Oletko sinä tai joku tuttavasi saanut koronatartunnan ffp2-maskin käytöstä huolimatta?
Kommentit (62)
Oletko kuullut kosketustartunnasta
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmesti rokotettu ja pidän ffp2- maskia. Teen lähityötä. En edes kuvittele, että en saisi koronaa. Tavoitteeni on saada mahdollisimman pieni virusannos ja sitä kautta mahdollisimman lievä tauti. Ei tässä tilanteessa enää muuta oikein voi.
Tämä. Ja osa ei osaa edes maskeja pitää oikein. Monella se on liian löysällä.
Kyllä mua kotihoidossa pelottaa, kun on koronapos. aaiakkaita.
Ei siinä ffp2 maski ja visiiri auta, kun heikkokuntoista vanhusta pitää kylkikyljessä kuljettaa tai vaipanvaihdossa ja takapuolen pesussa, kun roiskuu huolella kura.
Minuthan sinne laitetaan, kun on kahden riskiryhmäsairauden vuoksi kolme rokotusta.
Siskoni perhe sai koronan nuorimman lapsen kautta, joka oli saanut tartunnan esikoulussa. Aikuiset käyttivät maskeja kodin ulkopuolella, lapset tietenkään eivät.
Et pysty täysin suojautumaan mitenkään.
Suomen linjahan koronan suhteen muuttui ja nostettiin ns kädet pystyyn eikä voida tai oikeammin haluta tehdä enää mitään. Talousasiat menivät juuri ihmisten ihmisarvon ohi nyt yksilö on itse vastuussa ja näin ollen voidaan kai sanoa että Marin välttelee vaikkapa koronajohtajuuden ottamista Kiurulta, kun tätäkin on jossain yhteyksissä vaadittu, koska viranomaiset ovat hyväksyneet sen että nyt alkaa tulla ruotsin mallin mukaan ruumiita silloin ei Kiurun saappaissa ole mukava olla.
Puolisoni, työssään joutuu käyttämään maskia koko ajan ja sai koronan. Minä en käytä maskia ja elettiin täysin normaalisti kun hän sairastui, minun testi oli negatiivinen.
Kolmesti rokotettu iäkäs tuttava pariskunta jotka käyvät kerran viikossa omalla autolla hiljaiseen aikaan isossa marketissa, eivät liiku muuten ja vieraitakaan ei ole käynyt pariin vuoteen, omat käsidesit aina mukana ja uudet ffp2 maskit sekä hansikkaat. Saivat molemmat tartunnan, onneksi lievän.
Vierailija kirjoitti:
Suomen linjahan koronan suhteen muuttui ja nostettiin ns kädet pystyyn eikä voida tai oikeammin haluta tehdä enää mitään. Talousasiat menivät juuri ihmisten ihmisarvon ohi nyt yksilö on itse vastuussa ja näin ollen voidaan kai sanoa että Marin välttelee vaikkapa koronajohtajuuden ottamista Kiurulta, kun tätäkin on jossain yhteyksissä vaadittu, koska viranomaiset ovat hyväksyneet sen että nyt alkaa tulla ruotsin mallin mukaan ruumiita silloin ei Kiurun saappaissa ole mukava olla.
Juuri näin. Kävin ennakkoäänestämässä. Moni muukin lähipiiristäni on samoilla ajatuksilla ja se on vaikuttanut äänestyskäyttäytymiseen. Olin Marin-fani, en ole enää.
No minä sain tartunnan omalta lapselta. En käytä kotona maskeja vaikka muualla käytän. Ei kai pikkulapsiperheet voi tuota välttää muuta kuin linnoittautumattomalla kolmeksi kuukaudeksi kotiinsa. Onneksi ei ollut paha, normiflunssaa kevyempi.
Pk-seudulla asun ja käyn ostareilla päivittäin joten on rutkasti altistumista. Koronan sain mutta kaverilta kuin kävin hänen luona ilman maskia.
Maskit toimivat siis todella hyvin. Yleensä käytän vain tavallisia kirurgin maskeja. Nyt omikronin aikana käytän ffp2 maskeja kun en todellakaan halua sitä uudestaan.
Ja ottakaa ne rokotteet. Olin todella paskana koronasta. Rokotteen sivuvaikutukset eivät olleet mitään siihen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kolmesti rokotettu iäkäs tuttava pariskunta jotka käyvät kerran viikossa omalla autolla hiljaiseen aikaan isossa marketissa, eivät liiku muuten ja vieraitakaan ei ole käynyt pariin vuoteen, omat käsidesit aina mukana ja uudet ffp2 maskit sekä hansikkaat. Saivat molemmat tartunnan, onneksi lievän.
Niin eli kylillä on luuhattu ihmisten ilmoilla. En ymmärrä mikä pakkomielle näillä on juosta ympäriinsä, jotka saavat olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ffp2 maski ja visiiri auta, kun heikkokuntoista vanhusta pitää kylkikyljessä kuljettaa tai vaipanvaihdossa ja takapuolen pesussa, kun roiskuu huolella kura.
Minuthan sinne laitetaan, kun on kahden riskiryhmäsairauden vuoksi kolme rokotusta.
Se, että joutuu pelkäämään oman terveytensä ja henkensä puolesta töiden vuoksi ei ymmärrä ne, jotka eivät joudu tällaisiin tilanteisiin.
T: sosionomi, joka joutuu hoitamaan koronaa sairastavia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmesti rokotettu ja pidän ffp2- maskia. Teen lähityötä. En edes kuvittele, että en saisi koronaa. Tavoitteeni on saada mahdollisimman pieni virusannos ja sitä kautta mahdollisimman lievä tauti. Ei tässä tilanteessa enää muuta oikein voi.
No juuri näin. Tilanne on sellainen, että tautia lienee enää mahdoton välttää, mutta yritän kuitenkin selvitä vähäisemmällä virustujauksella. Alusta asti on ollut samanmielisyys siitä, että altistuksen suuruus on suhteessa taudin vakavuuteen. En ole riskiryhmää, mutta haluan silti selvitä mahdollisimman helpolla (mukavuuden haluinen kun olen).
Siksi FFP2 käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nostaa hattua että joku viitsii tuollaistakin duunia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli kylillä on luuhattu ihmisten ilmoilla. En ymmärrä mikä pakkomielle näillä on juosta ympäriinsä, jotka saavat olla kotona.
Iäkäs isäni on ollut kotivankilassa kohta kaksi vuotta. Ei edes ruokakaupassa ole käynyt. Sosiaalisena ihmisenä siinä on mielenterveys todella kovilla. Helppo huudella, kun ei joudu itse kokemaan.
Kaikki ketkä tunnen koronan sairastaneet ovat käyttäneet maskeja. Itse en käytä eikä ole tartuntaa tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkäs isäni on ollut kotivankilassa kohta kaksi vuotta. Ei edes ruokakaupassa ole käynyt. Sosiaalisena ihmisenä siinä on mielenterveys todella kovilla. Helppo huudella, kun ei joudu itse kokemaan.
Niin minunkin syöpäsairas isäni, joka käy syöpähoidoissa. On tyytyväinen ettei tarvitse lähteä minnekään ja erityisesti iloinen on siitä että vielä elää.