Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihan oikeasti, mikä siinä imetyksessä niin ällött?

Vierailija
10.05.2015 |

Kertokaa. Kun en vaan ymmärrä! Aina voi kääntää pään pois ja keskittyä omiin puuhiinsa.

Eikö ole parempi että vauva saa ruokaa ja on hiljaa kuin että rääkyisi kuin pistetty sika niin että korvat soi?

Kyllä saa tarkasti toljottaa jos nännin vilahduksen ehtii näkemään ja siitä mielensä pahoittamaan/ruokahalunsa menettämään/seksuaaliset traumansa heräämään.

Ugh. Olen puhut.

Ja ps. Olen 19-v lapseton biseksuaalinen nainen. Mäkkärissä töissä. Ja näen imetystä silloin tällöin.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No julkisella paikalla en rupeis imettää, ennemmin vaikka naisten vessas tai sitte otan maitoa mukaan pulloon tms

Vierailija
42/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:18"]Jos on esim ravintolassa niin ei oo kivaa itse yrittää syödä siinä, koska vauvat ja maito haisee pahalle. Eihän nenääkään saa ruokapöydässä niistää.
[/quote]
Ja sitten vauva pärähtää itkuun, jos ei röyhtäys tule... Mukavaa lounasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäjänä inhottaa kun jotkut (miehet) yrittävät tosissaan nähdä rinnan. Vauvallamme on vielä tapana joskus hermostua ympäristön ärsykkeistä ja sylkäistä tissi pois. Siinä saa sitten kiireessä peitellä näkymää. Kietaisen suosiolla reilun huivin kaulaan niin, että se peittää miltei koko lapsenkin näkyvistä. Huivin alla lapsi rauhoittuu imemään helpommin vaikka olisimme julkisemmallakin paikalla ja koko homma hoituu nopeammin.

Vierailija
44/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:52"]

Kertokaa. Kun en vaan ymmärrä! Aina voi kääntää pään pois ja keskittyä omiin puuhiinsa. Eikö ole parempi että vauva saa ruokaa ja on hiljaa kuin että rääkyisi kuin pistetty sika niin että korvat soi? Kyllä saa tarkasti toljottaa jos nännin vilahduksen ehtii näkemään ja siitä mielensä pahoittamaan/ruokahalunsa menettämään/seksuaaliset traumansa heräämään. Ugh. Olen puhut. Ja ps. Olen 19-v lapseton biseksuaalinen nainen. Mäkkärissä töissä. Ja näen imetystä silloin tällöin.

[/quote]

Totta puhut. Jos mun mies kaivaa muniaan, niin katseen voi kääntää pois. Olisiko se parempi, että munahiki kutittaisi niin, että mies raivona kiehnäisi penkissä, eikä kukaan saisi rauhaa. Jos munanpää häiritsee, voi aina katsoa pois tai mennä muualle syömään

Vierailija
45/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:18"]

Jos on esim ravintolassa niin ei oo kivaa itse yrittää syödä siinä, koska vauvat ja maito haisee pahalle. Eihän nenääkään saa ruokapöydässä niistää.

[/quote]

Käyt varmasti vain sellaisissa ravintoloissa, joissa ei tarjota maitotuotteita tai mitään voimakkaammin haisevaa (esim. kalaa) lainkaan, kun hajut noin kiusaavat sinua.

Vierailija
46/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:56"]Ei imetyksessä itsessään mikään ällötä, kunhan se tapahtuu niin ettei imettävä äiti esittele tissejään koko maailmalle. [/quote]Tapahtuuko tuota esittelyä usein? Ensin vähän pyörittelee tissejä tasselit nänneissä kiinni ja sit vasta vauva alkaa syömään?

[/quote]

:D Minä olen pariin otteeseen tuollaista joutunut seuraamaan

Vierailija
47/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:28"]

Kertokaa. Kun en vaan ymmärrä! Aina voi kääntää pään pois ja keskittyä omiin puuhiinsa. Eikö ole parempi että vauva saa ruokaa ja on hiljaa kuin että rääkyisi kuin pistetty sika niin että korvat soi? Kyllä saa tarkasti toljottaa jos nännin vilahduksen ehtii näkemään ja siitä mielensä pahoittamaan/ruokahalunsa menettämään/seksuaaliset traumansa heräämään. Ugh. Olen puhut. Ja ps. Olen 19-v lapseton biseksuaalinen nainen. Mäkkärissä töissä. Ja näen imetystä silloin tällöin.

[/quote]

Totta puhut. Jos mun mies kaivaa muniaan, niin katseen voi kääntää pois. Olisiko se parempi, että munahiki kutittaisi niin, että mies raivona kiehnäisi penkissä, eikä kukaan saisi rauhaa. Jos munanpää häiritsee, voi aina katsoa pois tai mennä muualle syömään

[/quote]

Jos tässä puhutaan vauvan syömisestä, niin miksi vertaat sitä munien kaiveluun? Mikset vertaa sitä syömiseen? Eikä vauvan tarpeita voi muutenkaan verrata aikuisen tarpeisiin, koska aikuisella on - tai ainakin pitäisi olla - sen verran kärsivällisyyttä, että omien tarpeiden tyydyttämistä voi lykätä, mutta vauvallahan ei tällaista kykyä ole.

Vierailija
48/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:56"]Ei imetyksessä itsessään mikään ällötä, kunhan se tapahtuu niin ettei imettävä äiti esittele tissejään koko maailmalle. [/quote]Tapahtuuko tuota esittelyä usein? Ensin vähän pyörittelee tissejä tasselit nänneissä kiinni ja sit vasta vauva alkaa syömään?

[/quote]

[/quote]

Kabareekäyntejä ei lasketa.

Vierailija
49/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:30"]

[/quote]

[/quote]

Jos tässä puhutaan vauvan syömisestä, niin miksi vertaat sitä munien kaiveluun? Mikset vertaa sitä syömiseen? Eikä vauvan tarpeita voi muutenkaan verrata aikuisen tarpeisiin, koska aikuisella on - tai ainakin pitäisi olla - sen verran kärsivällisyyttä, että omien tarpeiden tyydyttämistä voi lykätä, mutta vauvallahan ei tällaista kykyä ole.

[/quote]

Vauva voi juoda pullosta. Ei sitä hinkkiä tarvitse lätkäyttää siihen pöydälle kaikkien ihailtavaksi

Vierailija
50/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toinen oli meidän omassa kahvipöydässä miehen kaverin vaimo ja toinen mäkkärissä. Kumpikin kerta oli todellakin liikaa :D

Vierailija
51/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa imettää. Maailman luonnollisin asia. Monilla näkyy rintoja kaula-aukosta enemmän kuin imetystilanteissa ja ihmiset juo lehmien maitoa julkisesti. Ihan kuin tässä pyrittäisiin jotenkin salailemaan maidon alkuperää.

Vierailija
52/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vauva voi juoda pullosta. Ei sitä hinkkiä tarvitse lätkäyttää siihen pöydälle kaikkien ihailtavaksi

[/quote]

Et sinä sitä päätä, voiko vauva juoda pullosta vai ei. Kaikki vauvat eivät huoli pulloa, eikä sen pullon kanss nyt muutenkaan ole niin yksinkertaista toimia, jos kuitenkin normaalisti imettää vauvaansa. Maito pakkautuu rintoihin ja sitten tulee pahimmassa tapauksessa rintatulehdus.

Kyllä yksinkertaisinta vain on, että sinä katsot poispäin.

Vierailija
53/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toinen oli meidän omassa kahvipöydässä miehen kaverin vaimo ja toinen mäkkärissä. Kumpikin kerta oli todellakin liikaa :D

[/quote]

Siis laittoi tasselit nänneihin ja alkoi pyöritellä tissejä? Nyt en kyllä usko!

