä ja miellyttävästä kokemuksesta, en pelkästä ruoasta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:18"]Jos on esim ravintolassa niin ei oo kivaa itse yrittää syödä siinä, koska vauvat ja maito haisee pahalle. Eihän nenääkään saa ruokapöydässä niistää. [/quote] Ja sitten vauva pärähtää itkuun, jos ei röyhtäys tule... Mukavaa lounasta! [/quote] Eli ei vauvoja ravintolaan. Ongelmasi on siis vauvan syöminen, en voi ruokkia vauvaa tuttipullolla, jos se sisältää minun rintamaitoani? [/quote] Kirjoitin tuon itkukommentin. Ongelmani ei ole vauvojen syöminen. Ongelmani on se, että mm. ravintolassa vauvat aiheuttavat häiriötä. Maksan myös miljööstä ja miellyttävästä kokemuksesta, en pelkästä ruoasta.
[/quote]
Mutta jos menet ravintolaan, jonne pääsee muitakin ihmisiä, voi sinne paikalle osua semmoisiakin, jotka tavalla tai toisella häiritsevät sinua. Kaikki muutkin ravintolaan tulevat maksavat. Jos pelkäät vauvoja tai muita häiriötekijöitä, varaa kabinetti, silloin voit olla varma, että sinä saat päättää, ketkä kanssasi syövät.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:17"]Mulla on isot rinnat ja kyllä sen huomasi kun imetin vaikka kahvilassa tms huivu rinnan päällä kuinka monet miehet yrittivät nähdä " vähän enemmän".Rintani kiinnittävät huomiota muutenkin mutta imettäessä ruokin lastani.Voin kuvitella että tuijottelevien miesten naisia harmittaa asia kun huomaavat vilkuilun.Tiedoksi etten kaipaa enkä halua huomiotanne ja peitän rintani hyvin.Rinnasta näkyy vähemmän kuin avonaisesta paidasta.
[/quote]
Vaihdoitko vaipankin kahvilan pöydässä? Jotkut vaihtavat.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:17"]Mulla on isot rinnat ja kyllä sen huomasi kun imetin vaikka kahvilassa tms huivu rinnan päällä kuinka monet miehet yrittivät nähdä " vähän enemmän".Rintani kiinnittävät huomiota muutenkin mutta imettäessä ruokin lastani.Voin kuvitella että tuijottelevien miesten naisia harmittaa asia kun huomaavat vilkuilun.Tiedoksi etten kaipaa enkä halua huomiotanne ja peitän rintani hyvin.Rinnasta näkyy vähemmän kuin avonaisesta paidasta. [/quote] Vaihdoitko vaipankin kahvilan pöydässä? Jotkut vaihtavat.
[/quote]
Nuo asiat eivät kyllä minusta liity toisiinsa.
Taas valitetaan että tissi näkyy. No entä sitten? Oletteko koskaan pysähtyneet miettimään että mikä teitä siinä rinnan näkemisessä niin kauheasti ahdistaa? Luulisi että ei ole aivan normaalia tuossa mittakaavassa traumatisoitua pienestä tissin vilahtamisesta. Olisiko nyt ihan terapian paikka kun menee koko päivä mokomasta pikkuasiasta pilalle, ja pitkään muistelette tätä kauhukokemusta ja itkette sitä netissä ketjukaupalla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:18"]Jos on esim ravintolassa niin ei oo kivaa itse yrittää syödä siinä, koska vauvat ja maito haisee pahalle. Eihän nenääkään saa ruokapöydässä niistää.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kirjoitin tuon itkukommentin. Ongelmani ei ole vauvojen syöminen. Ongelmani on se, että mm. ravintolassa vauvat aiheuttavat häiriötä. Maksan myös miljööstä ja miellyttävästä kokemuksesta, en pelkästä ruoasta.
[/quote]
Toivotko esim. kehitysvammaiset poistettavaksi miljööstä mikäli he puhuvat liian kovaa, änkyttävät häiritsevästi tms. Kai toivot myös sen liikemiehen poistamista jonka puhelin piippailee koko ajan. Entäpä naapuripöydän kikattavat naiset jotka ovat pitkästä aikaa yhteisellä lounaalla ja iloisina vaihtavat kuulumisia? Vauva yleensä hiljenee ja nukahtaa saatuaan ruokaa. Mites ne muut? Aina ravintolassa ei ole hiljaista, se on vaan pakko hyväksyä tai sitten pitää syödä kotona.
