Erilaiset taustat parisuhteessa
Tapasin netissä miehen vuosi sitten ja nyt yhteyden pito on muuttunut vakavammaksi. Kaikki miehen aloitteesta, MUTTA stalkkasin miestä ja selvisi, että hän on tosi rikkaasta perheestä ja perheestä on netissä juttuja ja maailmankin julkut ovat nähty. Ei siis ole itse puhunut mitään muuta taustastaan, kuin että on veljeä ja serkkua, on sanonut millä alalla on töissä, mutta en tiedä siitä mitään eli en ole yhtään tajunnut että painitaan ihan eri sarjassa. Itse olen köyhä yh ja ollut hänen kanssaan kuin kenen tahansa tasavertaisen miehen. Nyt minulle iski kuitenkin kauhea alemmuuskompleksi. Minulla on hyvä koulutus, mutta siihen se jää. Kellään suvussani ei ole rahaa kuin heillä. Voiko tällaista tulla mitään?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:14"]
arvaa mistä riitelette; rahasta, toisella liikaa ja toisella liian vähän. (Tuskin maksaa sun kulutusjuhlat, ja oletko valmis höyläämään luottokorttiasi tappiin asti, jos menette hänen tulotason mukaan). Kotitöistä riitelette, rikkaamman mielestä voit kompensoida tulojasi siivoomalla huushollia, jos vaikka ette omista asuntoa puoliksi. Joskus se voi mennä näinkin.
[/quote]
Sä oot ihan pihalla, omiin kulutusjuhliin yhden mukaanottaminen ei loppujenlopuksi maksa paljon mitään. (Lue viesti 19)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:19"]
arvaa mistä riitelette; rahasta, toisella liikaa ja toisella liian vähän. (Tuskin maksaa sun kulutusjuhlat, ja oletko valmis höyläämään luottokorttiasi tappiin asti, jos menette hänen tulotason mukaan). Kotitöistä riitelette, rikkaamman mielestä voit kompensoida tulojasi siivoomalla huushollia, jos vaikka ette omista asuntoa puoliksi. Joskus se voi mennä näinkin.
[/quote]
Sä oot ihan pihalla, omiin kulutusjuhliin yhden mukaanottaminen ei loppujenlopuksi maksa paljon mitään. (Lue viesti 19)
Toi viiesti 19 on tollasta harlekiinitasoa, vain formulaäijät maksaa kultansa laukut ja hepeneet, ja ne onkin jo miljonäärejä ne pojat. Suvun rahoilla ei välttämättä mällätä.
Ei elämä ole mitkään kilpailu jossa ihmisiä arvotetaan maallisen mammonan perusteella.
Mun vanhemmilla oli vastaava tilanne tavatessaan, isä tulee todella vaikutusvaltaisesta ja varakkaasta perheestä, äiti taas melkeinpä ryysyrannasta. He juhlivat kohta kultahääpäiväänsä ja ovat yksi onnellisimpia ja tasapainoisimpia tuntemiani pariskuntia ja me kaikki sisarukset ollaan ihan tasa-arvoisia perheenjäseniä ja isä on ollut isä myös äidin aiemmasta liitosta syntyneelle lapselle
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:14"] arvaa mistä riitelette; rahasta, toisella liikaa ja toisella liian vähän. (Tuskin maksaa sun kulutusjuhlat, ja oletko valmis höyläämään luottokorttiasi tappiin asti, jos menette hänen tulotason mukaan). Kotitöistä riitelette, rikkaamman mielestä voit kompensoida tulojasi siivoomalla huushollia, jos vaikka ette omista asuntoa puoliksi. Joskus se voi mennä näinkin. [/quote] Sä oot ihan pihalla, omiin kulutusjuhliin yhden mukaanottaminen ei loppujenlopuksi maksa paljon mitään. (Lue viesti 19) [/quote] Yhden? Ap ja turhake tekee kaksi. Maksaa varmasti enemmän kuin poikamiesboxi ja lomallekin saa turhakkeelle maksaa oman huoneen, jos meinaa viettää normaalia parisuhdeaikaa. Ilman turhaketta tuloero olisikin vielä ok.