Vierailija
54/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt verrataan vauvan syömistä muuhun syömiseen, niin en tykkää myöskään ruoka suussa puhumisesta, suu auki pureskelusta tai hotkimisesta. Olisi kohteliasta ottaa huomioon muut ihmiset ja toteuttaa mainittuja tapoja sekä tissit esillä imettämistä vain silloin kun se ei häiritse muita ihmisiä.

Vierailija
55/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle imetys on niin pyhä ja intiimi hetki, etten tee sitä julkisilla paikoilla. Imetyksen pitää olla rauhallinen, häiritsemätön hetki minun ja lapseni välillä. Lapsi aistii koko kehollaan ja siksi tahdon hänen tuntevan, että keskityn juuri häneen ilman hälinää tai ylimääräisiä katseita.

Vierailija
56/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:56"]Ei imetyksessä itsessään mikään ällötä, kunhan se tapahtuu niin ettei imettävä äiti esittele tissejään koko maailmalle. [/quote] Silloinkin se haju... Maito + puklu, viereisissä pöydissä yökitään.

[/quote]

En ole ikinä haistanut edes vieressäni tapahtuvasta imetyksestä mitään. On ihmisiä, joilla on tosi herkkä hajuaisti, mutta valitettavasti semmoisten ihmisten pitää vain sopeutua siihen, että he haistavat imetyksen tai vaikkapa nyt lähellä olevan naisen menkat. Elämä on.
[/quote]
Minulla on myös niin herkkä kuuloaisti, että häiriinnyn vauvan hienosta itkusta. Lisäksi olen niin kömpelö, että kompastelen vauvan pikkuisiin vankkureihin ravintolassa. Olen jopa niin lihava, etten aina mahdu niistä ohi, sisällä ravintolassa. Voi minua. Paras jäädä kotiin loppuiäksi, nauttikoot vauvat ravintolaelämyksistä, minä en kykene.

Vierailija
57/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun niin isoa osaa häiritsee imetys. Pääasiassa imetän vain kotona, muualle pumppaan pulloon mukaan. Isovanhemmilla ja läheisillä ystävillä imetän jossain makkarissa yksin. Ei tän näin pitäisi mennä? En ennen tajunnutkaan mikä ongelma tämä on monille. Mutta ei kiinnosta olla muita häiritsevä radikaali.

Vierailija
58/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh on se ihana olla poikaystävän kanssa ravintolassa vuosipäivää juhlimassa, kun joku mamma rupeaa viereisessä pöydässä imettämään. Ja joo harso oli, mutta sen toiminnan näki silti väkisin. Ärsytti niin paljon! Poikaystävä oli yllätykseksi valinnut lempiravintolani, ja kaikki oli täydellistä ennen kuin se saatanan imetys alkoi...
hirveä lutkutus alkoi kuulua, harso ei peittänyt vittuakaan, kaikki asiakkaat näytti vaivaantuneilta ja lopun kruunaus oli vielä loppu pukli ja sen kamala haju. Teki mieli tappaa se mamma.

T.16v

Vierailija
59/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:21"]No julkisella paikalla en rupeis imettää, ennemmin vaikka naisten vessas tai sitte otan maitoa mukaan pulloon tms
[/quote]

Syötkö itse vessassa?

Vierailija
60/94 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:52"]

[/quote]

[/quote]

Miten munanpää liittyy aiheeseen :D Miten pallien raapimista ja munan esiin kaivamista voi verrata vauvan ruokintaan, luonnon siihen tarkoitukseen luomalla kehon osalla? Muna on tarkoitettu lisääntymiseen ja virtsaamiseen, ja se olisi suotavaa pitää piilossa. Eihän ole yleisesti hyväksyttävää lisääntyäkään tai kuseksia julkisilla paikoilla. Imettäminen sen sijaan ei aiheuta pahennusta kuin pienen ihmisjoukon keskuudessa. Pakosti tulee mieleen, että silloinkin on kyse jostain omasta traumasta, tukahdutetusta seksuaalisuudesta, kateudesta, mustasukkaisuudesta tms.
Ohis