Ohis
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:37"]Taas valitetaan että tissi näkyy. No entä sitten? Oletteko koskaan pysähtyneet miettimään että mikä teitä siinä rinnan näkemisessä niin kauheasti ahdistaa? Luulisi että ei ole aivan normaalia tuossa mittakaavassa traumatisoitua pienestä tissin vilahtamisesta. Olisiko nyt ihan terapian paikka kun menee koko päivä mokomasta pikkuasiasta pilalle, ja pitkään muistelette tätä kauhukokemusta ja itkette sitä netissä ketjukaupalla.
[/quote]
Se siinä rinnassa ahdistaa, että oma ukko saattaa nähdä vilauksen vierasta tisua ;)
Ei se muuten häiritse, mutta jos imemisen ääniä, vauva alkaa puklata maidolla tai mennään vieraiden viereen imettämään vaikka muuallakin olisi tilaa, niin silloin koen sen inhottavaksi. Erityisesti ne äänet. Olen muutenkin herkkä kaikelle ryystämisellä ja mässytykselle.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:18"]Jos on esim ravintolassa niin ei oo kivaa itse yrittää syödä siinä, koska vauvat ja maito haisee pahalle. Eihän nenääkään saa ruokapöydässä niistää. [/quote] Ja sitten vauva pärähtää itkuun, jos ei röyhtäys tule... Mukavaa lounasta! [/quote] Eli ei vauvoja ravintolaan. Ongelmasi on siis vauvan syöminen, en voi ruokkia vauvaa tuttipullolla, jos se sisältää minun rintamaitoani? [/quote] Kirjoitin tuon itkukommentin. Ongelmani ei ole vauvojen syöminen. Ongelmani on se, että mm. ravintolassa vauvat aiheuttavat häiriötä. Maksan myös miljööstä ja miellyttävästä kokemuksesta, en pelkästä ruoasta.
[/quote]
Mutta jos menet ravintolaan, jonne pääsee muitakin ihmisiä, voi sinne paikalle osua semmoisiakin, jotka tavalla tai toisella häiritsevät sinua. Kaikki muutkin ravintolaan tulevat maksavat. Jos pelkäät vauvoja tai muita häiriötekijöitä, varaa kabinetti, silloin voit olla varma, että sinä saat päättää, ketkä kanssasi syövät.
[/quote]
Ravintola toki tekee omat linjauksensa tässä asiassa. Onneksi se ei ole sinun tai minun asia päättää. Mitä parempi ravintola, sen vähemmän häiriköitä, imettäjät mukaan lukien. Ei ole tarpeen varata kabinettia. :) Mistä mahtaa johtua?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:18"]Jos on esim ravintolassa niin ei oo kivaa itse yrittää syödä siinä, koska vauvat ja maito haisee pahalle. Eihän nenääkään saa ruokapöydässä niistää.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Toivotko esim. kehitysvammaiset poistettavaksi miljööstä mikäli he puhuvat liian kovaa, änkyttävät häiritsevästi tms. Kai toivot myös sen liikemiehen poistamista jonka puhelin piippailee koko ajan. Entäpä naapuripöydän kikattavat naiset jotka ovat pitkästä aikaa yhteisellä lounaalla ja iloisina vaihtavat kuulumisia? Vauva yleensä hiljenee ja nukahtaa saatuaan ruokaa. Mites ne muut? Aina ravintolassa ei ole hiljaista, se on vaan pakko hyväksyä tai sitten pitää syödä kotona.
Ohis
[/quote]
Toisessa viestissä jo kirjoitin, että ravintola valitsee asiakkaansa. Hyvä niin. Minä valitsen sen mukaan ravintolani.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:47"]
Minua ärsyttää kun niin isoa osaa häiritsee imetys. Pääasiassa imetän vain kotona, muualle pumppaan pulloon mukaan. Isovanhemmilla ja läheisillä ystävillä imetän jossain makkarissa yksin. Ei tän näin pitäisi mennä? En ennen tajunnutkaan mikä ongelma tämä on monille. Mutta ei kiinnosta olla muita häiritsevä radikaali.
[/quote]
Mistä päättelet, että häiritsee? Mulle ei ole kukaan koskaa tullut sanomaan imetyksestä mitään, eikä kukaan ole ikinä katsonut pahasti, hymyillen kylläkin. Monen mielestä imetys on kaunis näky.