Erilaiset taustat parisuhteessa
Tapasin netissä miehen vuosi sitten ja nyt yhteyden pito on muuttunut vakavammaksi. Kaikki miehen aloitteesta, MUTTA stalkkasin miestä ja selvisi, että hän on tosi rikkaasta perheestä ja perheestä on netissä juttuja ja maailmankin julkut ovat nähty. Ei siis ole itse puhunut mitään muuta taustastaan, kuin että on veljeä ja serkkua, on sanonut millä alalla on töissä, mutta en tiedä siitä mitään eli en ole yhtään tajunnut että painitaan ihan eri sarjassa. Itse olen köyhä yh ja ollut hänen kanssaan kuin kenen tahansa tasavertaisen miehen. Nyt minulle iski kuitenkin kauhea alemmuuskompleksi. Minulla on hyvä koulutus, mutta siihen se jää. Kellään suvussani ei ole rahaa kuin heillä. Voiko tällaista tulla mitään?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:18"]Pelkäätkö sä siis, että mies ei osaa pitää raha-asioissaan puoliaan? Sä et tunne rikkaita selkeästikään... [/quote] mun tuttavapiirissä on kahta tyyppiä rikkaita, todella pihejä ja KAIKKI kuulemma haluavat vain hyötyä heistä ja toinen porukka kyykyttää köyhiä sukulaisia rahoillaan.
[/quote]
kuinka krhm.. rikkaita..? Jos ihminen voisi elää hyvin ja leveästi omaisuustuloillaan, lasken rikkaaksi. Toki heilläkin voi olla tuollainen näkemys, mutta eikö se juuri kerro, että sitä vaaraa ei sitten ole? Eri asia tietenkin on, miten kivaa siinä rinnalla sitten olisi elää, kun toinen koko ajan kyttäisi, etten saisi häneltä mitään :D
Entä miten voi kyykyttää köyhiä sukulaisia rahoillaan?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:54"]Erilainen tausta ei välttämättä haittaa yhtään mitään, mutta näkisin seuraavat mahdolliset riskit:
- Et ehkä ole kaikista toivotuin miniä rikkaaseen sukuun, koska sinulla on jo lapsia. Paitsi jos miehelläkin jo on ja sinun lapsillasi on kaikilla sama isä.
- Raha-asioiden hoito. Jos saatte yhteisiä lapsia, haluaako mies maksaa yhteisten lastenne kulujen lisäksi myös sinunkin lastesi kuluja? Jos ei halua, perheessänne tulee olemaan lapsia, joilla on erilainen elintaso.
- Miehen perheen asenne. Tulevatko yhteiset lapsenne saamaan syntymäpäivinä, jouluna ja muulloinkin miehen suvulta lahjoja, joista omat lapsesi joutuvat vain haaveilemaan? Jälleen siis lapsilla erilainen elintaso.
- Sinun asenteesi. Pystytkö olemaan rennosti miehen ystävien ja suvun seurassa vai jännitätkö tilanteita ja tunnet huonommuutta? Jos osaat olla kuin kala vedessä seurassa, jollaisista aiemmin luit vain naistenlehdistä, ongelmaa ei ole.
[/quote] hyviä kysymyksiä, nuo koskettavat monelta osin mitä tahansa uusioperhe kuvioita, eikä minulla ole valmiina vastauksia. Miehen lapsi on nuorimmaiseni kanssa melkein päivälleen saman ikäinen. Toistaiseksi tilanne on ollut hyvä. Mies tapaa lastaan, itse olen nähnyt vain kuvan. Mies on tavannut minun pienimmän ja ollut tosi asiallinen. Lapsista on kiva puhua kun ovat samanikäiset, mutta käytännön arjesta ei ole vielä kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:18"]Pelkäätkö sä siis, että mies ei osaa pitää raha-asioissaan puoliaan? Sä et tunne rikkaita selkeästikään... [/quote] mun tuttavapiirissä on kahta tyyppiä rikkaita, todella pihejä ja KAIKKI kuulemma haluavat vain hyötyä heistä ja toinen porukka kyykyttää köyhiä sukulaisia rahoillaan.
[/quote]
kuinka krhm.. rikkaita..? Jos ihminen voisi elää hyvin ja leveästi omaisuustuloillaan, lasken rikkaaksi. Toki heilläkin voi olla tuollainen näkemys, mutta eikö se juuri kerro, että sitä vaaraa ei sitten ole? Eri asia tietenkin on, miten kivaa siinä rinnalla sitten olisi elää, kun toinen koko ajan kyttäisi, etten saisi häneltä mitään :D
Entä miten voi kyykyttää köyhiä sukulaisia rahoillaan?
