Oletko sinä tai joku tuttavasi saanut koronatartunnan ffp2-maskin käytöstä huolimatta?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmesti rokotettu iäkäs tuttava pariskunta jotka käyvät kerran viikossa omalla autolla hiljaiseen aikaan isossa marketissa, eivät liiku muuten ja vieraitakaan ei ole käynyt pariin vuoteen, omat käsidesit aina mukana ja uudet ffp2 maskit sekä hansikkaat. Saivat molemmat tartunnan, onneksi lievän.
Niin eli kylillä on luuhattu ihmisten ilmoilla. En ymmärrä mikä pakkomielle näillä on juosta ympäriinsä, jotka saavat olla kotona.
Juu on kyllä varsinaisia pilettäiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmesti rokotettu iäkäs tuttava pariskunta jotka käyvät kerran viikossa omalla autolla hiljaiseen aikaan isossa marketissa, eivät liiku muuten ja vieraitakaan ei ole käynyt pariin vuoteen, omat käsidesit aina mukana ja uudet ffp2 maskit sekä hansikkaat. Saivat molemmat tartunnan, onneksi lievän.
Niin eli kylillä on luuhattu ihmisten ilmoilla. En ymmärrä mikä pakkomielle näillä on juosta ympäriinsä, jotka saavat olla kotona.
Juu on kyllä varsinaisia pilettäiä!
Itseaiheutettua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ketkä tunnen koronan sairastaneet ovat käyttäneet maskeja. Itse en käytä eikä ole tartuntaa tullut.
Mun tuttavissa on ehdottomasti maskeja ja rokotteita vastaan ollut perhe. Kas kummaa, he nappasivat syksyllä tartunnan tilaisuudesta josta kukaan muu altistunut ei tautia saanut.
Ei siinä ffp2 maski paljoa auta, kun limakalvojen (eli myös silmien) kautta tartunnan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkäs isäni on ollut kotivankilassa kohta kaksi vuotta. Ei edes ruokakaupassa ole käynyt. Sosiaalisena ihmisenä siinä on mielenterveys todella kovilla. Helppo huudella, kun ei joudu itse kokemaan.
Tilaa papalle nettiterapiaa. On se kauhiaa kun ei pääse päivätansseihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ffp2 maski paljoa auta, kun limakalvojen (eli myös silmien) kautta tartunnan saa.
Tämä. Miksi tästä ei kukaan puhu? Maski hifistely tuntuu vähän turhalta kun silmien kauttakin tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
FF2 kuten kaikki muukin tulee Suomeen jälkijunassa. Muualla maailmassa FFP2 maskit olleet pakollisia jo pitkään. Täällä väännetään maailman tappiin onko niistä hyötyä ja haukutaan naamavaipaksi ja lampaat sanoo bäääää ja samaan aikaan kymmeniä tuhansia tartuntoja päivittäin
Eikö tässä vaiheessa olisi syytä jo katsoa eteenpäin ja miettiä omikron-aallon jälkeen yhteiskunnan avaamista ja normaaliin palaamista, eikä miettiä tiukempia maskivelvoitteita?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se silti tyhjää paremmin suojaa ja tauti todennäköisesti myös lievempi kun virusta ei hengitä syvälle keuhkoihin.
Apua, onko ihmiset näin pihalla????
Maskeja käytetään sen takia ettei käyttäjä itse levitä koronaa!!!
Maski on aika pieni suoja ilmassa leviäviä pisaroita vastaan kun ne laskeutuvat muualle kasvoille, silmiin ja pinnoille yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FF2 kuten kaikki muukin tulee Suomeen jälkijunassa. Muualla maailmassa FFP2 maskit olleet pakollisia jo pitkään. Täällä väännetään maailman tappiin onko niistä hyötyä ja haukutaan naamavaipaksi ja lampaat sanoo bäääää ja samaan aikaan kymmeniä tuhansia tartuntoja päivittäin
Eikö tässä vaiheessa olisi syytä jo katsoa eteenpäin ja miettiä omikron-aallon jälkeen yhteiskunnan avaamista ja normaaliin palaamista, eikä miettiä tiukempia maskivelvoitteita?
Tänään mitattiin taas ennätysmäärä päiväkohtaisia tartuntoja. Nytkö on aika mennä, tehdä ja kokea?
Vierailija kirjoitti:
Apua, onko ihmiset näin pihalla????
Maskeja käytetään sen takia ettei käyttäjä itse levitä koronaa!!!
Maski on aika pieni suoja ilmassa leviäviä pisaroita vastaan kun ne laskeutuvat muualle kasvoille, silmiin ja pinnoille yms.
Taidat olla itse aika pihalla kun et tiedä että ffp2 suojaa myös käyttäjäänsä toisinkuin perusrätit
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut kosketustartunnasta
Käsien pesu on paljon helpompaa kuin olla hengittämättä aerosoleja eli niitä, mikä todennäköisimmin koronan aiheuttaa. Itse olin täysin flunssaton, ei edes pientä nuhaa, kun käytin FFP-maskia kunnes maskiton vauva syntyi. Vinkkinä muille raskautta miettiville, että vauva ja korona-aika ei ole mikään helppo yhdistelmä, vaan riski koronatartunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Suomen linjahan koronan suhteen muuttui ja nostettiin ns kädet pystyyn eikä voida tai oikeammin haluta tehdä enää mitään. Talousasiat menivät juuri ihmisten ihmisarvon ohi nyt yksilö on itse vastuussa ja näin ollen voidaan kai sanoa että Marin välttelee vaikkapa koronajohtajuuden ottamista Kiurulta, kun tätäkin on jossain yhteyksissä vaadittu, koska viranomaiset ovat hyväksyneet sen että nyt alkaa tulla ruotsin mallin mukaan ruumiita silloin ei Kiurun saappaissa ole mukava olla.
Näinhän se menee, että ajetaan parhaillaan tietoisesti nokka edellä puuhun, ja Marin ei halua olla ratissa ja välttelee vastuupaikkaa tietoisesti. Kiuru haluaa toimia leviämistä vastaan, mutta ei anneta. Hän tästä Omikronin hallitsemattomasta leviämisestä joutuu vastuun kantamaan ja uhrautumaan.
Varmaan siksi keskusta innokkaasti ja pyyteettömästi toivoo Marinia johtoon, että SDP ja johtajansa saisi kunnolla kuraa, ja kepun kannatus voisi nousta 0.023%.
Seurasin eilenkin yhden porukan käytöstä sokos hotellin ravintolassa. Sisään tullaan maskit naamalla, pöydässä maskit lätätään pöydälle joka on oksettava tapa, syödään, juodaan ja rupatellaan ilman maskia, mennään wc ja laitetaan maski naamalle ja taas maski pois pöydässä. Eihän tässä touhussa ole mitään järkeä. Ajatelkaa nyt oikeesti ihan järjen kanssa.
Kaikille maskivastaisille tiedoksi, että mitä suuremman määrän virusta saatte, sitä pahemman koronataudin saatte. Ilmeisesti immuunipuolustus tarvitsee aikaa toimiakseen ja huonokin maski voi oikeasti pelastaa hengen, jos on riskiryhmää. Surullista, että lihavat jättävät maskin pois hengitysvaikeuksien takia, kun heillä on suuri riski kuolla koronaan. FFP-maskeja saa venttiilillä niin sekin suojaa käyttäjäänsä, vaikka ei muita suojaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen linjahan koronan suhteen muuttui ja nostettiin ns kädet pystyyn eikä voida tai oikeammin haluta tehdä enää mitään. Talousasiat menivät juuri ihmisten ihmisarvon ohi nyt yksilö on itse vastuussa ja näin ollen voidaan kai sanoa että Marin välttelee vaikkapa koronajohtajuuden ottamista Kiurulta, kun tätäkin on jossain yhteyksissä vaadittu, koska viranomaiset ovat hyväksyneet sen että nyt alkaa tulla ruotsin mallin mukaan ruumiita silloin ei Kiurun saappaissa ole mukava olla.
Juuri näin. Kävin ennakkoäänestämässä. Moni muukin lähipiiristäni on samoilla ajatuksilla ja se on vaikuttanut äänestyskäyttäytymiseen. Olin Marin-fani, en ole enää.[/quote
]Ei tuo sinänsä minun äänestyskäyttäytymiseeni vaikuttanut ja mielestän Marin on vain fiksu kun ei mene tuollaiseen ansaan.
No enihau äänestän kuitenkin vasemmistoa, koska heidän osaamisensa ja arvonsa ovat oikeanlaiset juuri tässä asiassa jossa ei saisi mennä ns pelkän talouden rahan arvottamalla tiellä. Kepua en äänestä, koska se on jyllännyt maakunnissa sukupolvesta toiseen ja on suuri syypää siihen, että asiat monissa maakunnissa ovat tässä jamassa.
Persuja en todellakaan äänestä vaikkapa siksi kun luin hesarista, että surullisenkuuluisassa terrorismin keskuksessa toivoteltiin persujen voimahahmon toimesta:"Nyt ei muuta kuin iso kansanjuhla pystyyn. Poikamme palaavat kuin Leijonat aikoinaan Globenista."Näitä äärioikeistolaisia tervetulleeksi. Sitten tyyppi erotettiin ilmeisesti vaalien läheisyyden vuoksi määräajaksi kun valtakunnanmedia asiaan tarttui, mutta oikeastihan tuollainen jo toistuva käytös olisi pitänyt tuomita jyrkemmin ja heittää koko ukko pois lopullisesti. Oikeastaan tuollainen määräaikainen lievä "jäähy" on persujen johdolta lähes kädennojennus äärioikeistolle. Näitä sekä muita esimerkkejä sekä pitkä lista rikoksia löytyy tuon puolueen parista johon en suin surminkaan halua antaa valtuutusta maakunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään mitattiin taas ennätysmäärä päiväkohtaisia tartuntoja. Nytkö on aika mennä, tehdä ja kokea?
Ei ihan nyt. Mutta omikron-aallot laannuttua pitäisi kyllä pyrkiä sitä kohti, että mennään, tehdään ja koetaan. Ei yhteiskuntaa voi pitää vuosikausia poikkeustilassa, eivätkä ihmiset voi kulkea vuodesta toiseen maski naamalla kaikkia muita vältellen.
Eivätkä nuo päiväkohtaiset tartunnat siinä tapauksessa ole niin hälyttäviä, jos ne eivät johda sairaalaan. Kuten nyt näyttäisi muiden maiden perusteella olevan. Luultavasti melkein kaikki saavat omikronin, mutta sen vuoksi ei päädytä sairaalaan. Ja kun tämä aalto on laantunut, ei ole mitään järkeä pitää enää yhteiskuntaa kiinni ja jotain iänikuista maskisuositusta voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille maskivastaisille tiedoksi, että mitä suuremman määrän virusta saatte, sitä pahemman koronataudin saatte. Ilmeisesti immuunipuolustus tarvitsee aikaa toimiakseen ja huonokin maski voi oikeasti pelastaa hengen, jos on riskiryhmää. Surullista, että lihavat jättävät maskin pois hengitysvaikeuksien takia, kun heillä on suuri riski kuolla koronaan. FFP-maskeja saa venttiilillä niin sekin suojaa käyttäjäänsä, vaikka ei muita suojaakaan.
Olen ottanut rokotteen pelastaakseni henkeni. Ja olen normaalipainoinen. Maski laskee elämänlaatua niin paljon, että otan mieluummin riskin vähän "pahemmasta" koronataudista. Ja onhan se ymmärrettävää, että jos ei maskin kanssa pysty hengittämään, sen jättää pois - on vähän vaikea elää vuodesta toiseen niin, ettei pysty kunnolla hengittämään. Rokote kyllä tilastojen mukaan on pelastus näillekin lihaville, koska tilastojen mukaan rokotettujen määrä sairaalassa ja teholla on merkittävästi pienempi verrattuna rokottamattomiin.
Mulla ei ole ollut koronaa eikä edes flunssaa kohta kahteen vuoteen, käytösä FFP2-maskit alusta asti, siis jo silloin kun Suomessa näitä vielä haitallisiksi väitettiin. Tapaan asiakaspalvelussa satoja ihmisiä päivittäin ja olen altistunut useammankin kerran.
Toisaalta, kun seuraan asiakkaiden FFP-maskien ja muidenkin maskien käyttöä, en ihmettele tartuntoja maskin käytöstä huolimatta, milloin nenä näkyy, milloin maskia riisutaan niistämisen ajaksi sisätiloissa, puhumattakaan maskista, jota ei ole yhtään muotoiltu kasvoille, eli vuotaa reunoista ihan silminnähden. Miksi edes käyttää kalliimpaa maskia, jos ei käytä sitä oikein.