[/quote]
Joo, edelleen mies omistaisi kaiken tuossa mallissa ja luuletko, että lapsen 5-600 euron matkakulut painavat suurituloisen miehen kukkarossa mitään jos naista rakastaa? Isäni, joka on pihi, kykeni jopa maksamaan tällaisia juoksevia menoja. Eri asia olisi sitten ollut ostaa osakesalkku. Purjeveneellä tai lomamökillä oleminen ei käytännössä katsoen maksa sen enempää, oli siellä yksi lapsi lisää tai ei.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:19"]
[/quote]
Toi viiesti 19 on tollasta harlekiinitasoa, vain formulaäijät maksaa kultansa laukut ja hepeneet, ja ne onkin jo miljonäärejä ne pojat. Suvun rahoilla ei välttämättä mällätä.
[/quote]
Missä mä sanoin, että naiselle maksetaan laukut ja hepenet? :D Luepa se mun viestini uudelleen, kulta. Missä siinä omistus siirtyy naiselle?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:15"]Onpa oikein too-si rakkautta. Kai ap ymmärrät, että olet pelkkä helppo pillu, muuten asuisitte yhdessä jo ja mies olisi kertonut asioistaan heti alussa. Ei mies etene hitaasti, jos on oikeasti kiinnostunut, vaan tekee kaikkensa, että saa naisen itselleen. [/quote] sanopa muuta. Se olen minä joka on jarrutellut. Lapset tulevat ykkösenä ja heidän aikataulujen mukaan elän. En siis pääse ulos kuin joskus ja jouluna ja kotiin en ihan heti ketään tuo. Pari kertaa olen todennut että tämä ei oikein toimi ja lopettanut yhteydenpidon, mutta aina mies on palannut myös sen jälkeen kun itse pito taukoa hullun exäni takia. Eli ei ajanpuute, ei lapset, ei sekopää ex ole saaneet häntä katoamaan. Täytyy olla aika hölmö, jos haluaisi vain seksiä näin kimurantilla konseptilla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:26"]Ei elämä ole mitkään kilpailu jossa ihmisiä arvotetaan maallisen mammonan perusteella.
Mun vanhemmilla oli vastaava tilanne tavatessaan, isä tulee todella vaikutusvaltaisesta ja varakkaasta perheestä, äiti taas melkeinpä ryysyrannasta. He juhlivat kohta kultahääpäiväänsä ja ovat yksi onnellisimpia ja tasapainoisimpia tuntemiani pariskuntia ja me kaikki sisarukset ollaan ihan tasa-arvoisia perheenjäseniä ja isä on ollut isä myös äidin aiemmasta liitosta syntyneelle lapselle
[/quote] ihana kuulla!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:26"]Ei elämä ole mitkään kilpailu jossa ihmisiä arvotetaan maallisen mammonan perusteella.
[/quote]
Puistattaa, että jotkut tekevät hyväksikäytöstä sankaritarinan. Äpärä tuskin ymmärtää edes hävetä vaan on vaatinut itselleen sen mitä muutkin ovat saaneet.
[/quote] kuvottava olet!!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:15"]Onpa oikein too-si rakkautta. Kai ap ymmärrät, että olet pelkkä helppo pillu, muuten asuisitte yhdessä jo ja mies olisi kertonut asioistaan heti alussa. Ei mies etene hitaasti, jos on oikeasti kiinnostunut, vaan tekee kaikkensa, että saa naisen itselleen. [/quote] sanopa muuta. Se olen minä joka on jarrutellut. Lapset tulevat ykkösenä ja heidän aikataulujen mukaan elän. En siis pääse ulos kuin joskus ja jouluna ja kotiin en ihan heti ketään tuo. Pari kertaa olen todennut että tämä ei oikein toimi ja lopettanut yhteydenpidon, mutta aina mies on palannut myös sen jälkeen kun itse pito taukoa hullun exäni takia. Eli ei ajanpuute, ei lapset, ei sekopää ex ole saaneet häntä katoamaan. Täytyy olla aika hölmö, jos haluaisi vain seksiä näin kimurantilla konseptilla.
[/quote]
Eiköhän niitä kimurantteja kuvioita ole miehellä muitakin meneillään. Mutta elä vaan unimaailmassa, ilmeisesti yksikään mies ei ole sinua ikinä oikeasti halunnut, koska et tiedä miten sellainen mies käyttäytyy. Jarrutella tietysti voi, mutta se ei estä syvällistä keskustelua, teillä on tyypillinen säätö, joka aktivoituu kun miehen muut pillut eivät ole saatavilla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:28"]Lopeta miehen varallisuuden miettiminen kokonaan. Oletan, että mies tietää lapsestasi/lapsista. Ja silti on viemässä juttua vakavammaksi? Jos itse tykkäät miehestä ihmisenä, anna mennä. Mieskin on voinut salata varakkuutensa, koska on kyllästynyt onnenonkijoihin ja alemmuuskomplekseihin ja haluaa löytää jotain aitoa. Meilläkin mies on varakkaasta perheestä ja minä työkyvytön ollut jo nuoresta (kolmen kympin paikkeilla ollaan). Olisi ollut miehellä mahdollisuus isopalkkaisiin töihin, mutta liikaa matkustelua. Perhe menee kaiken edelle ja otti sitten hivenen huonompipalkkaisen työn suomesta, että voitiin perustaa se perhe ja elää arkea yhdessä. Ollaan yhdelläkin palkalla keskituloisia ja yhdessä jo 9 vuotta. Kolme lasta. Miehenkin suku on hänen ratkaisunsa hyväksynyt ja anoppi joskus totesikin minulle, ettei hän koskaan edes uskaltanut toivoa pojalleen sellaista onnea ja rakkautta, mitä meillä on. Se lämmitti ja kertoi, että kelpaan sukuun. [/quote] ihana kuulla. Yritän rentoutua. Mies tietää lapsista ja jossain sivulauseessa sanonut, että menen kauppaan a koska siellä on halvempaa tms, emme puhu rahasta yleisesti. Ehkä tämä tästä :) viimeyönäkin se oli mustis tästä mammasta, vaikka saisi ties minkä missin.
[/quote]Oli mustasukkainen sinusta...? Miten se tuli ilmi? Mulla nousee karvat heti pystyyn jos kuulen jonkun olevan mustasukkainen. Jos mies on nyt sinusta jo mustia, niin tilanne ei varmasti helpota ikinä ja hän kyttää sinua aina. Hui.
[/quote] esittelin miehelle uusia kenkiäni viestiessämme ja ilmeisesti siitä syystä oletti, että olen ulkona. Nukahdin ja känny meni offline tästä sitten kysyi että olenko ulkona jonkun miehen seurassa kun en vastaa ja olen offline.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:15"]Onpa oikein too-si rakkautta. Kai ap ymmärrät, että olet pelkkä helppo pillu, muuten asuisitte yhdessä jo ja mies olisi kertonut asioistaan heti alussa. Ei mies etene hitaasti, jos on oikeasti kiinnostunut, vaan tekee kaikkensa, että saa naisen itselleen. [/quote] sanopa muuta. Se olen minä joka on jarrutellut. Lapset tulevat ykkösenä ja heidän aikataulujen mukaan elän. En siis pääse ulos kuin joskus ja jouluna ja kotiin en ihan heti ketään tuo. Pari kertaa olen todennut että tämä ei oikein toimi ja lopettanut yhteydenpidon, mutta aina mies on palannut myös sen jälkeen kun itse pito taukoa hullun exäni takia. Eli ei ajanpuute, ei lapset, ei sekopää ex ole saaneet häntä katoamaan. Täytyy olla aika hölmö, jos haluaisi vain seksiä näin kimurantilla konseptilla.
[/quote]
Eiköhän niitä kimurantteja kuvioita ole miehellä muitakin meneillään. Mutta elä vaan unimaailmassa, ilmeisesti yksikään mies ei ole sinua ikinä oikeasti halunnut, koska et tiedä miten sellainen mies käyttäytyy. Jarrutella tietysti voi, mutta se ei estä syvällistä keskustelua, teillä on tyypillinen säätö, joka aktivoituu kun miehen muut pillut eivät ole saatavilla.
[/quote] Miehellä olisi pillua saatavilla koko ajan eli sinun logiikalla minulla pitäisi olla joku supertavara jalkojen välissä hahaha ehkä niin sitten ;) Koitahan rauhoittua.
Mitä vastaat ap viestiin 19? Tai alkaa kyllä vaikuttaa sille, ettei sua mikään elämä miehen kanssa kiinnostakaan. Ehkä tilanteenne on hyvä noin. Ja koska miehellä on nyt rahaa, sekään ei ole enää hyvä, joten voit lopettaakin kun se sinua kerran häiritsee. Mutta mietipä, minkälaisen käänteisrasisitin kuvan annat itsestäsi ulospäin. Rasisti sitä voi olla monellakin tapaa, näemmä.
I[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:55"]Mitä vastaat ap viestiin 19? Tai alkaa kyllä vaikuttaa sille, ettei sua mikään elämä miehen kanssa kiinnostakaan. Ehkä tilanteenne on hyvä noin. Ja koska miehellä on nyt rahaa, sekään ei ole enää hyvä, joten voit lopettaakin kun se sinua kerran häiritsee. Mutta mietipä, minkälaisen käänteisrasisitin kuvan annat itsestäsi ulospäin. Rasisti sitä voi olla monellakin tapaa, näemmä.
[/quote] Sorry meni viestisi ohi, mutta Tottakai voisin elää miehen talossa yms mutta haluan että hän ei ajattele edes sekuntia että haluan hyötyä hänestä väärällä tavalla. Itseasiassa ajattelin aikaisemmin että jos tämä nyt etenee niin hän voisi muuttaa meille kun minulla on enemmän tilaa, mutta nyt uusien tietojen valossa, en tiedä tyydyttäisikö ikea koti ;P ei raha sinänsä ole este, mutta en halua joutua noloihin tilanteisiin sen vuoksi.
Okei. Ihmettelen vain tuota halvaannuttavaa pelkoa, että mies ajattelisi sinun haluavan hyötyä. Kun luultavasti sä kuitenkin hyötyisit. Mitä pahaa siinä on? Eiköhän mies kuitenkin osaa pitää raha-asioissa puolensa, voi herran tähden, aikuinen mies.
Pelkäätkö sä siis, että mies ei osaa pitää raha-asioissaan puoliaan? Sä et tunne rikkaita selkeästikään...
Kai tollainen nyt on mahdollista jos meidänkin suhde mieheni kanssa on. Meillä on sekä kulttuuri että taustat täysin erilaiset.
Joku köyhä nyt ehkä ajatteliskin, että sulle on taattava samanlainen elintaso kuin itsellään on ja annettava sitä sun tätä ja takaraivossaan kiristelisi hampaitaan, että hitto kun tää nainen tulee kalliiksi. Rikas ei. Hän tietää, että saat enemmän kuin itselläsi olisi koskaan ollut varaa jo asumalla samaa asuntoa ja lomailemalla samoissa paikoissa, joten ei hän koe tarvetta tasoittaa teille kaikkea tasan puoliksi. Ja aika vaikeaa kun rikkaan olisi pariutua köyhän kanssa jos ei rikas jakaisi OMISTAMIAAN asioita kanssasi. Ei se silti sitä tarkoita, että hän sinulle mitään ostaa. Jne. Mutta eikö se nyt olisi hiukan mukavampaa asua (ei omistaa) kivassa kämpässä kuin pienessä ja tavallisessa? Mutta jos ei niin älä etene. Niin kauan kun toinen omistaa häntä ei häiritse pitää sinuakin matkassa.
Ja voihan se tietenkin olla, että saat enemmän, mutta jos et kerran taho.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:18"]Pelkäätkö sä siis, että mies ei osaa pitää raha-asioissaan puoliaan? Sä et tunne rikkaita selkeästikään...
[/quote] mun tuttavapiirissä on kahta tyyppiä rikkaita, todella pihejä ja KAIKKI kuulemma haluavat vain hyötyä heistä ja toinen porukka kyykyttää köyhiä sukulaisia rahoillaan.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:17"]Okei. Ihmettelen vain tuota halvaannuttavaa pelkoa, että mies ajattelisi sinun haluavan hyötyä. Kun luultavasti sä kuitenkin hyötyisit. Mitä pahaa siinä on? Eiköhän mies kuitenkin osaa pitää raha-asioissa puolensa, voi herran tähden, aikuinen mies.
[/quote] olipas hyvä, että kirjoitin tänne. Saan taas ihan uusia näkökulmia. Kiitos.
Meinaan, jos nuo kohdat ovat ongelma, niin unohda. Mua raivostuttaa, kun joillekin on niin saatatnan kauheaa tavata rahaa, mutta minkäs sille voi. Voihan se tosiaan olla, että tässä vakka on kantensa valinnut, eli mieskin on joku ylimustasukkainen uuno. Vähän ihmettelenkin, että miksei etsi sentään vähän paremmalla itsetunnolla varustettua naista, eihän tuollaisesta mitään tuu, kun raha ahdistaa noin paljon.
19