Bussissa maskipakko, mutta joudun istumaan maskittoman nuhanenän vieressä
Olen kaukoliikenteen bussissa joka on täynnä, tai muutama tyhjä paikka on, mutta joku on maksanut niistä välttyäkseen istumasta kenenkään vieressä. Mulla ei siis ole muuta vaihtoehtoa kuin istua n. 15-20-vuotiaan nuoren sankarin vieressä, joka niistää nenäänsä vähän väliä eikä suostu käyttämään maskia. Maskin käyttö bussissa on pakollista, mutta poika on oppinut sanomaan taikasanat "terveydellinen este", joiden ansiosta kuski ei voi tilanteelle mitään. Miten tällainen voi olla mahdollista? Kenen vika on jos sairastun?
Kommentit (23)
Mut sun oma ffp-tason maski ehkäisee onneksi 94% viruksistakin.
Osta auto niin ei tarvi ulista. Tai ota etäisyys leviämisalueella kuuden jälkeen omigronin tarttuvuusluku.
tukasta kiinni ja vetäset nyrkillä räkänokkaan.
Vein lasta lääkäriin eilen. Eikö bussiin änkenyt 2 narkkaria jotka koko ajan valittivat flunssaansa. Toivottavasti olivat menossa HIV-testiin ja saivat positiivisen tuloksen.
No kai sulla itselläsi on vähintään ffp2-tasoinen vaikkakin mieluummin vielä se ffp3-maski kasvoillasi?
Se suojaa niin hyvin kuin omilla kasvoilla oleva maski vaan voi suojata sinua ja silloin on onneksi sama onko sillä toisella maskia vai ei.
Toki olisi kiva jos jokainen nuhanenä ymmärtäisi jäädä kotiin ja noudattaa sitä maskisuositusta. Mutta valitettavan monille on vain lusikalla annettu niin ei voi vaatia että nämä kaikkia koskevat ohjeet ja suositukset menisi perille.
Oma vikasi, jos et itse suojaa itseäsi kunnollisella maskilla.
Vierailija kirjoitti:
Vein lasta lääkäriin eilen. Eikö bussiin änkenyt 2 narkkaria jotka koko ajan valittivat flunssaansa. Toivottavasti olivat menossa HIV-testiin ja saivat positiivisen tuloksen.
Osta auto. Jos et niin eikö narkit voi matkustaa sun kanssa? Oletko parempi?
Vaikea se on maski naamalla niistää ja varsinkin toistuvasti. Tuskinpa maski enää siinä tilanteessa mitään auttaa.
Flunssaa ja nuhaneniä on ollut aina.
Mistä tiedät, ettei hänellä ole terveydellistä estettä maskin käyttöön?
Suojaa itsesi kirjoitti:
Niinpä. Äläkä unohda suojalaseja, koska korona voi tarttua myös silmien välityksellä.
On se nyt kumma kun jotkut ei osaa ottaa vastuuta itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan vaan vaatii muilta ties mitä.
Onhan siellä bussissa wc? Kaukoliikenteen bussissa pitäisi olla. Mene sinne istumaan, lukitse ovi äläkä päästä ketään sinne ennen kuin olette perillä.
No minnekäs sä sombailet kaukoliikenteenbussilla? Taas näitä, "omg, täällä on muita ihmisiä, miten he kehtaavat kaikki änkeä tänne samaan paikkaan?". Noh, jos tarkemmin havannoit, niin ihan itse menit sinne. Että koita nyt pitää psyykkeesi kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen joku koronahysteerikko osoitti empaattisen luonteensa. 😊
Vierailija kirjoitti:
Suojaa itsesi kirjoitti:
Niinpä. Äläkä unohda suojalaseja, koska korona voi tarttua myös silmien välityksellä.
On se nyt kumma kun jotkut ei osaa ottaa vastuuta itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan vaan vaatii muilta ties mitä.
Sosialisti on sosialisti terveysasioissakin. Ei ole omaa vastuuta vaan muiden täytyy suojella näitä lumihiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä bussissa wc? Kaukoliikenteen bussissa pitäisi olla. Mene sinne istumaan, lukitse ovi äläkä päästä ketään sinne ennen kuin olette perillä.
Turhaa, minulla on jo löysät housussa, ainut toivo on että kloppi ei kestä hajuani ja vaihtaa paikkaa.
Ap
Bussikukien pitäisi olla äijiä vaatia maksi jokaiselta. Tottakai joka jonnella on terveydellinen este,menkööt ne äitinkyydillä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa, minulla on jo löysät housussa, ainut toivo on että kloppi ei kestä hajuani ja vaihtaa paikkaa.
Ap
Onneksi korona (varmaankin delta?) on vienyt hajuaistini!
T. Räkänokka
Vierailija kirjoitti:
Mut sun oma ffp-tason maski ehkäisee onneksi 94% viruksistakin.
Ffp3 jopa 98%
Jos sairastut niin eipä se kenenkään vastuulla ole
t. kokemusta asiasta