[/quote] Rikkaita/sikariporrasta eli varaa on ja se näkyy, mutta lanttiakaan ei muille heru. Suvussamme on tapana pitää kaikista huolta ja nämä rikkaat auttavat nolaamalla ja päättämällä itse millaista apua köyhä tarvitsee ei kysymällä köyhältä itseltään.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:06"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:28"]Lopeta miehen varallisuuden miettiminen kokonaan. Oletan, että mies tietää lapsestasi/lapsista. Ja silti on viemässä juttua vakavammaksi? Jos itse tykkäät miehestä ihmisenä, anna mennä. Mieskin on voinut salata varakkuutensa, koska on kyllästynyt onnenonkijoihin ja alemmuuskomplekseihin ja haluaa löytää jotain aitoa. Meilläkin mies on varakkaasta perheestä ja minä työkyvytön ollut jo nuoresta (kolmen kympin paikkeilla ollaan). Olisi ollut miehellä mahdollisuus isopalkkaisiin töihin, mutta liikaa matkustelua. Perhe menee kaiken edelle ja otti sitten hivenen huonompipalkkaisen työn suomesta, että voitiin perustaa se perhe ja elää arkea yhdessä. Ollaan yhdelläkin palkalla keskituloisia ja yhdessä jo 9 vuotta. Kolme lasta. Miehenkin suku on hänen ratkaisunsa hyväksynyt ja anoppi joskus totesikin minulle, ettei hän koskaan edes uskaltanut toivoa pojalleen sellaista onnea ja rakkautta, mitä meillä on. Se lämmitti ja kertoi, että kelpaan sukuun. [/quote] ihana kuulla. Yritän rentoutua. Mies tietää lapsista ja jossain sivulauseessa sanonut, että menen kauppaan a koska siellä on halvempaa tms, emme puhu rahasta yleisesti. Ehkä tämä tästä :) viimeyönäkin se oli mustis tästä mammasta, vaikka saisi ties minkä missin. [/quote]Oli mustasukkainen sinusta...? Miten se tuli ilmi? Mulla nousee karvat heti pystyyn jos kuulen jonkun olevan mustasukkainen. Jos mies on nyt sinusta jo mustia, niin tilanne ei varmasti helpota ikinä ja hän kyttää sinua aina. Hui. [/quote] esittelin miehelle uusia kenkiäni viestiessämme ja ilmeisesti siitä syystä oletti, että olen ulkona. Nukahdin ja känny meni offline tästä sitten kysyi että olenko ulkona jonkun miehen seurassa kun en vastaa ja olen offline.
[/quote]Ihanko oikeasti mies epäili sinun nusaavan jonkun toisen miehen kanssa?!? Voi itku mikä "mies". Nyt tuollaiset tampiot heivaat hevon kuuseen mustine sukkineen, olet ihan lirissä pian tuon kuvituksen kanssa. Mustasukkaisuus, vainoharhaiset kuvitelmat, sinun kyttääminen ja vielä se erilainen perhetausta + sinun nöyristelevä asenteesi miehen sukua kohtaan - kauheaa. Pistä jo tänään kaveruus poikki tai mies olet pian miehen sairaassa talutusnuorassa täysin kiinni. Mitä ihmeen elämää se on jos mies epäilee sillä sekunnilla sinulla olevan toinen mies kierroksessa kun hän ei sinulta saa hetkeen viestiä? Itsepähän ongelmasi hoidat, mutta mun silmin mies on todellinen riesa ja hälytyskellot soisivat kovaa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 10:54"]Erilainen tausta ei välttämättä haittaa yhtään mitään, mutta näkisin seuraavat mahdolliset riskit:
- Et ehkä ole kaikista toivotuin miniä rikkaaseen sukuun, koska sinulla on jo lapsia. Paitsi jos miehelläkin jo on ja sinun lapsillasi on kaikilla sama isä.
- Raha-asioiden hoito. Jos saatte yhteisiä lapsia, haluaako mies maksaa yhteisten lastenne kulujen lisäksi myös sinunkin lastesi kuluja? Jos ei halua, perheessänne tulee olemaan lapsia, joilla on erilainen elintaso.
- Miehen perheen asenne. Tulevatko yhteiset lapsenne saamaan syntymäpäivinä, jouluna ja muulloinkin miehen suvulta lahjoja, joista omat lapsesi joutuvat vain haaveilemaan? Jälleen siis lapsilla erilainen elintaso.
- Sinun asenteesi. Pystytkö olemaan rennosti miehen ystävien ja suvun seurassa vai jännitätkö tilanteita ja tunnet huonommuutta? Jos osaat olla kuin kala vedessä seurassa, jollaisista aiemmin luit vain naistenlehdistä, ongelmaa ei ole.
[/quote] hyviä kysymyksiä, nuo koskettavat monelta osin mitä tahansa uusioperhe kuvioita, eikä minulla ole valmiina vastauksia. Miehen lapsi on nuorimmaiseni kanssa melkein päivälleen saman ikäinen. Toistaiseksi tilanne on ollut hyvä. Mies tapaa lastaan, itse olen nähnyt vain kuvan. Mies on tavannut minun pienimmän ja ollut tosi asiallinen. Lapsista on kiva puhua kun ovat samanikäiset, mutta käytännön arjesta ei ole vielä kokemusta.
[/quote]
Jos miehelläkin on pentu riesanaan, en näkisi raha-asiaa ongelmana. Raha on vain rahaa, mutta muihin suhteisiin hankitut kakarat ovat kuvottava riesa, joka pilaa normaalin arjen juhlasta puhumattakaan. Sovitte siis täydellisesti yhteen, onnea.
Erilainen tausta ei välttämättä haittaa yhtään mitään, mutta näkisin seuraavat mahdolliset riskit: