Miksi oletatte että haisevat ihmiset voi jotain hajulleen?
Minä ainakaan en voi, hygienia on kunnossa ja vaatteet pesen tarpeeksi kuumassa, kotona ei löyhkää. Lääkärit valehtelee että mitään ongelmaa ei muka ole ja laittavat luulosairausdiagnoosin suostumatta tutkimaan asiaa.
Kommentit (52)
Tiedän ihmisen jonka lähellä ja perässä kulkee niin pistävä hien haju, ettei kyse voi olla muusta kuin välinpitämättömyydestä. En itse kehtaisi noin haisevana töissä käydä.
Haisetko, ap, omasta mielestäsi vai kommentoiko sitä joku muu? Hampaat, ientaskut tarkastettu? Refluksia? Otseena? Munuaiset ja maksa toimii ok? Kotona ei hometta? Et tupakoi? Peseydyt päivittäin, vaihdat vaatteet päivittäin?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:27"]Kuinka usein siis peseydyt? Ómasta mielestäsi riittävän usein, mutta se käsitys luultavasti poikkeaa muiden käsityksestä. [/quote] Minussa on ominaisuus tuoksu rai gaju se on. Pesen itseni 1-2 kertaa päivässä+pelkän pillun pesen noin 7 kertaa päivässä. Silti se lemu leijailee minusta. Mitään tulehdusta ei ole, tutkittu
[/quote]
Pitäisikö sitten kokeilla jotakin Lactalia sinne alapäähän? Kuinka usein vaihdat sitten vaatteesi?
Itse hikoilen niin paljon, että haisen aina pahalle. Tästä syystä en jaksa edes yrittää peitellä hajujani deodorantilla tai jokapäiväisellä suihkulla.
M24
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:55"]
Itse hikoilen niin paljon, että haisen aina pahalle. Tästä syystä en jaksa edes yrittää peitellä hajujani deodorantilla tai jokapäiväisellä suihkulla.
M24
[/quote]Miksi pitäis käyttää hajuja peittävää deodoranttia? Käytä jotain mikä estää hajuja kokonaan, kuten suolaa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:15"]
Olet mitä syöt. Se haju häviää kun syöt kasviksia ja jätät ne kropassa mätänevät lihat pois. Samoin sokerin ja kotimaiset viljat
[/quote]
Tuo nyt on täyttä schaibaa. Voi olla että suolistokaasujen ja p*skan hajuun voi vaikuttaa syömisillä, mutta ei se rauhasista tuleva ominaishaju mihinkään häviä.
Itse olen lähes hajuton. Hikeni on lähes hajutonta enkä edes hikoile paljon. Minun pitää olla peseytymättä pari-kolme päivää, ennenkuin alkaa olla tunkkainen haju. Ei muutu mihinkään vaikka söisin mitä sattuu.
Sensijaan minulla on kaveri, jolla on voimakas ominaishaju. Hiki haisee voimakkaasti ja hikoilee paljon. Voidaan istua saunassa 2 tuntia ja peseytyä läpikotaisin. Otetaan puhtaat kuumassa pestyt pyyhkeet ja mennä laiturille vilvoittelemaan. Jo siinä istuessa saunapuhtaina, kun ystävä nostaa vähän kättä, haistan sen pistävän metallisen ominaishajun. Käyttää dödöä aina, mutta joutuu lisäämään pitkin päivää koska se pettää aina uudestaan.
Luulisin että hikinen vartalo puhdistuu kun käy suihkussa tarpeeksi usein. Päivittäin ei kannat käydä. Iho kuivuu ja tulee uusia ongelmia.
Vaatteille löysin todella kätevän aineen. Se desinfioi vaatteet jotka eivät kestä 60 aseteen pesua. Käytän esimerkiksi alusvaatteille joskus tätä, samoin urheiluvaatteille. Ainetta vai laittaa tavellisen pesuaineen sekaan sekä käsinpesussa että koneessa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:55"]
M24
[/quote]Miksi pitäis käyttää hajuja peittävää deodoranttia? Käytä jotain mikä estää hajuja kokonaan, kuten suolaa.
[/quote]
Deodorantti on vain hajuste. Pitää puuttua itse hajun synnyttävään prosessiin eli hikinesteen eritykseen ja bakteerien mellastukseen siinä. Osta apteekista antiperspiranttia, esim. Absolut Torr. Toimi käyttöohjeen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:01"]
Vaatteille löysin todella kätevän aineen. Se desinfioi vaatteet jotka eivät kestä 60 aseteen pesua. Käytän esimerkiksi alusvaatteille joskus tätä, samoin urheiluvaatteille. Ainetta vai laittaa tavellisen pesuaineen sekaan sekä käsinpesussa että koneessa.
[/quote]Joo, etikkaa käytetään täälläkin.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:27"]Kuinka usein siis peseydyt? Ómasta mielestäsi riittävän usein, mutta se käsitys luultavasti poikkeaa muiden käsityksestä. [/quote] Minussa on ominaisuus tuoksu rai gaju se on. Pesen itseni 1-2 kertaa päivässä+pelkän pillun pesen noin 7 kertaa päivässä. Silti se lemu leijailee minusta. Mitään tulehdusta ei ole, tutkittu
[/quote]
Ei ihme, että pillu haisee, kun peset noin monta kertaa.
Siis olen huomannut että tietynnäköisillä nenillä varustetut, esim hieman tavallista isommilla/ leveämmillä on usein todella herkkä nenä...
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:42"]
Vika on haistelijassa, ei "haisevassa"...Kaikilla on oma ominaishajunsa. Joillain on vaan niin herkkänokka. Herkkänokkaisille kaikki hajut tuppaa olemaan ylitsepääsemättömiä.
[/quote]
Joo, on se.
Mutta on se kuitenkin paha paikka jos meinaa alkaa okentamaan hajun takia.
On se kohteliasta miettiä muitakin vaikkei itse välitä mistään
Ruokasoodalla kun pesee vaatteet, hajun saa pois. Etikka toinen hyvä aine
t. Pirkka
Nosta kissa pöydälle, vaikka vaikeaa onkin! Pyydä luotetuimmilta ystäviltäsi kommentti, haisetko vai kuvitteletko vain? Jos eivät haista mitään, unohda koko juttu.
Itse tiedän että hengitykseni haisee, mutta en voi sille mitään. En voi harjata hampaitani normaalisti. Jos harjaan, niin niitä vihloo sen jälkeen vietävästi ainakin pari päivää. Hampaat jäävät siis pesemättä, mutta yritän ainakin olla hönkimättä ihmisiä päin. Silti aina jotkut vihjailevat, availevat ikkunoita ja valittavat että "onpas täällä tunkkaista". Kukaan ei sano kuitenkaan suoraan. Ärsyttävää tuokin.
Moni pesee vaatteensa aina 40 asteessa tai vähemmässä. Ja takkeja, huiveja ym ei pestä juuri koskaan. Haju pinttyy ja lähtee vain korkeammissa lämpötiloissa esim puuvillasta. Tekokuidut oikein imee hajuja, ja kun valmistajat laittaa varmuuden vuoksi 30 pesulämpötilaksi, on kierre valmis
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:48"]Itse tiedän että hengitykseni haisee, mutta en voi sille mitään. En voi harjata hampaitani normaalisti. Jos harjaan, niin niitä vihloo sen jälkeen vietävästi ainakin pari päivää. Hampaat jäävät siis pesemättä, mutta yritän ainakin olla hönkimättä ihmisiä päin. Silti aina jotkut vihjailevat, availevat ikkunoita ja valittavat että "onpas täällä tunkkaista". Kukaan ei sano kuitenkaan suoraan. Ärsyttävää tuokin.
[/quote]
Hui, oletko käynyt hammaslääkärillä? Bakteerit itseasiassa majailevat kielen päällä ja ikenissä siinä missä hampaissakin eikä hammastahna niitä edes poista, et siis voi käyttää edes suuvettä, kaapia kieltä etkä käyttää bakteeritasapainoa parantavia tuotteita kuten maitohappobakteereita etkä purskutella suolavedellä etkä kookosöljyllä? Et vähentää maitotuotteiden ja kahvin käyttöä? Et edes syödä purkkaa? Kuulostaa kyllä vakavalta. Se ei valitettavasti pienissä tunkkaisissa tiloissa auta ettei suoraan höngi jonkun naamalle. Voi olla että jos itselläni olisi noin vakava ongelma availisin ehkä itse niitä ikkunoita ettei muiden tarvitsisi kärsiä minun ongelmastani.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:48"]Itse tiedän että hengitykseni haisee, mutta en voi sille mitään. En voi harjata hampaitani normaalisti. Jos harjaan, niin niitä vihloo sen jälkeen vietävästi ainakin pari päivää. Hampaat jäävät siis pesemättä, mutta yritän ainakin olla hönkimättä ihmisiä päin. Silti aina jotkut vihjailevat, availevat ikkunoita ja valittavat että "onpas täällä tunkkaista". Kukaan ei sano kuitenkaan suoraan. Ärsyttävää tuokin. [/quote] Hui, oletko käynyt hammaslääkärillä? Bakteerit itseasiassa majailevat kielen päällä ja ikenissä siinä missä hampaissakin eikä hammastahna niitä edes poista, et siis voi käyttää edes suuvettä, kaapia kieltä etkä käyttää bakteeritasapainoa parantavia tuotteita kuten maitohappobakteereita etkä purskutella suolavedellä etkä kookosöljyllä? Et vähentää maitotuotteiden ja kahvin käyttöä? Et edes syödä purkkaa? Kuulostaa kyllä vakavalta. Se ei valitettavasti pienissä tunkkaisissa tiloissa auta ettei suoraan höngi jonkun naamalle. Voi olla että jos itselläni olisi noin vakava ongelma availisin ehkä itse niitä ikkunoita ettei muiden tarvitsisi kärsiä minun ongelmastani.
[/quote]
Asiaan on yksinkertainen ratkaisu; mene kunnon hammaslääkärille, joka erikoistunut juuri esim. suun tulehduuksiin. Jos itselläni olisi sama tilanne, tekisin mitä vain, että suu saadaan terveeksi! Suussa on jotain vikaa, jos se haisee noin pahalle, eikä kestä normaalia hampaanpesua, vakava oire jostakin. Joko ikenissä, hampaissa, tai suussa. Luultavasti tarvitsee hammashygienistin käsittelyä, ja lääkekuuria. Terve suu ei haise, eikä ole kosketusherkkä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:58"]
Nosta kissa pöydälle, vaikka vaikeaa onkin! Pyydä luotetuimmilta ystäviltäsi kommentti, haisetko vai kuvitteletko vain? Jos eivät haista mitään, unohda koko juttu.
[/quote]
No ei ne kyllä mitään tunnusta haistavansa, mutta ei tämä kuvitelmaa ole silti.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:27"]Kuinka usein siis peseydyt? Ómasta mielestäsi riittävän usein, mutta se käsitys luultavasti poikkeaa muiden käsityksestä.
[/quote]
Minussa on ominaisuus tuoksu rai gaju se on. Pesen itseni 1-2 kertaa päivässä+pelkän pillun pesen noin 7 kertaa päivässä. Silti se lemu leijailee minusta. Mitään tulehdusta ei ole, tutkittu